יום חמישי, 21 ביוני 2012

More Than Meets The Eye



כאשר נתקלתי בפעם הראשונה בגולף דור רביעי מדגם R32 הייתי רק בתחילת דרכי בעולם הרכבים, ככל שעברו השנים והידע שלי בתחום גדל למדתי לאהוב ולהעריך את הדגם הזה, הכוח, המהירות, העיצוב, פשוט יצירת אומנות אמיתית. לצערי בארץ מסתובבת רק אחת, ואת רוב הדגמים שיצא לי לראות היו בעיקר בחו"ל. אפילו בחו"ל למצוא דגם שמור זאת כבר לא משימה קלה בכלל, ובשביל הבעלים של הגולף הזאת, ג'נרו רומרו, לדגם הזה יש פינה מאד מיוחדת בלב בדומה לשאר חובבי רכבי VAG. 




חברת פולקסוואגן עשתה עבודה מאוד טובה בעיצוב רכב המירוץ הזה, הדגם הזה הצליח להדגיש את הטוב שיש ליצרן להציע. רשימת השינויים שנעשו לרכב הזה יכולה להימשך עוד, ועוד, ועוד, ועוד.... הבנתם את הנקודה. בדרך כלל תמונה טובה יכולה לספר מספיק דברים על כל בניה, אבל זה הרבה יותר מורכב ממה שזה ניראה לעין - ואנחנו בטוחים שאתם סקרנים לדעת על מה אנחנו מדברים. 


כהרגלינו נתחיל מהבסיס, הכי בסיס, הגלגלים. על הרכב מורכב סט של CCW שלוש חלקים LM5 בגודל 18X9 ו-18X10 מקדימה ומאחורה בהתאמה. סט הגלגלים יושב מעולה בשיתןף עם סט קויילאוברים מדגם KW Variant 3 עם קפיצי Koni מאחור ומוטות פיטול של חברת Bluewater Performance.




זה מאד נחמד שהרכב ניראה טוב - והרכב הזה בהחלט כזה, אבל בסופו של דבר ה-R32 ניבנתה בשביל ביצועים, אז רוב השיפורים תפסו את מקומם מתחת למכסה המנוע. לפי התמונות לא קשה לפספס את הטורבו ההיברידי של חברת HGP R30 של חברת Garrett. בנוסף לכך המנוע קיבל שיפור במשאבת דלק, בהזרקה, ובמערכת הפליטה. אבל זה לא הכל, תושבות מחוזקות של חברת VF, צינורות סיליקון מיוחדים, צינורות שונים ומחוזקים למערכת השמן, מערכת קירור של המנוע גם היא קיבלה שיפור קל, טלטלים מחוזקים, ברגי מנוע מחוזקים, וקמשפט מחוזק. כל זה יורד לכביש בצורה הטובה ביותר בעזרת מערכת ניהול וקלאץ סטייג' 4 של חברת South Bend שדואג שהכל יעבור לגלגלים כראוי. 


ולבסוף, ה-R מצוידת בדבר הכי חשוב אחרי המנוע, מערכת הפליטה. כל פרט קטן מהמנוע עד לסופית היה מחושב: סעפת פליטה של חברת Flowbenched עם שני חיישני חמצן, סעפת יניקה מאלומיניום של חברת Short Runner Cast, שני אינטרקולרים משני צידי הרכב, ומגן חום שניבנה במיוחד לשמור על הטמפרטורה קרה במיוחד. הצליל המיוחד של מנוע ה-R עובר דרך הדאונפייפ 70 מ"מ היישר אל הצנרת של חברת Milltek.


בסופו של דבר, דגם ה-R32 של הדור הרביעי של הגולף הוא רכב מעולה מההתחלה, והדעה הזאת לא השתנתה במשך השנים. כיום בעולם לא נשארו עוד הרבה רכבים במצב שאפשר להזיל עליהם ריר, אבל למזלנו הרכב הזה הוא עוד דוגמא לייחודיות של ה-R ומדוע הרכב הזה כל כך נחשק. 



נלקח מ: klutchrepublik

תגובה 1: