יום שלישי, 22 בנובמבר 2011

VW Golf MK1 - Green With Envy


מדינות כמו הולנד הם מכרה זהב של פולקסוואגנים ישנות והאוצר הזה שלפניכם לא יוצא דופן. הבעלים, תושב הולנדי, אנדרה דייקסטרה, מחזיק בגולף שלו כבר במשך 12 שנים. הוא רכש אותה אי שם בשנת 1999, לפני שחלק מאיתנו אפילו למדו לנהוג. במהלך טיולו בדרך לאירוע VW-Mania (עכשיו זה נקרא VAG-Fest), הוא וחבריו הבחינו במכונית הזאת באחת העצירות. בעוד שהחברים התווכחו בינם לבין עצמם מי יקנה אותה, אנדרה החליט לרכוש אותה בעצמו. מיותר לציין שלחברים שלו מעולם לא היה סיכוי :)





אנדרה תמיד רצה להשיג מארק 1 ישנה, ולמרות שהולנד נחשבת ל"קרקע פוריה" עבור הדור הזה, רוב האקזמפלרים שהוא בדק היו במצבים שונים של הזנחה או כבר לא היו במצבם המקורי. לאנדרה היה מזל, כי בעלים הקודמים של הגולף שלו ידע בדיוק מה יש לו בידיים, היו לו אפילו כוונות לשחזר אותה יום אחד. הבחור הצליח להפתיע את אנדרה עם העובדה שבמקור הרכב הזה נקנה בשביל החברה שלו, שבמקרה חולקת את אותו יום ההולדת עם המכונית. אנחנו לא יכולים לאמר אם זה היה סימן מלמעלה או סתם מקריות, בכל מקרה הסיכוי למצוא גולף שמורה היה קלוש מאוד.




היום כ-90% מהחלקים במכונית חדשים לחלוטין או במצב מצוין, לקח לאנדרה 5 שנים לאסוף כל החלקים הדרושים לשיפוץ. רוב השיפוץ הסתכם בניקוי מקיף של אותם 10% הנותרים מהחלקים, שיפוץ מנוע, שחזור ועוד; כל התהליך נעשה ע"י אנדרה עצמו.




משהו שנדיר לראות על דור 1, בנוסף לחישוקי פרארי 16", זה חלונות כהים, ועוד בגוון חום. במשך כמה שנים לא יצא לנו לראות מארק 1 ישנה עם חלונות כהים שבאמת מחמיאים לרכב, עד עכשיו. לא רק שזה משתלב מצוין עם האינטריור החום, אלא זה גם נראה OEM.




תודו שהמכונית נראית רעננה, אפילו אחרי 7 שנים של שיפוצים. לפני 7 שנים, רבים מאיתנו עדיין היו מתקינים קיטים מבישים ומחברים נאונים מתחת לרכבים. מר' דייקסטרה רכש את הגולף שלו עם כוונה פשוטה לשפץ ולשחזר אותה למצב המקורי שלה וביצע את התהליך בדרך ראויה. כיום אנדרה בן 37 והוא עדיין נהנה לנהוג (לא לגרור) במכונית שלו לאירועים מוטוריים רבים בהולנד ומחוצה. 




















מקור: Euromedian

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה