יום ראשון, 22 בינואר 2012

FAQ: HELLAFLUSH


לצערינו, אפילו אנשים שנמצאים עמוק בתוך סצנת הסטאנס (Stance), שלא לדבר עלינו הישראלים, לא מודעים לדברים בסיסיים ומושגים אלמנטריים. הרי בלי להכיר את ההיסטוריה של תחום כזה או אחר, כמעט ובלתי אפשרי להגיע להשגים כלשהם. לעתים אנחנו שומעים אנשים שמקטרים על כך שכאשר אנחנו מעבירים ביקורת על רכב של מישהו, אנחנו לא מסבירים איך כן צריך לעשות את זה נכון. למרות שאין לנו את הזכות לקבוע מסגרת או להציב גבולות עבור מישהו (כל אחד שיעשה את זה עצמאית), החלטנו לנסות לשנות את המצב ולענות ל"תפילותיהם" של אנשים.




אבל אם כבר ללמוד משהו, אז רק מאלה שבאמת יודעים מה הם עושים. הרי מי אם לא המייסדים של תנועת הסטאנס יכולים לכוון אותנו? מפעם לפעם, בבלוג שלנו, אנחנו נפרסם כתבות וראיונות עם אנשים מוכרים ומשפיעים בעולם הסטאנס, אשר בעזרת דעותיהם ומחשבותיהם אנשים יוכלו למלא (אנחנו מקווים) את החסר בידע שלהם, או אולי אפילו יגרמו לאנשים להיפתח, לצאת מהמסגרת ולהתחיל ליצור.

לא מזמן, אחד ממגזיני רכב המובילים בתחום השיפורים, Superstreetonline, ערך ראיון עם בן-אדם, אשר כל מי ש-HellaFlush לא נשמע לו כמו סתם מילים, חייב להכיר. ובכן, היום אנחנו נציג לכם את התרגום של הראיון עם מארק ארסנל  (Mark Arcenal) במהדורת Lord Of The Stance של המגזין  Super Streetאו בקיצור  .SS

SS: אם השם מארק ארסנל לא מצלצל לכם באוזן, אז הגיע הזמן לשפוך עליכם קצת מידע. מארק הוא בן-אדם, אשר עומד מאחורי השמות הגדולים בתחום כגון Fatlace, Hellaflush ו-illest. בהיותו חובב מכוניות מושבע, למרות 10 שנים של עבודה אינטנסיבית בתחום המכירות, הוא לא הפסיק לצעוד לעבר הגשמת החלום שלו. אחרי היווסדו של בלוג אינטרנטי בשם Caffemocha ב-1997, אתר גדל והפך עם הזמן ל-Fatlaceמה שקבע את תחום עיסוק העיקרי של מארק.

אבל מה שמעניין אותנו יותר, זה המילה אשר בזכות מארק נוספה ללקסיקון של אנשים רבים - HellaFlush. הכל התחיל מאמירה בנאלית, אבל הפך לאתר פופולרי, ברנד וסדרת מפגשים מוטוריים. וזה לא התייחס רק לקבוצה של כמה דריפטרים במכוניות יפניות שבורות ומרוסקות שלהם. HellaFlush לא דגל בהפליה כנגד יצרניות מסוימות או דגמי מכוניות. כל מה שהיה עליכם לעשות כדי להיות "בעניינים" - זה להתקין ג'אנטים עם אופסט נמוך ככל האפשר ולהנמיך את הרכב ככל האפשר.

SS: איך המצאת את  ?HellaFlush
מארק: האמת היא שלא המצאתי שום דבר. בשנת 2003, חבר שלי, ג'רי פאם (Jerry Pham) זרק משהו לגבי זה שמכוניות דריפטים שלנו היו HellaFlush. אמרתי לו שאני מתכוון לרכוש דומיין וכתובת URL בשם הזה. האתר הפך למקום בו הצגנו לכולם את המכוניות שלנו ומכוניות דריפטים של חברינו מכל העולם.

מכוניות ובגדים - שתי אהבות הכי גדולות של מארק. כך נראות החנויות שלו.

SS: מאיפה הגיעה ההשראה לצמוח ולהתפתח?
מארק: אני תמיד אהבתי חיפושיות נמוכות של פולקסוואגן וגם BUSים, מכוניות מרוץ של קטגוריית BTCC ומאוחר יותר התחלתי להתעמק ב-JDM. אחותי וכל החברים שלה היו מעורבים בסצנת ה-Lowride באקורה לג'נד שלהם עם חישוקי Daytona ומתלי אוויר. אלה היו זמנים כאשר כל אחד היה שקוע מעל הראש בתוך המכונית שלו, וכל אחד היה בוחר ללכת בדרך שלו. אני תמיד אהבתי מרוצי מכוניות, לכן תמיד השתדלתי לשמור על הנושא בחיצוניות של המכוניות שלי. בתחילת שנות 2000 התחלתי להתעסק בדריפטינג ולבנות מכוניות לדריפטים, תוך כדי השתדלות להצמיד את הגלגלים הכי קרוב שאפשר לבתי הגלגלים. אאודי A4 סטיישן שלי גם עוצב בסגנון הזה, למרות שאז לא היו "כללים" מוגדרים לזה. הרעיון היה תמיד להיות flush, ושהמכונית תהיה רחבה במיוחד. זה היה כל העניין.

SS: אתה יכול לתאר לנו את הצורה המושלמת של  ?HellaFlush
מארק: הפיטמנט (Fitment) האידיאלי זה חישוקים רחבים עם אופסט מינוס 2/3 וצמיגים מתוחים עליהם שמשפשפים את הכנף.

SS: אילו מכוניות אתה בנית?
מארק: בניתי ציי שלם של פולקסוואגנים: חיפושיות '58, '60 ו-'62, קומבי '64, גולף GTI '84 ויורווואן (טרנספורטר) '03. היו גם ב.מ.וו 318iשנת 84, אינטגרה '94, אאודי A4 שנת '98 ו-A4 סטיישן שנת '00, הונדה S2000 שנת '00, ב.מ.וו סטיישן '08, הרבה מכוניות של לנד-רובר ובטח יש עוד כמה שפספסתי. כרגע אני בונה  VW Panel שנת '62, טנדר Datsun '69, ניסאן סקייליין GT2000 שנת '72, ניסאן סקייליין GT-R שנת '89, פורשה 911 964  C4 שנת '90, ניסאן S14 שנת '95, הונדה סיביק EK שנת '97, ראנג'-רובר ספורט 2006 (רכב של אישתי) וניסאן Armada כדי לגרור את המכוניות למסלול.


SS: כיום נערכות הרבה תערוכות ומפגשים בתחום המוטורי. מה שונה באירועים שמאורגנים ע"י HellaFlush ו-Slammed Society?
מארק: מפגשים של HellaFlush מאחדים אנשים אשר מעדיפים כיוון מסוים בתחום העיצוב. Slammed Society לעומת זאת פתוח לכולם ולכל הסגנונות. זה כמו מטריה ענקית, מתחתיה יכולים להתאחד חובבי ה-HellaFlush, Time Attack, דראג-רייסינג, וסתם אנשים שאוהבים לבוא ולהשוויץ במכוניות שלהם.


SS: איך אתה רואה את העתיד וההתפתחות של סצנת HellaFlush?
מארק: לא מדובר כאן בסתם תחביב חולף, מכיוון שאנחנו בתחום הזה כבר די הרבה זמן. זה סגנון של טיונינג. 


מקור: Lowerandwider


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה