יום ראשון, 15 בינואר 2012

Skoda Octavia - Myth Buster


בבלוג שלנו אנחנו משתדלים להציג רכבים שונים ומשונים, מכל המינים והצבעים, והגיוון הזה של הדגמים מאוד משמח אותנו, כיוון שזה מציג גישה אינדיבידואלית לכל אחד מהפרוייקטים. היום אנחנו נדבר על מכונית לא שגרתית בסצנת המשפרים, כיוון שהיא תפוסה כמעט עד אפס מקום ע"י הונדות, מאזדות, ב.מ.וו וכו'. המכונית הזאת, אחרי שאומרים את שמה, קודם כל מעלה אסוציאציות של מונית עם נהג לא הכי מתורבת. ישנם אנשים בודדים בעולם אשר הצליחו למרות כל הקשיים המנטליים, לנפץ את המיתוס ולשבור את המוניטין של אוקטביה. אחד מהם הוא בחור בשם מקסים (jolyd) אשר הצליח להפוך מכונית משעממת בעיצובה ולא ניתנת לעבודת סטיילינג ראויה, למשהו מאוד מכובד שלא יבייש מגזיני רכב בקנה מידה עולמי.






מה שאתם רואים בתמונות זה סקודה אוקטביה Tour ברמת גימור L&K. צמד האותיות הנ"ל אינו באותו משקל עם ברדנים כמו D&G, LV וכו'. מדובר כאן ברמת גימור הגבוהה ביותר שאוקטביה מציעה וכמתבקש, היא השתמשה באותיות ראשונות של שמות המייסדים של החברה - Laurin & Klement. רמת גימור הזאת מעולם לא ראתה אולמות תצוגה בישראל, אבל אנחנו לא נתחיל לספר לכם כמה דל היצע המכוניות שלנו לעומת אירופה למשל..גרסת L&K של האוקטביה מאוד פופולרית בקרב בעלי דרגים גבוהים במשרדים אירופאיים, כיוון שמי לעזאזל יטיל ספק ביושרו של חבר פרלמנט כאשר זה נוסע באוקטביה? אבל לא סתם הדביקו את האותיות האלה באוקטביה, מאחוריהן מסתתר משהו יותר מסתם אוקטביה.


פנים הרכב ורמת גימור של האינטריור של L&K יכולים להוות תחרות ממשית מול דגמים יקרים בהרבה של הקונצרן ואף לקרוא תיגר על יצרניות פאר אירופאיות אחרות. עור רך בצבע קרם בשילוב עם קונסולה מפלסטיקה יקרה ואיכותית, אלמנטים מעץ עם תוספות של כרום - זאת רק ההתחלה. רמת גימור הזאת מציעה פשוט הכל מהכל, שום דבר ממה שאוקטביה בישראל הציעה בזמנו: חבילת חשמל מלאה הכוללת מושבים מתכווננים חשמלית עם זכרון וחימום, מערכת שמע מקורית ויקרה ועוד כמה דברים נחמדים. ועוד לא נגענו בהיבט הטכני של הדגם, כי הוא ממש דובדבן שבקצפת. מתחת למכסה מנוע ממוקם 1.8T האגדי והטוב אשר מעביר את הכוח לכל ארבעת הגלגלים (!).




ככל הנראה, הפאר של המכונית השפיע על התפתחות העניינים בתחום העיצוב. אבל זה לא התחיל מתוספות סטייל VIP, אלא מחישוקי ברזל רחבים. העניין הוא שלמקסים כבר הייתה אוקטביה בעבר, במרכב סטיישן, וכבר אז היו לו מחשבות להקנות לרכב את המראה Rat. אחרי שהוא הפך לבעלים המאושרים של Laurin & Klement, הוא החליט להיצמד לתוכניות המקוריות שלו והרכיב חישוקי ברזל יותר גדולים ויותר רחבים. כמובן שהם לא הכי השתלבו עם תדמית היוקרתית של האוקטביה הזאת, אבל נקדים ונומר שלחודשי חורף הקרים הסט הזה יותר ממחמיא. לדעתינו, את מקס אפשר להגדיר כפרפקציוניסט. לאחר התקנת סט חישוקים חדש הוא הבין שהוא לא נוהג בסדאן מפוארת (אשר למעשה האצ'בק) אלא בג'יפ גבוה למדי. הפתרון היה להתקין קוילאוברים. רגע אחרי שמקס התקין סט של V-Maxx, הוא הוריד אותם עד הסוף למטה, גם כדי להרגיש איך זה לנהוג ברכב נמוך.




אחרי שמקס הבין שבסופו של יום האוקטביה שלו מאוד מיוחדת ובעלת תכונות של רכב פאר, הוא החליט לשנות מעט את התוכניות. ללא ספק, ג'אנטים ברזל היו חייבים לעוף ובמקומם צריך להתקין משהו ראוי, אבל בחירת הג'אנטים זה אף פעם לא קל. אחרי שהוא מצא סט חישוקים נאה, הוא התחיל בעבודת שיפוץ ושחזור שלהם, כי מצבם לא היה מזהיר. במהלך העבודה, אחרי כשבועיים, חוליות של האצבעות שלו היו שחוקות וסדוקות, אבל זה לא הפריע למקס להמשיך ולצבוע את מרכז הג'אנט בגוון תואם לצבע האינטריור. מי היה מאמין שמאחורי עבודת שחזור קפדנית ומתישה, מסתתרים דווקא הם - חישוקי AMG ברוחבים שונים...נשאר רק להלביש עליהם צמיגים ולהיכנס עד הראש לתהליך ההתאמות לטובת פיטמנט ראוי, בעזרת ספייסרים ופלאטות קאמבר. והתוצאה הסופית ללא ספק הייתה מושלמת, העבודה הקשה השתלמה! ובכן, את בתי הגלגלים ממלאים חישוקי AMG Aero II Monoblock במידות 18X8 עם אופסט 32 מקדימה ו-18X9 עם אופסט 35 מאחור. כדי "להוציא" את הג'אנטים מעט החוצה, מקס השתמש בספייסרים ברוחב 10 מ"מ קדימה ו-15 מ"מ אחורה, בנוסף לקאמבר של 1.5 ו-3.5 מעלות קדימה ואחורה בהתאמה. כל הג'אנטים עטופים בצמיגי Toyo Proxes4 במידה 205/40/18.




פרוייקט של מקס ללא ספק מנפץ את המיתוס של האוקטביות, על השעמום שלה, על השגרתיות ועל כמעט-פאסאט. מסתבר שסקודה אוקטביה היא בסיס מצוין לפרוייקט סטאנס והיא יכולה גם לסובב ראשים.

מקור: LowerAndWider

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה