יום שישי, 9 בדצמבר 2011

CENTER STAGE> Fifteen52 Volkswagen Jetta Variant


בפעם הראשונה שתאמר אומרן מ-Motor Mavens פגש את מאט קרוק, מבעלי Fifteen52, זה היה בלילה קר באפלנד, קליפורניה, במזנון המפורסם בעולם שנקרא The Hat, הידוע בזכות כריכי פסטרמה המעולים שלהם. אבל תאמר לא היה שם בשביל הבשר. הוא היה שם בשביל לבקר במפגש השבועי של בעלי פולקסוואגן, אשר מגיעים בהמוניהם רק כדי להיפגש אחד עם השני ולפטפט על התלאות של להיות הבעלים ולשפר את רכבי היצרן. מהר מאוד השניים הכירו ובמהרה התברר מה עומד באמת מאחורי  Fifteen52.



בראד בירדו ומאט קרוק הם הפנים של Fifteen52. אם אתם עמוק מספיק בסצנת ה-V-Dub, אין מצב שלא שמעתם את השם הזה! עם זאת, החברה לא נפתחה בין לילה, לקח כמה שנים עד שכל אחד מהם הבין מה היעוד שלו. מאז המעבר שלהם לניו-פורט ביץ', קליפורניה (זה קרה לא מזמן), הצמד הצליח לבנות משהו מאפס. טיפוס אל פסגת התהילה היה קשה, אבל בסופו של דבר הם הצליחו ואחד הפרוייקטים שלהם, ג'טה מארק 4 עם שתי דלתות התפרסם במגזין Eurotuner הנחשק. 
"Fifteen52 היא ההגדרה לתפיסה שלנו בכללי, יותר מסתם ליין מוצרים או שירותים. במילים פשוטות, המטרה מספר אחת שלנו היא להציע ללקוחות שלנו את כל הדרוש כדי לגרום להם להרגיש שהם מחזיקים במכוניות באמת ייחודיות. אנחנו נגשים ומתייחסים לכל דבר שאנחנו עושים מנקודת מבט של חובב רכב. שרות לקוחות היא עדיפות מספר אחד אצלינו וההצלחה שלנו נמדדת ב"רומן" שלנו עם הלקוח והרכב שלו, ובאיזו רמה אנחנו מטפחים אותו", הסביר מאט, ואפשר להגיד שהוא באמת התכוון לכל מילה שלו.




עכשיו נדבר מעט על הג'טה ווריאנט הזאת. למאט יש הרבה מה להגיד ולספר על כל היבט של הפרוייקט הזה. "החלק האהוב עלי במכונית הזאת זה חישוקי Tarmac. לאחר כל תהליך העיצוב שלהם, הסתכלתי עליהם המון, בהיתי בהם מיליון פעמים מכל זווית אפשרית, הם עדיין לא נראים לי משעממים. אני מניח שאם הייתי שומר את המכונית הזאת לעצמי, ישנם שני דברים שהייתי משנה בה. קודם כל הייתי משתיל בה מנוע V6 עם 24 שסתומים ומוסיף כמה "ממתקים" להוספת הספק. דבר שני, הייתי משנה את הצבע של פנים הרכב. תמיד רציתי אינטריור מעור בצבע Porsche Nephrite Green ברכב לבן, אבל קיבלתי הצעה על הסט-אפ שיש עכשיו שלא יכולתי לסרב לה, אז בחרתי להישאר עם אדום. יש לי גם גולף GTI 16V מארק 2 בצבע Alpine White שאני עובד עליה כעת, לכן הרעיון של עור ירוק ברכב לבן לא ישאר כסתם רעיון לעוד הרבה זמן".



מאט רצה ליצור פנים הרכב מפואר לכן הוא היה מאוד קפדן בבחירת המוצרים עבור התהליך. הוא החליט לזרוק את המושבים המקוריים של ג'טה מארק 4 ובמקומם להתקין מושבי Recaro אשר מותקנים בגרסאות הספורטיביות של הג'טה, GLI. מיד לאחר רכישת המושבים, הם נשלחו לטאקומה, וושינגטון, לסדנת JJ Custom Interior כדי לעטוף אותם בעור אדום כדם מזירת הפשע. חלקים מקוריים נוספים הוחלפו במקוריים של GLI, בגימור אלומיניום מוברש. עבור רוב האנשים שהיו נכנסים לתוך המכונית, דבר האחרון שהם היו שמים לב אליו (אם בכלל) הוא גג הרכב. אבל בחורים כמו מאט לא לוקחים סיכונים ועושים לפעמים דברים "לכל מקרה", גם אם אף אחד לא שם אליהם לב. לכן הוא שוב פנה לסדנת JJ Custom Interior במטרה לרפד את הגג ואת הקורות בזאמש שחור ולסיום, הונחו על הרצפה שטיחים של JustMatz מאנגליה בהזמנה אישית עבור Fifteen52. כמו כן ברכב הוחלפה ידית הילוכים לזאת המוארת של Rieger, הותקן גלגל ההגה של MOMO Club Sport II וסט דוושות מושלם של אאודי TT.





"כפפות עור דקות האלה הן מקולקציה של Lowly Gentlemen והן משתלבות יפה עם פנים הרכב. עליהן מוטבעת ספרה 67 שנלקחה מעולם המירוצים, אבל אם הופכים אותה, מתקבל הלוגו LG, שזה הקיצור של קולקציית ההלבשה של Lowly Gentlemen. קיבלנו אותם במתנה מחברינו מ-StanceWorks. מתוחכם אה?", מסביר מאט. 



קבוצת ראלי B הישנה וחישוקים של BTCC motorsport של פעם היוו השראה עבור השניים בעיצוב של ה-Tarmac, החישוקים של Fifteen52. הם רצו להחזיר סוג כזה של עיצוב אבל עם טאץ' מודרני. בזמן שרוב היצרניות מוציאות לשוק חישוקים ענקיים, עם המון צלעות וליפים עמוקים, ב-Fifteen52 רצו לעשות משהו שונה ופשוט, בסגנון רטרו. מאט ובראד רצו להוציא לשוק חישוקי חמש צלעות בעיצוב נצחי, שטוחים לחלוטין, עם מרכז הג'אנט עמוק ובלי ליפ בכלל. קרוב לוודאי שראיתם את החישוקים האלה על רכבים אחרים, ביניהם פורד פיאסטה HFHV, אשר ננהגה בסרטון ג'ימקאנה המפורסם ע"י המייסד של נעלי DC ונהג ראלי - קן בלוק. 
על הג'טה הזאת אתם רואים חישוקי Tarmac במידה 18X8.5. מאט רצה לשמור על הנושא אדום/לבן גם מחוץ לרכב לכן הג'אנטים נצבעו בגוון Porsche Guards Red ועליהם הולבשו צמיגי Falken FK452 במידה 215/35/18.




למי שלא להוט על הקריאה, למי שמנותק מעולם השיפורים של התקופה האחרונה וסתם לאלה ששואלים: "זה בלתי אפשרי! איך אפשר לנסוע כל כך נמוך?", תרגעו - במכונית מותקנת מערכת מתלים פנאומטיים (אייר-רייד), שמורכבת ממתלים קדמיים של Air Lift Slam XL וכריות אוויר אחוריות של Air Lift יחד עם בולמי Suspension Techniques אחוריים. מערכת ניהול דיגיטלית אשר אחראית על כל המוצרים הנ"ל היא מתוצרת Air Lift Auto Pilot, אשר מאפשרת לנהג לשלוט על גובה הרכב בכל זמן נתון ובקלות. מיכל אוויר בקיבולת של כ-15 ל' ומדחס אוויר 380CC של Visit מוחבאים היטב ומסודר במקום שבמקור מיועד לגלגל ספייר. מדובר כאן בהתקנה די בסיסית ופשוטה יחסית שאפשר לסיים בסופ"ש, אבל זמן ההתקנה יכול להשתנות בהתאם לכמות הבירה שתציעו לחברים העוזרים שלכם.



כפי שאתם רואים, הרכב לא רק משמש כדוגמנית הבית, הוא גם יודע לשפשף גומי, ברכב הזה נוהגים, ונוהגים מאוד נמוך!



כשמאט נשאל על תוכניות עתידיות עבור Fifteen52, הוא השיב בזריזות: "ככל שאנחנו מקדמים יותר ויותר את Fifteen52 יצרנית, אנחנו מתמקדים יותר בשני קווי העיצוב שלנו. יש לנו את RSL שזה RennSportLine, אשר מציע עיצובים המושפעים מספורט מוטורי רטרו וגם את RML שזה RetroModernLine, אשר מושפע מעיצוב רטרו של חישוקים מקוריים של פעם. מלבד ליין החישוקים שלנו, אנחנו מתכוונים לייצר גם אביזרי פנים וחוץ נוספים מאותן הסדרות RSL ו-RML. אנחנו מתכוונים להציע פגושים תחליפיים בהשראת הספורט המוטורי, מראות צד מעולם ה-DTM וכן מוצרים אחרים עבור מגוון רחב של כלי רכב, גם תוצרת אירופה וגם תוצרת יפן. כל זה יקרה בעתיד הקרוב".





כפי ששמתם לב, החישוקים בתמונה האחרונה הם שונים מאלה בהתחלה. מדובר בעיצוב נוסף של Fifteen52, מאוד מאוד פופולרי והוא למעשה העתק של חישוקים קלסיים שנקראים Snowflake, אשר הגיעו במקור בגולף מארק 1 GTI וראביט, והם שייכים לסדרת RML.



לאלה שקראו את הסיקור עד כאן ותוהים מה בעצם המשמעות של Fifteen52, אז הנה התשובה. Fifteen52 זה שם קוד של חלק מציוד דיאגנוסטיקה אשר היה בשימוש ברכבי פולקסוואגן בסוף שנות ה-90. אז אם אתם "אנשי פולקסוואגן" בלב כמונו, אתם בוודאי תסכימו שהשם הזה הוא די מגניב לחברה!

מקור: Motor Mavens

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה