יום שבת, 10 בדצמבר 2011

Nissan 240sx 1991 - Built Not Bought


שלוש מילים: פשוטה, סטטית, סקסית. בקיצור, אלה שלוש מילים שיכולות לתאר את ניסאן 240SX שנת 1991 עם מנוע RB25 Series2 של ברנדון בורק. ברנדון נולד וגדל בלנקסטר, קליפורניה, במרחק של דקות ממסלול מירוץ Willow Springs Raceway וביקורים רבים שלו שם עודדו אותו לשפר מכוניות. כשברנון נכנס לראשונה לתחום השיפורים, הוא התחיל עם הונדה, כמו רבים מאיתנו. בהמשך הייתה בבעלותו גם מיאטה SCCA, סופרה MKIV עם טורבו יחדי ועוד כמה הונדות. וזאת לא ה-S13 הראשונה שלו. היו לו עוד כמה כאלה, החל מאחת עם widebody ששופרה ברוח הסטאנס ועד לדריפטרית מטורפת אך פונקציונלית לחלוטין. בנוגע ל-S13 האחרונה שלו, זאת שמופיעה כאן, הוא נתקל בעסקה שלא יכל לסרב לה והפעם הוא החליט לא למהר ולקחת את הזמן שלו איתה.





ברנדון מספר על המטרה שלו עבור הרכב שלו: "רציתי להדהים את עצמי עד כמה שהיא יכולה להיות נמוכה. רציתי שהרכב שלי הייה שנוי במחלוקת. אנשים כל הזמן מתלוננים על העובדה שהרכב נמוך מדי, הוא מגרד ומשפשף יותר מדי את הרצפה, ומה הטעם להשתיל מנוע RB בלי יכולת לנצל את הכוח שלו בלה בלה בלה..זה מה שרציתי לשמוע מאנשים! אני אוהב את העובדה שאני משאיר חתיכות של קארטר על הכביש, של הגיר ושהשלדה שלי מגרדת את כל הכבישים במחוז LA". שלושה חודשים של עבודה, וזה השלב שבו נמצא הרכב שלו כיום. עכשיו נעבור אל הדברים הטובים!



כשברנדון לקח לראשונה את המכונית, היה ברור לו ש-20 שנות שימוש ולפעמים גם שימוש לרעה, השאירו סימנים על האוטו, על הצבע והיו המון שקעים בבודי פה ושם. ברנדון מיד הפשיט את המכונית לחלוטין והתחיל לעבוד. תוך כדי התיקון של כל השקעים ונזקים גופניים אחרים, הוא החליט להחליק את השפריצרים מהמכסה מנוע, את הפתח למפתח בבגאז' ואת המנורות הצדיות מאחור. קצת עבודה הושקעה גם בכנפיים מסביב כדי לוודא שהג'אנטים SSR ייתיישבו כמו שצריך. כמו כן הוא עשה הסבה לפרונט של סילביה עם פנסים שקופים Circuit Sport והוסיף פנסי פגוש JDM שקופים/כתומים. כשעבודת פחחות הסתיימה, הרכב זכה לצביעה בגוון 51e Subaru Aspen White. כדי לשבור מעט את הלבן, ברנדון הוסיף מגני בוץ מקוריים שחורים וליפ קדמי שחור של הונדה אקורד. 










אז כמו שכבר אמרנו, מתחת למכסה מנוע ממוקם Series 2 RB25 עם תושבות של Syko, סעפת יניקה של Greddy, אינטייק של Apexi, מצערת של Q45, אינטרקולר חזית של McKinney, בוסטקונטרולר מכאני של ATP Power FC, משאבת דלק וולברו 255 וצנרת פליטה 2.5" בבניה אישית. כמו כן ברנדון התקין מצמד מחוזק של Spec Stage 3, דרייבשאפט של Driveshaft shop 1 piece ודיפרנציאל של R32 GTR VLSD.







כדי להשלים את התמונה ולהנמיך את הרכב לרצפה, הותקנו קוילאוברים של Fortune Auto 500 series, מוטות של Fortune Auto ועוד מספר חלקים. השילוב של כל זה עם חישוקי SSR Professor SP1 נראה פשוט מעולה! החישוקים הם במידות 17X9 עם אופסט מינוס 1 ו-17X9.5 עם אופסט מינוס 8, עליהם הולבשו צמיגי Federal 595 במידות 205/40 ו-215/40.





ברנדון לא בטוח לגבי התוכניות העתידיות שלו. הוא התאהב ברכב מיד אחרי שהוציא אותו ממוסך פחחות אחרי שכל העבודה הסתיימה, אז נותר לנו רק לנחש לגבי העתיד של רכבו. אנחנו יכולים להיות בטוחים כי מה שזה לא יהיה, זה יהיה לא פחות מדהים מאיך שזה נראה עכשיו. 









מקור: StanceNation

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה