יום שישי, 9 במאי 2014

The Legend: Rare 1977 Audi 50


ככלל, חובבי הרכב שופכים מזומנים במכוניות שלהם מסיבה אחת: כדי להפוך את המכונית למיוחדת ויחידה במינה. אבל האמת המרה היא שלא משנה כמה כסף תשקיע במכונית, זה לא תמיד יהפוך אותה לנדירה, כי יש הבדל גדול בין להיות ייחודי ולהיות נדיר. המכונית שאתם רואים כאן עונה על שני הפרמטרים האלה. תאמינו או לא, מה שפעם היה שייך לזאק סמית' היא האאודי 50 GLS שנת 1977 היחידה שנמצאת על אדמת אמריקה ואחת מתוך 12 בערך שנותרו בעולם.




נחזור לשנות ה-70 המוקדמות. עם משבר הנפט מחירי הדלק מרקיעים שחקים, מה שהופך מכוניות סופר-מיני למאוד מבוקשות באירופה. בשנת 1974 גרמנים הציגו פלטפורמה מעניינת תחת השם Type 86, הידוע גם כפולקסוואגן פולו/אאודי 50.
"זאת בעצם אחות תאומה של פולו MK1", מסביר זאק "הפסיקו לייצר אותם תחת השם אאודי 50 ב-1978 בגלל כמות המכירות הנמוכה, פשוט כי הפולו הזהה הייתה זולה יותר."


בטווח הזה של 4 שנים יוצרו מעל 180 אלף יחידות של אאודי 50. אז מה הופך את המכונית הזאת לכל-כך נדירה, אתם שואלים? ובכן, רישומים בגרמניה מצביעים על פחות מתריסר מכוניות בגימור GLS שנשארו באירופה...וכן, האחת שאתם רואים כאן היא ה-50 GLS היחידה שאי פעם הגיעה לארה"ב.


אז איך זאק הצליח לשים את ידיו על החיה הנדירה הזאת? כאשר הבעלים המקוריים שלה הפסיק לנהוג בה, בנו הביא את ה-GLS לאריזונה. אז הוא מכר אותה לבחור בשם ג'ייסון מוראביטו אשר העביר אותה לצפון מדינת ניו-יורק והוא זה שהביא אותה למצב הנוכחי. כשזאק ראה את הצבע של האוטו (שייך לקטלוג של פורשה ונקרא Albertblau, "הושאל" מ-911 שנת 72), הוא פשוט היה חייב לקנות אותה.



אם חשבתם שלוחית אמריקאית וצביעה בהתאמה אישית אינם מיוחדים מספיק, ה-50 הזאת מתגלגלת על סט גלגלי Rotiform יצוקים שלושה חלקים שנבנו בהזמנה אישית במידה 14x7 כאשר מאחור יש ליפים 3" וקדימה 2". מי שדואג לשמור על הצמיגים עמוק בתוך בתי הגלגל היא מערכת פנאומטית  Airlift V2.




בפנים ה-50 שומרת על המראה OEM נקי ורענן, עם שטיחים ודיפוני דלתות GLS המקוריים. גם השמשות וגם הדשבורד שלמים, נקיים ובמצב טוב מאוד יחסית למה שאפשר למצוא במכונית בת 36. נגיעות שלא שייכות לאאודי? יש רק הגה של Nardi ומושבי עור בתפירה אישית. 


לאחרונה זאק מכר את המכונית וכעת היא "מתגוררת" אי שם בקליפורניה. ה-50 הזאת כבר הספיקה לזכות בהכרה מהרבה בלוגים אינטרנטיים ופורומים שונים, כמו-כן היא תופיע בגיליון הקרוב של המגזין הידוע Performance VW. לא משנה מה יעלה בגורלה של המכונית החביבה הזאת, אנחנו תמיד נשמח לראות תמונות נוספות שלה גם בעתיד, כי היא לעולם לא תזדקן.


מקור: Carrtel

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה