יום חמישי, 16 באוקטובר 2014

DYNAMIC AESTHETICS – ALEX GOLDSTEIN’S E92 M3


עם ההשקה של F80 M3 של ב.מ.וו, ה-E90 וה-E92 הפסיקו כבר להיות "הילדים החדשים בשכונה". במקום זאת, הם תפסו את מקומם באופן רשמי במורשת ה-M3 ומכאן והלאה, כמו יין טוב, רק ישתבחו עם השנים. אנחנו נצפה איך הערך שלהם עולה בשנים הקרובות ובבוא העת יהיה להם מקום מובטח בשורת הדגמים הקלאסיים של הירככייה ה-M של ב.מ.וו. עם זאת, מה שהכי חשוב זה ה-עכשיו. עם בערך 7 שנים של וותק "בשכונה", במובן מסוים אפשר לומר בבטחון שכבר ראינו את הכל. אז איך אלכס גולדשטיין הצליח "לפרק את החבילה"?






כפי שהיה במקרה של M3 E46, ה-E92 סובלת לעתים קרובות ממונוטוניות משותפת כשזה נוגע לרשימת השיפורים הבלתי מתפשרת בקרב חובבי הדגם. יש מתכון מוכן שהופך את ה-M3 E92 לטובה, וזה מסיבה מובנת; זה מתכון שמשלב בתוכו את המראה והביצועים פנומנליים. למרבה הצער, התוצאה של הנוסחה הבטוחה הזאת הובילה במובן מסוים לתחושה של פספוס, חוסר גיוון אם תרצו. אבל מצד שני, מה כבר צריך לעשות כדי לבלוט בתוך הקהל?



אלכס גולדשטיין הצליח, בעיניו, להשאיר את "החבילה" מאחור. בעוד שמבנה המכונית שלו לא מכיל בודי קיט GT3 ואין לו 800 כ"ס או צבע זוהר וצעקני, הוא הצליח להשיג רמה של עידון בעזרת נגיעות מתונות שגורמות לנו לחשוב: אולי כך בעצם רצו מעצבי BMW שה-E92 תראה?



בשנת 1987 חברת Racing Dynamics עשתה בכורה העולמית שלהם בתערוכת הרכב בפרנקפורט, שבה הם הציגו את הגרסה שלהם לסדרה 7 E32 של ב.מ.וו - ה-R35. מאז Racing Dynamics ממשיכה לייצר מוצרי אפטרמרקט עבור ב.מ.וו, כגון גלגלים, מנועים ועוד ובכך הצליחה להתברג ולתפוס את מקומה בין החברות כמו MK Motorsport, Hardy & Beck ו-GS Tuning. לחלק מאנשים זוהי רק "עוד" חברה באוקיינוס של חברות אפטרמרקט, אבל עבור הגרעין הקשה של חובבי הב.מ.וו זאת חתיכת היסטוריה הפחות מפורסמת בתולדות השיפורים של היצרן הבווארי.



כמו שרואים, הגלגלים מדגם S4 של Racing Dynamics הם אלה שמשחקים את התפקיד החשוב בתדמית הרכב של אלכס. במהרה הוא "קפץ ראש" והשיג את הגלגלים תוך כדי ידיעה ברורה מה הוא רוצה ויותר חשוב, מה הוא צריך כדי להשיג את המטרה. המכונית הראשונה שלו, E92 328xi, שימשה אותו בתור ספר הדרכה כדי להכיר את הפלטפורמה ומעבר ל-M3 פשוט היה טבעי וצפוי. 

"בזמן שהייתי בחופשה, החלטתי שהגיע הזמן להתחיל את הפרויקט הבא שלי והתחלתי את החיפושים בעודי במקסיקו. כשחזרתי לארה"ב, חבר של אבא שלי שעובד בסוכנות ב.מ.וו המקומית בישר שהגיעה אליהם E92 M3 במסגרת טרייד אין באותו היום."



רק 10 דקות נסיעה הפרידו בין אלכס לבין הסוכנות המדוברת ובלי להסס הוא נסע לשם לראות את המכונית. למרות הפגמים הקטנים הוא מיד ידע שהיא האחת. תהליך הרכישה קרה חיש מהר וכך גם השינוי. תוך 24 שעות אלכס הספיק לרכוש את המוצרים הבסיסיים: צנרת פליטהX-Pipe תוצרת Dinan ודודים של AUTOcouture Motoring וכמובן צרב תוכנה של ESS. תוך שבועיים הוא כבר הצליח לאתר סט גלגלי Racing Dynamics S4 במידות 19X10 ו-19X12 וביצע את הרכישה.


Broadway Static סיפקו את המתלים לפרויקט. בזמן שהמכונית מצליחה להרים גבה אצל כמה ספקנים, בעזרת הקפיצים 14K ו-28.5K קדימה ואחורה בשילוב עם זרועות קאמבר וטוי של Rogue Engineering, המכונית לא מגרדת ולא משפשפת בשום מצב, כמעט. "רציתי את המכונית שלי נמוכה עם פיטמנט טוב, אבל שלא אשפשף בכל נסיעה. נסיונות קודמים שלי לנסות להכניס גלגל ברוחב 12" ל-E92 פשוט כשלו, לכן הייתי מאוד בררן בנוגע לסט-אפ שלי."



גם בפן הקוסמטי המכונית זכתה לכמה תוספות נחמדות, כגון ליפ קדמי קארבון. "רציתי משהו שלא יירד נמוך מדי, אלא רק משהו שימלא את החלל הריק בתחתית הפגוש." הצדדים של המכונית צוידו בחצאיות Platte-Form AG ומאחור התמקם דיפיוזר של Vorsteiner. מנורות על הפגושים (תקן אמריקאי) ומנגנון לשטיפת פנסים ראשיים הוחלקו לגמרי לטובה המראה החלק. מושבי Recaro Pole Position וגלגל ההגה OEM M-Performance מוסיפים תחושה של מכונית מרוץ מבלי לצעוק "אפטרמרקט".



התוצאה הסופית היא, כמובן, מכונית שמשדרת אווירה של פשטות ותחושה של מקצועיות, כל זה תוך כדי שמירה על המראה של E92 על קצה הגבול של "אזור הנוחות". על אף העובדה שה-E92 של ב.מ.וו זה כבר "חדשות ישנות", אלכס דאג שהרכב שלו ישאר עדכני.


מקור: StanceWorks

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה