יום רביעי, 2 במאי 2012

ORIGINAL PATINA: SAM CASTRONOVA’S 1965 CHEVROLET C10 PICKUP


קיימת קבוצה של אנשים, המאמינה בבניית הטנדרים שלהם בדרך מאוד מסוימת. שלדה ו/או בודי שוכבים במקביל לקרקע, מתלים שעברו מודרניזציה לאחיזה עדיפה בנסיעה נמוכה והאקסטריור לא נגוע. בלי שום צביעה, בלי הסרת מראות צד מכוערות. אלה החבר'ה שחיים לפי הפטינה שלהם.





סאם קסטרונובה הוא אחד מאנשים האלה. זוהי C-10 שנת '65 שלו, אבל הסיפור של הטנדר הזה למעשה מתחיל מדל אושנקו (Del Ushenko) מ-Old Crow Speed Shop בבורבנק, קליפורניה. לפני כמה שנים, דל החילט שהוא רוצה לבנות C-10, כזאת שלא רק "תשכב" על הרצפה, אלא גם תשמור על המראה המקורי ותרגיש כאילו מעולם לא עברה שינויים. והוא עשה את כל זה תוך זמן קצר מאוד.



בניית טנדר שנראה כאילו שמעולם לא נגעו בו מצריכה טיפול עדין הרבה יותר ממה שחושבים. פירוק השלדה למיליון חתיכות זה אומר לזכור במדויק לאן נכנס כל בורג ולמיין כל החלקים כדי שאפשר יהיה להרכיב בחזרה. לעומת זאת, ישנו גם צד חיובי בדבר - לא צריך לדאוג שהצבע יישרט, זה רק יוסיף לאופי.



דל פירק את הטנדר עד היסוד, התקין סט מתלים Porterbuilt Dropmember קדימה ואחורה והוסיף כריות אוויר של Slam Specialties בכל ארבעת הפינות. ספיקת אוורי מתבצעת בעזרת מדחס מזגן שמחובר ל-350 V8 מקדימה והקיט Accuair e-level שומר את הטנדר במצב סולידי, בלי קשר לגובה הנסיעה שנבחר. עיצוב של השבי הספציפית הזאת משתלב יפה עם כל התוספות הנ"ל ומניח את החלק התחתון של המרכב מילימטרים ספורים מעל הקרקע בעוד שהשלדה נוגעת חזק באספלט.







אחרי שדל סיים לבנות את הטנדר, הוא פרסם המון תמונות באינטרנט, וכך סאם גילה את ה-C-10 הזה. במהרה הוא הציע הצעה לדל והם החליטו שכאשר דל יסע לאירוע מוטורי שנקרא Goodguys אשר מתקיים בסקוטסדייל, הם יבצעו העברת בעלות על הטנדר. ואכן, דל עשה את המסע הראשוני שלו בטנדר הזה מקליפורניה לאריזונה והשאיר אותו שם.



סאם החליט שלא להתעסק עם הפטינה המושלמת של ה-'65 הזה, אבל הוא ביצע כמה שינויים פה ושם. כך, למשל, הוא החליף את הפגוש האחורי בפגוש מגולח בהתאמה אישית עם מקום ללוחית רישוי בצד ימין של הטנדר. הרבה חלקים ישנים עברו ציפוי כרום ובכל זאת, למרות כל השיפורים והתוספות האלה, ספסל/מושב עדיין מרופד בבד המקורי.



זאת לא יצירה היחידה של סאם בנושא הזה, אבל היא אחת האהובות עליו. כמובן, סאם יודע להעריך מכוניות יפות עם צביעת קאסטום, אבל בשבילו, זה הכל עניין של גימור דהוי ומקורי.



מקור: StanceWorks

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה