אם יש משהו שכל חובבי הרכב יעריכו ויכבדו, זה רכב שבנוי בראש ובראשונה להיות פונקציונלי. מבלי לפגוע בטרנד המטורף של סטאנס ופיטמנט אגרסיבי, הרי זה ענף שממשיך לגדול ולהיות טוב ואיכותי יותר. אבל יש משהו מאוד מרענן בלראות בעלים של רכב שבונה את המכונית שלו למטרות ביצועים ושימושיות.
דוגמה מושלמת לבניה פונקציונלית היא ההסיוויק האצ'בק EG שנת 1993 של טים.
לפני רכישת המכונית, ה-EG הקטנה הזאת התברכה בהשתלת K20A2 אצל הבעלים הקודמים שלה. למרות הבסיס הנהדר לעבוד איתו, טים לא הסתפק בזה ובסופו של דבר נתן חיים חדשים ל-EG על ידי הוספת מגדש-על של Comptech עם פולי משודרג. מבט אל מתחת למכסה המנוע, ותמצאו קצת יותר מ-K20A2 עם מגדש-על, שמניע את ה-EG הזאת. תשומת הלב של טים לפרטים הקטנים עשתה פלאים לתא המנוע: הרבה ברגים של Mugen, תושבות מנוע Hasport K-Swap, מכסה שסתומים JDM Type-R ועוד כל מיני ממתקים של Spoon Sports, כגון כיסוי מצתים מקרבון קוולר, פקק שמן ופקק רדיאטור. בגלל שטים רצה שהמכונית שלו תהיה שקטה, מבלי לפגוע בביצועים, נוספו למכונית אגזוז Fujitsubo RMO1A וסעפת פליטה R-Crew, כדי שה-EG לא תמשוך תשומת לב לא רצויה במהלך הנסיעות היומיומיות.
כדי לתמוך במה שללא ספק הדובדבן שבקצפת, שזה תא המנוע, שמציג שום דבר חוץ מכוונות לביצועים, טים הבין שהגיע הזמן לדאוג למתלים ולחיזוקי שלדה וזאת הייתה החלטה נבונה. אחרי בדיקות ומחקרים פרטיים, טיפ החליט שמה שיחזיק את המכונית שלו מעל הקרקע זה סט קוילאוברים T1R B-Max ומה שיחדד את ההתנהגות זה מוט גישור קדמי עליון בעל 3 נקודות של Carbing, מוטות חיזוק לתת-שלדה אחורית של Comptech Engineerin ואנטירולים קדמי ואחורי שירדו מאינטגרה טייפ R. וזה רק חלק מהדברים שמבטיחים אחיזה אופטימלית למכונית הקטנה הזאת.
וכאילו שזה לא היה מספיק, טיפ המשיך עם ההסתערות שלו על ידי החלפת נאבות עם 5 ברגים היישר מאינטגרה טייפ R, וזה במטרה להרכיב גלגלי Spoon SW388 בקוטר 16" עם ברגי Rays. בשביל לגרום ל-EG עם K20A2 ומגדש-על לעצור כמו שצריך, טים הלך על סט צלחות מחוררות של Brembo וסט קאליפרים Twin Block של Spoon Sports.
עם הרצון לשמור על ה-EG עדינה במראה כשטים יוצא לבלות בעיר, כל מי שיעיף מבט עליה יראה הונדה פשוטה ונקיה חיצונית. עם זאת, כפי שכבר ציינו בעבר, טים אוהב להשקיע בפרטים הקטנים ולהקדיש להם הרבה תשומת לב, לכן כל חובב הונדה יבחין מיד בספוילר אחורי "מקור ברווז" של Spoon Sports, איתותי ענבר של JDM EG6, פנסי ערפל, פסי קישוט דקים ואפילו מגבים של Spoon Sports. ליפ קדמי RS של Wings West וליפ אחורי בסגנון Type-R מחוברים היטב ומשתלבים מצוין עם הפגושים של ה-EG וזה ללא ספק תוספת קטנה אך נחמדה.
בתור EG פונקציונלית מבחוץ ומבפנים, מה שנותן לה נקודות זכות נוספות מעל שאר המתחרות, זה שוב - הפרטים הקטנים שעושים הבדל עצום. לדוגמה מראות צד מתקפלות חשמלית של JDM EG6. מבט מעמיק אל פנים הרכב ותמצאו טונות של תוספות מ-JDM EG6, שלא היו זמינות (או היו זמינות רק כאופציה) כאשר ה-EG הוצגה בצפון אמריקה. אנחנו מדברים על תוספות כמו לוח השעונים מ-JDM EG6, הסבה לחלונות חשמל OEM, קונסולה מרכזית ואפילו משענת יד מרכזית של JDM EG6. מלבד הדברים הטובים של שוק ה-JDM שאפשר למצוא ב-EG הזאת, טיפ נוהג בנוחות במושבי באקט של Spoon Sports מסדרת Street (צד נהג וצד נוסע) ומסובב את ההגה של Spoon Sports. ספסל אחורי של אינטגרה טייפ R בהתאמה אישית מצא את מקומו במקום הספסל המקורי, מה ששוב מציג את הרצינות של טים.
הצגנו לכם, חובבי הרכב, EG נקיה, כזאת שחלק יאהבו וחלק ישנאו, אבל אף אחד לא יוכל להכחיש את הרצון והמרדף של טים אחרי הפונקציונליות עם כל הפרטים שהוא הכניס אל תוך ה-EG שלו, מה שהפך אותה לאחת המדהימות שהיה לנו העונג לסקר כאן ולשתף אתכם. עם תרבות מכוניות של היום שממשיכה לגדול, ניתן להסיק כי ביצועים ופונקציונליות לא הולכים לשום מקום ותמיד יהיו חלק בלתי נפרד מהסצנה. בעוד שסטאנס ופיטמנט אגרסיבי הפכו לטירוף של ממש בימים האלה, אנחנו באמת צריכים לשבח ולהראות קצת אהבה והערכה לאלה שמחפשים להיות פונקציונליים.
מפרט טכני ורשימת התוספות:
Engine
K20A2
Karcepts hybrid shiftbox kit
Hasport K-swap motor mounts
Fluidyne radiator
Mugen fan switch
Mugen thermostat
Golden Eagle fuel rail
AEM fuel pressure regulator
R-Crew race header
Fujitsubo RMO1A exhaust
Hondata K-Pro
Comptech Supercharger w/ upgraded pulley
JDM Type R valve cover
Spoon Sports carbon Kevlar spark plug cover
Spoon Sports Oil cap
Spoon Sports radiator cap
Spoon Sports magnetic drain plugs
Greddy air diversion plate
Mugen bolts
Quaife LSD
Tien hood dampeners
Karcepts hybrid shiftbox kit
Hasport K-swap motor mounts
Fluidyne radiator
Mugen fan switch
Mugen thermostat
Golden Eagle fuel rail
AEM fuel pressure regulator
R-Crew race header
Fujitsubo RMO1A exhaust
Hondata K-Pro
Comptech Supercharger w/ upgraded pulley
JDM Type R valve cover
Spoon Sports carbon Kevlar spark plug cover
Spoon Sports Oil cap
Spoon Sports radiator cap
Spoon Sports magnetic drain plugs
Greddy air diversion plate
Mugen bolts
Quaife LSD
Tien hood dampeners
Suspension/Brakes
JDM ITR 5-Lug conversion
Spoon Sports twin block calipers
Goodridge stainless steel brakelines
Brembo cad plated drilled rotors
T1R B-MAX coilovers
Carbing 3 point strut bar w/ master cylinder brace
ITR Rear lower control arms
ITR front and rear sway bars
Comptech engineering rear subframe brace
M-Factory roll center adjusters
Skunk 2 front camber kit
Blox rear camber kit
Spoon Sports twin block calipers
Goodridge stainless steel brakelines
Brembo cad plated drilled rotors
T1R B-MAX coilovers
Carbing 3 point strut bar w/ master cylinder brace
ITR Rear lower control arms
ITR front and rear sway bars
Comptech engineering rear subframe brace
M-Factory roll center adjusters
Skunk 2 front camber kit
Blox rear camber kit
Exterior
Vis CF hood
Spoon Sports Duckbill Wing
Spoon Sports wiper blades
JDM EG6 power folding mirrors
JDM EG6 thin side moldings
Wings west rs front lip
Type-R style rear lip
EG6 fog lamps
Vision amber corner lenses
JDM EG6 amber side markers
16” Spoon SW388
Rays Engineering Locking Nuts
Spoon Sports Duckbill Wing
Spoon Sports wiper blades
JDM EG6 power folding mirrors
JDM EG6 thin side moldings
Wings west rs front lip
Type-R style rear lip
EG6 fog lamps
Vision amber corner lenses
JDM EG6 amber side markers
16” Spoon SW388
Rays Engineering Locking Nuts
Interior
Spoon Sports Steering Wheel
Spoon Sports Street Bucket Seats
Mugen pedals
Mugen Si shift knob
Custom JDM ITR rear seats
JDM EG6 SiR gauge cluster
JDM EG6 clock
JDM EG6 center console
JDM EG6 arm rest
OEM power window conversion
ITR shift boot
Spoon Sports Street Bucket Seats
Mugen pedals
Mugen Si shift knob
Custom JDM ITR rear seats
JDM EG6 SiR gauge cluster
JDM EG6 clock
JDM EG6 center console
JDM EG6 arm rest
OEM power window conversion
ITR shift boot
מקור: illmotion
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה