יום שלישי, 17 באפריל 2012

630HP TRD WIDE-BODY SUPRA





לכל אחד מאיתנו שמכיר רכבים יפנים, אין ויכוח לגבי המשיכה שלנו לסופרות, אבל הרבה מהצופים שרואים את הסופרה של נייתן לא בדיוק יודעים כיצד לסווג אותה. או במילים של נייתן: "רציתי רכב שאני אוכל להחנות בלי בושה ליד רכבי על בין אם זה למבורגיני ובין אם זה פרארי אבל בחמישית המחיר. עם התגובות שאני מקבל מהאנשים, אני חושב שהצלחתי להשיג את המטרה הזאת" ולפי התמונות אנחנו נוטים להסכים איתו. 

סיפור הבניה מאחורי הרכב היפני והאקזוטי הזה של נייתן יכול לגרום לכל חובב רכב לבכות. הרכב יצא ונכנס לסדנאות שונות במשך כשנתיים, וכל הזמן הזה גרם לנייתן לחשוב אם הוא בכלל רוצה להמשיך עם כל זה. "כל הפרויקט הזה היה ממש כמו רכבת הרים מבחינת הרגשות והלחץ הנפשי שלי. הוא הביא אותי למצבים כאלה שלא הבנתי בכלל למה התחלתי עם זה. העצה שלי לאנשים אחרים שרוצים לשפר את האוטו שלהם - תקנו בית, אפילו שלושה".




בשנת 2007 סופה לא קלה הרסה קלות את הטיוטה. למרבה המזל הרכב היה מבוטח, אז נייתן ניצל את ההזדמנות בפחחות של הרכב להתקין קיט ניפוחים של חברת TRD. בזמן שהרכב היה בסדנה לשיפוץ נייתן ניצל את החופש הזה לטוס לארבעה שבועות לחו"ל, נשמע פשוט בסופו של דבר לא? אז זהו... 


"אחרי ארבע שבועות מאוד מהנים שהייתי בחו"ל, חזרתי ל... לכלום. העובדים במוסך אפילו לא נגעו ברכב. הוא אמר לי שהוא פשוט היה עסוק מידי ושהוא ינסה לראות אם הבודי קיט מתאים בעוד כמה ימים. בשביל לתת לו להנות מהספק, אמרתי לו שאני אחזור בסופ"ש הקרוב. לצערי השבוע נהפך לחודש וכך הלאה. אפילו הסוכן ביטוח לא הצליח לזרז את העניינים, הנה עוד חודשים חלפו להם. "


"בזמן שדיברתי עם חברת הביטוח, גיליתי שהם כבר שילמו לבעל הסדנה על התיקון עוד כשהייתי בחו"ל. כאשר שאלתי איפה הטופס שאני חתום עליו שאני מרוצה מהעבודה, הם ענו לי שהם לא מוצאים אותו. הם פשוט נתנו לי תאריך שלכאורה אני הסכמתי, שיצא בדיוק על הזמן שאני לא הייתי במדינה באותו הזמן"


נדרשו מאות של מיילים עד שנייתן הצליח לגרום לחוקר של חברת הביטוח להתעניין בנושא ולהתחיל לחקור. "ברגע שחברת הביטוח הבינה את הטעות שלה, יכולתי להגיד לפחח החדש שבחרתי שיתחיל בעבודה. תוך שבועיים הוא סיים את העבודה מה שלסדנה הקודמת לקח יותר מ-13 חודשים".


בגלל שהמנוע היה מפורק בזמן הפחחות, המעבר לטורבו יחיד היה מבחינת נייתן כברירת מחדל. בהתחלה הוא הזמין את הדגם T04Z, אבל הוא החליט שהוא מעדיף את הבחירה הקודמת שלו, ה-GT42R, בנוסף לטורבו הרכב קיבל מערכת פליטה חדשה כדי לתמוך בחילזון החדש, בנוסף לווסטגייט של חברת TurboSmart וסעפת יניקה של חברת PHR.


למרבה הצער, כמה עיקובים נוספים עם הספק של החלקים שוב פעם הצליחו לעצור את תהליך הבניה. "סוף סוף המכונאי התפנה לרכב שלי. ושוב פעם תהליך פשוט של בניה נמשך חודשים. זה היה כבר השלב שכמעט ויתרתי על לראות את הרכב שלי נוסע, הדבר היחיד שזז היה חשבון הבנק שלי שהלך והתרוקן"


בסופו של דבר המנוע היה מוכן לכיוונים. בפיק הוא הגיע ל-630 כ"ס והכל על הבלוק המקורי. "המכונאי של הרכב בנה תוכנית לשיפור המנוע, אני רציתי להיות עם הרבה כוח אבל בלי לוותר על האמינות. ולמרות שהיו עיקובים שונים אפשר להגיד שהם היו זניחים לעומת עבודת הפחחות שהייתה לרכב"


"היתרונות בסופו של דבר עלו על כל החסרונות. רק לראות את המבטים של האנשים כשרכב חולף על פניהם שווה את זה, או לראות בעלים של פרארי שמפרגן לי כשאני חולף על פניו, זה גורם לך לשכוח את כל הבעיות שהיו בבניה של הרכב"


"ברגע שהרכב סיים את הכל יכולתי לשוב ולהחזיר לו את כל הפנים שהיה מפורק שכלל מושבי ספורט של ספארקו שרופדו כדי להתאים לפנים הרכב, ועוד הרבה דברים אחרים. דבר האחרון שהורכב היה מערכת סטריאו שלי ועכשיו סוף סוף אני יכול לנסוע עם האוטו על הכביש"


"אחד הדברים היותר מתגמלים היה הקדימה של הרכב שנישאר מקורי והשתלב בצורה טובה עם קיט הניפוחים של האוטו. זה גורם להרבה אנשים שהסתכלו על זה להיות מאוד מבולבלים, בזמן שהם רואים שיש משהו קצת אחר ברכב שלי מבחוץ אבל הם פשוט לא מצליחים להבין מה"


המטרה החדשה של נייתן זה להחליף את הגלגלים שיתאימו יותר לנסיעה בכביש. עוד ברשימה שלו יש הרבה דברים כמו פתחי אוורור מקדימה של הרכב, יניקה שונה, ועוד כמה דברים שישפרו את האחיזה. ושוב הבניה הזאת רחוקה מלהיות גמורה, אבל בתקווה שכל הסבל של נייתן נגמר. 


לרשימה המלאה של מה שמורכב על הרכב של נייתן:

ENGINE:3L 2JZ-GTE six-cylinder turbo
HARDWARE:- 600x300x132mm front-mount GReddy four-row intercooler
- Fluidyne radiator
- GT42R turbocharger
- Turbosmart 60mm Stealth external wastegate
- 6boost manifold
- PHR 5in polished intake with K&N air filter
- Bosch 044 in-tank fuel pump
- 1000cc injectors
- Proflow fuel-pressure regulator
- Billet fuel rail
- Braided fuel lines
- Vi-PEC V88 engine management system
- High-flow cat
- Mild-steel dump and mid-pipe
- HKS Ti 4in stainless steel cat-back exhaust system
- Titanium muffler
DRIVETRAIN:- Six-speed manual
- RPS triple carbon clutch
- Billet flywheel
- B03B larger OEM diff
- Titan solid Rear mounts
- TRD transmission mount
BRAKES/SUSPENSION:- Larger OEM four-pot front and two-pot rear brakes
- QFM A1 brake pads
- Goodridge braided brake lines
- RDA slotted brake rotors
- HKS Hipermax III coil-overs
- Carbing front and rear strut braces
- Do-Luck cross-brace
- Titan Swaybars
- R2 front and rear bushes
WHEELS/TIRES:- 19x10in front and 19x12in rear iForged Aero billet three-piece wheels
- 275 front and 345/30 rear tyres, TRD valve caps
BODYWORK:- Widened front bar
- MVP lip
- TRD side skirts rear bar and rear spoiler with carbon blade
- Custom Toyota grey respray
- Full TRD wide-body kit (moulded flush)
INTERIOR:- Sparco Milano black alcantara bucket seats
- Factory rear seats re-trimmed in Sparco black alcantara
- Factory three-spoke carbon steering wheel
- TRD meter set
- Billet TTC pedal set
- Turbosmart eBoost II electronic boost controller
- Billet dash inserts
- Alcantara gear boot
- Dynamat throughout
- Alpine/Rockford-Fosgate stereo

נלקח מ: the lowdown

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה