יום שבת, 18 באוקטובר 2014

Gatebil 2014


Gatebil - כנראה הפסטיבל/מסלול המפורסם ביותר בעולם, עליו עד עכשיו לא היה כמעט שום מידע בשפה העברית. ובכן אנחנו, בעזרת הבלוג Bodybeat, החלטנו לתקן את זה. Gatebil השנה היה מורכב מלא פחות מ-6 אירועים, כאשר המרכזי התקיים בחודש יולי במקום שהפך למסורתי לאירוע הזה, Rudskogen Motopark.




פסטיבל הזה מתקיים מדי שנה במשך יותר מ-20 שנה ומפעם לפעם כמות המבקרים שמגיעים אליו רק עולה ועולה, הן מצד המשתתפים והן מצד הצופים, חובבי הספורט המוטורי על ענפיו. השנה, לדברי המארגנים, הגיעו כ-50 אלף צופים ואוהדים שרופים של הפסטיבל. גודל המסלול Rudskogen Motopark מרשים ללא כל ספק, אבל אפילו הוא כבר מתקשה להכיל כמות כה גדולה של מבקרים, לכן בשנים האחרונות המארגנים נאלצו לעשות סינון וסוג של סלקציה בין המשתתפים, בעזרת שלב המוקדמות וניפוי בהתאם לכללים ודרישות. אבל למען האמת, השמועה אומרת שזה עושה רק טוב ועוזר לשמור על הרמה הגבוהה של האירוע.



המקום המרכזי של הפסטיבל מתרכז בתערוכת מכוניות, אשר מכילה בשטחה יותר מ-600 רכבים נדירים, ברמה של וואו! בין הרכבים המוצגים אפשר למצוא רכבי אייקון אמיתיים של עולם הספורט המוטורי המודרני, אגדות של ממש. לדוגמה "Lancia Delta Evo 1 "LaSupra שנת 92 ופולקסוואגן "The 1JZ Caddy", פורשה עשויה כולה מקרבון, בניה של Elite Projects, דה-טומאסו פנטרה הנדירה, "Drift Cressida" המדהימה ביופיה ועוד רכבים פנטסטיים אחרים. כמובן שקיימת אפשרות להסתובב בין המכוניות האלה, ממש לגעת בהן, להחליף מילה או שתיים עם הבעלים ועל הדרך לצלם כמה תמונות. תוך כדי סיור בין היופי המוטורי הזה אפשר בקלות לפגוש באנשים אגדיים לא פחות, לשמוע סיפורים של מאגנוס ווקר על קולקציית פורשה שלו, למשוך בזקן המפורסם של ביל בולדווין ולהחליף איתו כמה מילים. אם ממש בא לכם, אפשר לקבל חתימה מכוכבים אמיתיים של עולם הדריפטינג, כמו פרדריק אאסבו ו-וון גיטין. 


Bil Baldwin


Magnus Walker


Fredric Aasbo


אגב, בקשר לדריפטים! אם הגעתם ל-Gatebil במיוחד בשבילו, הגעתם למקום הנכון. בתוכנית האירוע, דריפט תופס אחד התפקידים המרכזיים והגדולים. אנחנו לא נתחיל להתעמק עכשיו בדריפטינג אירופאי ולנסות להשוות אותו לאסכולות דריפטינג מארה"ב או יפן, אנחנו רק נציין שבאירוע הזה אין תחרויות זוגיות אלא כל אחד מחליק לבד ב-Powerslide Championship.


בכללי בשביל להגיע למסלול Rudskogen Motorpark בתור נהג יש צורך בשני תנאים: מכונית ורשיון נהיגה. כאמור, יש המון אנשים שמשתוקקים להשתתף באירוע הזה. כאשר מגיעים למסלול עצמו, נוצר רושם שהנהגים מתנהגים בצורה מטורפת לחלוטין, בהתחלה נראה שקורה שם כאוס אחד גדול. זה הרושם שעושים עשרות רכבים צווחים, שורפים צמיגים וטסים מכל הכיוונים. אבל מה שקורה באמת זה שכל כמה זמן קבוצות קטנות של רכבים יוצאים למסלול לפי הסדר הנקבע מראש, כאשר כולם מחולקים לפי הקטגוריות המתאימות: Streetcars, Sportcars, Drifting ו-Drifting Pro, Gatebil Extreme Racing ו-Time Attack Cup. כל זה נשלט ומאורגן היטב בצורה המקצועית ביותר על ידי המארגנים והמרשלים. כמובן שמהצד כל זה נראה כמו טירוף אחד גדול!



חייב לציין, ככל שאתה מטורף ופסיכי יותר, ככה מעריכים אותך יותר. בכללי קהל המבקרים שמגיע לאירוע הזה זה סיפור בפני עצמו. מלבד הטריבונות ו-5 אזורי הקמפינג ענקיים המכילים כ-10 אלף איש, הצופים ממלאים את כל הגבעות סביב המסלול, פותחים כסאות מתקפלים וצידניות ופשוט נהנים מהמופע. 





כשהשמש שוקעת, מפסיקים את ההזנקות והמכוניות נוסעות למנוחת פיטס. אבל תחושת החגיגה לא נעלמת מהאזור. גם אם נדמה שהכל כבר נגמר, החבר'ה מ-Monster Energy מקימים במה ומרימים מסיבה לילית מטורפת Monster Energy Aftertrack. ואז הכל חוזר להיות כמו שהיה, שקט לא תמצאו כאן. כמו שאמר אחד המבקרים המקומיים: "לא אכפת לי מאיזה אזור של כדור הארץ אתה בא, אתה פשוט חייב לחוות את הטירוף הסקנדינבי הזה, לא משנה מי אתה ומה אתה עושה!"



אין ספק שהתחושות מהמקום הזה יכולות להיות רק חיוביות ואפשר לספר עליו עוד ועוד. דבר אחד בטוח ועל זה אין ויכוח - Gatebil זה מקום שפשוט חייבים לבקר!





































מקור: Bodybeat

צילום: דמיטרי ז'סטקוב

אחרי קצת הסברים והרבה תמונות יפות, לא יכולנו לקרוא לסיקור הזה מושלם בלי סרטון או שניים מהאירוע, אז תעבירו ל-HD, תגבירו רמקולים ופשוט תהנו מהאווירה!






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה