יום שבת, 16 ביוני 2012

GREG STRUBE’S ELEGANT TAKE ON THE CLASSIC BMW E30 M3



כשאנחנו מפרסמים כאן רכבים שעברו שיפוץ או שיחזור או אפילו שיפור, איכשהו אנחנו גורמים לזה להיראות ממש קל, קונים פה, קונים שם, והנה לכם רכב מדהים. אבל בכל תהליך הבניה של רכב טמון לו שלב החיפושים. זה חפירות בפורומים, במודעות מכירה, סדנאות ואפילו מגרשי פירוק כדי למצוא את החלק שיתאים בצורה הכי נכונה. לכל מי שבונה/נכנס לפרויקט כזה או אחר יש תמונה בראש של הרכב המושלם והתמונה הזאת צרובה לנו בראש בכל מה שלא נעשה. לחלק מאיתנו זהו רכב משופר בהרבה כוחות סוס, לחלק אחר זה רכב יורו סטייל נקי ופשוט ולחלק זה פשוט הכל ביחד. כל אחד מאיתנו שעשה/עושה פרויקט כזה המחשבות על הרכב המושלם הזה שנוסע ברחובות רצות בראש בכל יום ויום. 





בפעם הראשונה שגרג סטרוב חזה בפלא הזה ששמו BMW E30 M3 הוא ידע שהוא חייב להשיג כזאת, והחיפוש שלו החל. במשך 4 חודשים גרג נבר במודעות המכירה השונות כדי למצוא את ה-E30 M3 הנכונה. והחיפוש שלו הניב תוצאות במודעת מכירה בפורום שבו גלש. במהרה הוא מצא את עצמו נוסע חזרה מדאלס לביתו ביוסטון ב-M3 שרכש, מרוב התרגשות הוא אפילו לא שם לב שברכב אין מזגן, דבר שמאד קשה לפספס בחום של טקסס. אבל לבסוף הוא מצא את הרכב הנכון שאותו חיפש. 


מציאת הרכב בהחלט עזר לו לסגור את הדלת של החיפוש רכב אבל זה פתח לו דלת חדשה של חיפוש אינסופי של חלקים. מאותו רגע שמחנים את הרכב שקונים בחניה בפעם הראשונה מתחילים לרוץ המחשבות של "אוקיי, מה עכשיו?". האהבה של גרג ל-E30 M3 נוצרה בגלל הרלוונטיות של הרכב למסלול, מהקווים המושלמים של הניפוחים בכנפיים ומעיצוב קופסתי הפשוט שפשוט מגדיר את כל ב.מ.וו קלאסית. הוא לא היה מעוניין לשנות בצורה דרסטית את הרכב, אלא רק לייפות קצת יותר את היופי של הרכב מהרגע שיצא מהפס ייצור במפעל. ה-E30 M3 שלו נראית מקורית לחלוטין, אבל אל תתנו לזה להטעות אותכם: גרג נגע, שיפר וסידר כמעט כל דבר אפשרי. 


אחד השינויים הבולטים ברכב זה הסט גלגלים שגרג בחר. כל אחד מאיתנו שניסה למצוא סט מתאים לרכב שלו יודע שזאת ממש לא משימה קלה, למצוא את הסט ברוחב הנכון, באופסט הנכון, בייחודיות שלו ועוד לגרום לכל המשתנים האלה גם להיראות טוב על הרכב זהו אתגר לא קטן (במיוחד אם אתם מישראל). על כל המשימות האלה ניסה גרג לסמן וי כאשר חיפש את הסט המתאים, הוא אפילו נעזר בחבר בעלים של E30 עד שהם נתקלו בסט של HRE 506 ששכב אי שם בסוף של המחסן בחנות. המידה שלהם היית רק 17X8 והמצב שלהם לא היה מזהיר במיוחד, אבל גרג לא ויתר על לרכוש סט גלגלים נדיר ויפה כזה. את הסט שרכב הוא שלח חזרה למפעל בדרום קליפורניה כדי שהם יחזירו אותם למצבם המקורי וירחיבו אותם, הסט חזר אל גרג במצב חדש ועם רוחב של 8.5 ו-9.5. מיד עם קבלתם גרג הרכיב אותם על הרכב ביחד עם צמיגי פלקן שרכש, וכמו שאתם יכולים להתרשם בתמונות הם בהחלט מחמיאים לעיצוב הקופסתי של ה-E30. 



גרג מאד גאה במה ששוכב לו מתחת למכסה מנוע, ויש לו סיבה מאד טובה לכך. מנוע ה-S14 של ה-E30 M3 בהחלט מנוע שיודע לתת לנהג את מה שהוא מחפש בנהיגה ולתת מענה גם בעניין הכח וגם בעניין המומנט, אבל גרג רצה קצת יותר. בדרכו גרג רצה משהו קצת שונה, אבל שלא יהיה יותר מידי שונה מהמקור. התשובה לכך הייתה מנוע ה-S54 שמגיע בדגמי E46 M3. כדי להשאיר את הביצועים המקוריים של המנוע M3 E46 גרג החליט להעביר גם את הגיר בעל 6 ההילוכים, את המחשב, את הוואנוס, ואת כל צמת החשמל אל הרכב שלו. את כל העבודה עשה גרג וחברו במוסך בביתה של החברה המאד סבלנית שלו (לא מפתיע שכעט היא כבר ארוסתו). אבל זה לא היה מספיק רק להעביר את המנוע של ה-M///, גרג רצה להבטיח שהמראה של המנוע החדש יראה כאילו שהוא היה שם במקור, ביחד עם חבריו הטובים הדיסק והרתכת הוא ניקה את כל השאריות של המנוע הקודם, החליק את כל החורים המיותרים של מנוע ה-S14 שהיה שם. מערכת ה-ABS מצאה את עצמה מתחת לכנף הקדמית, וכל קווי נוזל הבלמים נותבו מחדש. התוצאה בסוף הניבה מראה +OEM לתא המנוע שניראה כאילו שכך יוצר מההתחלה. 




לכל אחד יש את ההגדרה שלו למראה ה"נכון" לרכב שלו, אבל זה המוטיבציה, התשוקה, והנחישות מאחורי כל מסע הבניה שאנחנו כאן בבלוג מעריכים מאד. המטרה של גרג הייתה להעלות שלב ברכב הזה ותוך כדי לשמר את המראה והקווים של הרכב שבו התאהב. שעות הושקעו בחיפושים אחרי החלקים הנכונים, שעות הושקעו בפרטים הכי קטנים שהכל יראה מקורי ומושלם, כדי שהרכב יצא מהמוסך ויראה כאילו כך הוא יצא בדיוק ביום הראשון שיצא מהמפעל. כאן בהולימניאקס אנחנו מאד מערכים את הזמן בתכנון ובבניה כדי להגיע לתוצאה כזאת. ה-E30 M3 של גרג היא דוגמה מצוינת לפרויקט שנתן את התוצאה המעולה של רכב קלאסי ומשופר בטעם האומן שיצר ותכנן אותו. אנחנו מריעים לגרג, ולכל אחד אחר שעושה כך את עבודתו. 



כתבת המקור מStanceworks





2 תגובות: