יום חמישי, 10 בנובמבר 2011

פולקסוואגן ראביט L מארק 1 - בחזרה לעתיד


לאורך ההיסטוריה בת כ-115 שנה של מכוניות בייצור המוני, היו אקזמפלרים רבים שכבשו את ליבנו בזכות הסטייל, הייחודיות, הספורטיביות והכריזמה. כאלה כמו שברולט קורווייר שנת 1961 עם מנוע 6 צילינדרים טורי מקורר אוויר הממוקם מאחור. או למשל ב.מ.וו 2002 Tii בעלת עיצוב קומפקטי ומנוע 2.0 ל' בווארי שרירי אשר הפיק 130 כ"ס בעזרת מגדש טורבו. ומי יכול לשכוח את פולקסוואגן ראביט עם שורשים של מכונית עממית אך בעלת תשוקה טהורה אשר הוטמנה בכל אספקט של המכונית. זה נראה כאילו מישהו בעזרת הלב, האופי והרגש התיישב מול שולחן השרטוטים ותכנן מכונית פשוטה, כזאת שתשרת דורות רבים בעתיד. הראביט אולי לא הייתה מכונית הכי פרקטית על הכביש אבל בואו נודה: לא היעד הוא החשוב, אלא המסע אליו. 





מכונית הספציפית שאנחנו מציגים היום היא ראביט L מדהימה שנת 1979 בבעלותו של ג'ארט בליסל המתגורר בפנסילבניה, אזור שנחשב למכה (Mecca) של MK1 בסצינה האמריקאית. כל חלק במכונית הזאת נראה פשוט מושלם ולהגיד את האמת - לא היינו משנים בה דבר. עבור רוב האנשים אשר מסוגלים להעריך את הדגם הזה, זוהי מכונית "Hate it or love it". קונצנזוס העיקרי בסצינת המארק 1 בת 18-30 בימינו הוא האם לשמור אותה מקורית או להכניס בה רוח צעירה. משמע, להחליף את הפנסים המרובעים לעגולים, לגלח פסי קישוט ולהוציא כל דבר "מיותר" מתא המנוע, להשתיל 20VT, להתקין כלוב התהפכות, להרכיב חישוקים 3 חלקים וכו'. במכונית הזאת לא תמצאו שום דבר מזה והיא חושפת בצניעות את מה שג'ארט אוהב לכנות "Period correct, original and classy". 




החל מאינטריור מקורי בצבע Lipstick red, דרך מרווח (עצום) בבתי הגלגל אל הגריל המקורי עם סמל - הכל פשוט צועק "אנטי PerformanceVW". זה לא שלמכונית אין נוכחות או שהיא לא מיוחדת, פשוט היא האנטיטזה של כל מה שאנחנו רגילים לראות בסצינת פולקסוואגנים הישנות בימינו. על העובדה שג'ארט הולך נגד הזרם ועושה מה שאולי יחשב כלא פופולרי, אנו משבחים אותו בכנות על שימור האקזמפלר הזה, כמתנה נדירה לקהילת חובבי ה-MK1. 


























נלקח מאתר Euromedian

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה