יום שבת, 10 בדצמבר 2011

סיקור כחול לבן: אאודי A4 B5 - פרויקט חיים



אם יש דבר אחד שאפשר להגיד בוודאות על סצנת ה-Euro, זה שלכל אחד יש סגנון משלו. סגנונות אלה נעים בין OEM ל-JDM עם כמיליון ואריאציות שונות ביניהם. פגושי יורו, פסי קישוט מוחלקים, קוילאוברים, פאנלים חלודים, טורבוים גדולים, בקליות מושחרות, גריל ללא סמל, אייר-רייד, צמיגים מתוחים, מושבי Recaro עם תפרים שונים, כנפיים מורחבות. אלה רק חלק מרשימת התוספות שמעידות על הסגנון שלך. יש אנשים שהולכים עד הסוף בכל הנוגע לשיפורים, בעוד שכמה מאנשים אוהבים לשמור על הסגנון OEM+. גיוון זה מה שהופך את הסצנה הזאת לכל-כך מעניינת וגורמת לאנשים מדי פעם להפתיע אותנו עם תוספות שונות שמציגות את הסגנונות האישיים שלהם.


הרכב שנסקר היום הוא דוגמה מצוינת לביטוי פיזי של רעיונות וסגנון אישי. הוא היה שייך לבחור בשם טימור מצפון הארץ. למה היה? את זה תדעו בהמשך. טימור גדל ב-VWVortex, משם הוא למד על סגנונות ועיצובים שונים וגילה לעצמו שמה שרואים מדי יום בארץ פשוט קטן עליו. חשיבה מחוץ לקופסה הייתה הבסיס לפרויקט שלו ועל זה יעיד הרכב שלו לשעבר. ייחודיות שלו התבטאה אפילו בבחירת הרכב לפרויקט. כמה כבר אאודי A4 B5 מיוחדות ומושקעות אתם מכירים? בדיוק! כאשר טימור מצא את המכונית שלו אחרי 4 חודשים של חיפושים, מצבה היה, איך לומר, על הפנים. היא הייתה חבוטה, עם פגיעת שאסי, צבע שרוף, במילים אחרות – גרוטאה. לפי נורמות המקובלות לפני קניית רכב, כל רכב, אקזמפלר כזה היה גורם לרוב האנשים לברוח ממנו כמה שיותר רחוק. אבל טימור ידע שהוא לא מתכוון למכור את הרכב בעתיד, לכן כל זה לא ממש עניין אותו. כמו-כן הוא ידע שהרכב לא יישאר במצב הזה להרבה זמן וכבר בראש היו לו תכניות עתידיות.


ואז התחיל החלק הכיפי (או מייגע, במקרה של טימור, כי בארץ כמו בארץ...). קודם כל הוזמנו קוילאוברים של חברת H&R יעודים לרכב אשר קירבו את האאודי קרוב לרצפה. וכשאנחנו אומרים "קרוב" אנחנו באמת מתכוונים לזה! ההנמכה הייתה מאוד קיצונית, אבל טימור היה יותר ממאושר מהתוצאה. לאחר מכן הגיע השלב של חידוש הצבע, כי היה ברור שהרכב לא יישאר שרוט ושרוף לנצח. אתם בטח מנחשים שטימור לא רצה להשאיר את הרכב בגוון כסוף המקורי, הרי אז הוא לא היה טימור. אחרי לא מעט שיעורי בית והתלבטויות לגבי הצבע, בסופו של דבר נבחר קוד צבע מקורי של VW/Audi בגוון Daytona Grey Pearl, אשר הגיע בגרסאות הבכירות של היצרן כגון R8, RS4, RS6  וכדומה. ברכבים מודרניים אפשר להזמין את הגוון הזה בתוספת תשלום, אבל אפשר להגיד בוודאות שאאודי A4 B5 בצבע כזה היא היחידה בארץ! להשלמת המראה הוזמן גריל קדמי של RS4, פנסים ראשיים של S4 בתקינה אמריקאית עם קסנון מקורי וכל מיני פלסטיקים שהיו חסרים בפנים הרכב, כדי להחזיר אותו למצב בו הוא היה לפני 13 שנים.


 אחרי תקופה די ארוכה שהרכב התגלגל עם ג'אנטים ברזל מקוריים ללא טאסות, טימור החליט שהגיע הזמן לצ'פר את הרכב בחישוקים הולמים. אבל כפי שאתם בטח מנחשים, טימור לא היה מוכן להתפשר בבחירה שלהם ורצה לקנות רק אלה שהוא רצה וחלם עליהם – Porsche Twist's במידות 17X8 ו-17X9. הג'אנטים הוזמנו מחו"ל ואחרי תקופה מעט ארוכה והמון בירוקרטיה וסחבת במשרדים ממשלתיים שונים – הג'אנטים הגיעו ליעדם.


 אבל את כל מה שנכתב עד עכשיו אפשר לרשום בלשון העבר.. באחת הנסיעות, טימור איבד את רכבו בתאונת דרכים. למזלו לא נגרם לו נזק גופני, אבל האאודי שלו, פרויקט חייו, הושבתה, עוד לפני שהג'אנטים החדשים הורכבו על הרכב. בינתיים הם מקשטים את הבית של טימור ולהגיד את האמת, לא היינו מסרבים לפרט עיצובי כזה אצלנו בסלון! אבל כל סוף היא התחלה חדשה וכמו שטימור אומר: "אני אסיים את הפרויקט הזה גם אם זה יהיה עוד 20 שנה ו-20 אאודי שונות".
המחליפה החדשה כבר עומדת בחניה, ולפי איך שאנחנו מכירים את טימור כאישיות וכבעל הפרויקט, אנחנו יכולים להבטיח שהאאודי החדשה שלו (היה ברור שזאת תהיה A4 B5, לא?) תהיה יפה ומיוחדת לא פחות מקודמתה. מצפים לראות את טימור ואת רכבו החדש בקרוב אצלנו בבלוג שוב!


כך האוטו היה נראה היום...













צילום: Timor Dzabarov

2 תגובות:

  1. התמונה כשהיא עם הג'נטים של הפורש...פשוט התאהבתי!
    באמת פרוייקט מאוד יפה חבל על האוטו אבל סומך על טימור שיפתיע עם A4-B5 הרבה יותר מפחידה!

    השבמחק
  2. למה השביתו אותה רק הפנס שבור ?

    השבמחק