יום חמישי, 1 במרץ 2012

BLIND DATE


אצל בעלים של הסיביק הזאת יש סידור עבודה מעט לא שגרתי, 5 שבועות בבית ואותו פרק הזמן בנסיעות. כמובן שעבודה כל-כך אינטנסיבית ומלחיצה מתוגמלת בהתאם. ובהתחשב בעובדה ש-105% מהמשכורת יבגני משקיע במכונית שלו, והעובדה שבזמן הנסיעות שלו, החברים שלו הם אלה שמתעסקים בה - כל פגישה שלו איתה היא כמו בפעם הראשונה, בליינד דייט. 
אבל חייבים להודות, שההונדה שלו, למרות שהיא "בוגדת" ביבגני עם החברים שלו, מפעם לפעם הופכת ליותר ויותר יפה. ליבגני אין הרבה מה לספר על המכונית שלו, כיוון מי שאחראי על הפרוייקט הוא חבר שלו, Dimi4. ל-Dimi4 ללא ספק יש מה לספר על הסיביק הזאת, למרות שעל מה שקורה בינו לבינה בלילות מאחורי הדלתות הסגורות של המוסך, איש לא יידע.




Dimi4: מי אם לא אני צריך לכתוב את הכתבה על ה"סנונית" (ככה קורא לה הבעלים). יבגני נכנס לתוך חיי עם הציפור הלבנה שלו בצורה מאוד נמרצת, הוא פיצץ לי את המוח וקרע את תוף האוזן. הוא פתאום הפך לדמות מאוד דומיננטית בחיי, כיוון שיבגני הוא פרפקציוניסט וסקרן והכי חשוב - נודניק, זאת הסיבה שאנחנו מכנים אותו ככה בין החברים.


בהתחשב בדרישות של תרבות הסטאנס כלפי המכונית, אליה יבגני רצה להתקרב, כל התכונות האלה שלו היו מאוד רלוונטיות. בזכותן, הסיביק EK9 הזאת, מחזירה אותנו הרבה שנים אחורה. הרי, אם מסתכלים עליה, לא תדעו לעולם שהסנונית ירדה מפס הייצור ב-1996. היא תמיד שטופה, מבריקה ועושה נעים לעין.

בתור כיוון העיצוב, יבגני בחר בדרך לא מקורית, אבל בטוחה - הוא רצה להביא את המכונית לרמה של גרסת הטופ של הסיביק במרכב הזה, או במילים אחרות - Type R. למזלו של יבגני, היו לו הרבה דוגמאות מול העיניים. לכן הסגנון נבחר והיה רק צריך להתחיל לעבוד.


צעדים הראשונים היו מאוד ברורים. חצאיות ותוספות לפגושים - זה בדיוק מה שמבדיל בין טייפ R לסיביק "אפורה" אחרת. הדובדבן שבקצפת היה ללא ספק ספויילר שני חלקים מקורי של EK9, אליו נוספו מוטות כיוונון הזווית (Tilt Brackets). את השיפור הזה אפשר לאהוב ואפשר לשנוא, אבל זה לא נשאר ללא תשומת לב, בוודאות. והתוספת הסופית שקירבה את הסיביק לגרסת EK9 - פנסים ראשיים מושחרים, אשר הדגישו את ה"לבן" של המכונית.



יאמר לזכותו של יבגני, יש לו תמיד דעה משלו והוא מסוגל לעמוד על שלו, לפעמים זה מציק ומפריע אבל מגיע לו כל הכבוד על זה. כך לדוגמה, לסיביק נוסף גלגל ההגה שלוש צלעות עם כרית אוויר מהונדה אינטגרה, מה שהחליף את ההגה המקורי עם 4 צלעות, מה שלפעמים מזכיר את ההגה של רכב הסעות. הכי כיף זה כאשר הרצון פוגש את היכולת, זה מונע לעתים להפוך את המכונית ל"שכונה", מה שאנחנו רואים הרבה במכוניות "משופרות". במקרה הזה הכל היה שונה, מתחילת הפרויקט, שמנו דגש על יוקרה ואיכות, טעם טוב, בלי לחסוך בכסף, זמן או עצבים. אינטריור השחור של הסיביק "התעורר" אחרי שנוספו אליו זוג מושבי ספורט Tenzo-R אדומים, אשר בצורתם מאוד מזכירים את המושבים המקוריים של EK9, ומאחורה התמקם לו ספסל שחור עם תפר אדום היישר מאינטגרה טייפ-R. וכמובן ידית הילוכים של טייפ-R, אשר הוברגה על מוט הילוכים מקוצר. כל זה השתלב היטב בתוך האוטו, כאילו שהיה שם מהיום הראשון.



שלב עיקרי של הפרויקט נפל בדיוק בתקופה בה תנועת הסטאנס הייתה בשיאה בעיר אודסה, אוקראינה, ויבגני מאוד הושפע מזה (כאילו דא...אחרת לא הייתה כאן שום כתבה עכשיו). כפי שידוע לכולנו, בעסק הזה הכי חשוב זה 0 מרווח בין הגלגל לכנף ו"נעליים" ראויות. מסיבה שכמעט כל יצרן של קוילאוברים חייב להציג לפחות סט אחד לסיביק דור 6, הבחירה ממש לא הייתה קלה. וגם אין כל-כך הרבה אנשים כדי לשאול איך כל סט מרגיש ומתנהג. ובהתחשב בעובדה שיבגני הוא איש משפחה ובסופו של דבר המכונית שלו היא יומיומית, לא רצינו לבחור סתם סט קשיח מדי כדי שהוא ירגיש שהוא נוסע על חתיכת בטון עם גלגלים. נאלצנו לבחור "על עיוור", למצוא משהו שיתאים גם מבחינת המחיר וגם יהיה מספיק איכותי. במקרה מצאנו סט של קוילאוברים תוצרת AP, אשר הבטיחו הנמכה של 70 מ"מ, וזה בדיוק מה שהיינו צריכים. מחיר, הנמכה והעובדה ש-AP זה למעשה חברת בת של KW,  הפכו את הבחירה שלנו לטבעית.






ועכשיו לעיקר! דגם 521 של XXR כנראה לא הכי מקורי למכונית הזאת, אבל זה ללא ספק אחד הדגמים המוצלחים. מידות רגילות לסיביק, 16X8 עם אופסט 20 נכנסים לבתי הגלגלים בלי בעיה. בציר הקדמי, בסכות קיט קאמבר של BLOX, הצלחנו להשיג קאמבר של 5 מעלות, מה שלדעתי קצת הרס את הפיטמנט. בזכות צמיגים צרים יותר ומתיחת כנפיים, זה יתוקן למען "היופי". בציר האחורי לעומת זאת, קיבלנו קאמבר מאוד מאוד סקסי ועדין, בזכות המוטות BWK. אני בטוח שבקרוב מאוד המכונית הזאת תתחדש בחישוקים JDM אמיתיים, עם ליפ מטורף ורוחב מינימום 9", הרי יבגני הוא מקסימליסט. 






הדבר היחידי שנשאר בתולי במכונית הזאת זה המנוע, אבל זה שאלה של זמן. יש תכנון כבר לגבי ההסבה וזה הולך להיות פיקנטי. בינתיים שדרגנו את הבלמים בעזרת הקאליפרים של אקורד CF ורפידות של FEEL. יש עוד הרבה תוכניות לעתיד, בכל זאת, מדובר בסיביק! יש למכונית הזאת פשוט הכל בשוק האפטרמארקט, אולי רק חסרה שמשה קדמית :-) אישית אני בטוח בעתידה הוורוד (או הלבן) של הסנונית הזאת ושל בעליה יבגני ומאחל לשניהם בהצלחה!


מקור: Lower and Wider

2 תגובות:

  1. מעניין כמה עוד סיביקים יושחטו ע"י ערסים בישראל עד שיקום חובב הונדות אמיתי ויבנה אחת יפה כמו זאת..
    הגיע הזמן שאנשים ישנו את הגישה שלהם למכוניות האלה כי הן לא אשמות, הבעלים לעומת זאת...:(((

    השבמחק
  2. לדעתי שפוט בעלי הונדות מאוד רחוקים בתפיסתם מתרבות Stance ו-Fitment.
    ברור שבישראל כל העיניין הזה לא מוכר ולא חשוף כמו בחו"ל, אבל אין מה לעשות עם זה וזאת עובדה שבעלי מכוניות אירופאיות וגרמניות בפרט יותר נוטים לעצב את המכוניות שלהם בסגנון היורוסטייל, שזה לפעמים גם מתבטא ב-Stance יפה.
    הבלוג הזה הוא סנונית הראשונה של תרבות ה-Stance וה-Fitment בישראל, אני מאוד מקווה שזה יהווה פלטפורמה למשפרים וייתן להם כיוונים חדשים ונכונים, אולי זה יילמד אותם שמכונית נקיה מושכת יותר תשומת לב ממכונית מקשטת בנאונים, שפריצרים ומכסה מנוע עם מדבקת דמוי קארבון. כל זה קישוטים זולים שרק מורידים מהערך של מכונית.
    אתם מראים שאפשר אחרת ועל זה תודה לכם!

    השבמחק