יום שלישי, 22 במאי 2012

DECONSTRUCTION


ושוב סיוויק...בין השורות של סיוויקים מונמכות מאוקראינה (רובן באותו הגוון ירוק כהה), ההונדה של מקס לא ממש בולטת. אבל רק עד הקורה המרכזית. בין כל הגרסאות של הסוויק דור 6, קופה EJ היא הכי נדירה באוקראינה. דגמים אלה, בעלי שתי דלתות, שיוצרו בארה"ב, לא ממש נפוצות בסצנת הסטאנס העולמית, לרוב הן מופיעות בעיצוב א-לה "מהיר ועצבני". על אוקראינה אין בכלל מה לדבר, למצוא שם סיוויק דור 6 לא שחוטה זה נדיר, למרות שמכונית עצמה ממש מגניבה.







מקס (aka Wasert) - מבקר קבוע במפגשי Honda Mafia מקומיים, מה שבעקיפין השפיע על הגישה שלו לשיפור המכונית. קחו לדוגמה גלגלים שחורים עם ליפ כחול - כמו באגדה...הצעד השני כמובן היה בודי-קיט וצנרת (כמו אצל רובנו). אמנם הצנרת הייתה איכותית להפליא, בכל זאת, Tanabe. ובנוגע לבודי-קיט, בניגוד למסורת הסטריטרייסינג, הוא לא מצא את דרכו אל המכונית באופן מיידי, הוא המתין בסבלנות בתא המטען ולאחר מכן עבר להתגורר בביתו של מקס.



באורח פלא, מראה ימנית של הסיוויק זכתה לכיסוי "סטיקרבומב" וולגרי. למרות האפקט ה"לא קשור" של הפרט הזה, דווקא הוא היה הצלצול הגואל עבור מקס, שהודיע לו שלסיוויק שלו מצפה עתיד נמוך ומאושר. השילוב הזה היה משהו, אבל זה העיד על כך שמקס בכל זאת מבקר בפורומים "הנכונים" באינטרנט. שלב הבא היה רק עניין של זמן: בהיותו אדריכל במקצועו, משמע בן אדם בעל דמיון מפותח וקרוב לאומנות, מקס במהרה הבין מה באמת "עושה" את המכונית והתחיל לרדת בגובה. הכל התחיל מקפיצי Koni 40mm, את ההנמכה שלהם מקס תיאר בצורה מאוד פשוטה וברורה - גיי. כך או כך, כעבור זמן קצר המכונית זכתה לקוילאוברים של AP, אשר עברו דרך ארוכה ומפותלת מגרמניה ומאוד הפריעו לשלוותם של עובדי מכס מקומיים. בעיקרון, בשלב זה היה כבר ברור שהסוויק של מקס תהיה Just Right. 



גלגלים. זה מה שהיה חסר למכונית הזאת מצורה קטסטרופלית. למזלו הוא לא הלך בשיטה השגויה של "קניתי מה שהיה" ולא בחר ב-XXR הנפוצים והמאוסים בתקופה האחרונה. מקס החליט לבזבז יותר זמן כדי לבזבז פחות כסף ולהגיע לתוצאה עדיפה ובכך הוא התחיל לשוטט באתרי מכירות פומביות בגרמניה. בינתיים, באינטריור של הסיוויק נוסף באקט Bimarco Cobra, הגה OMP וריפוד משובץ (איך בלי זה...?). שלב ביניים הזה היה רחוק מיצירת אומנות, אבל המכונית קיבלה אופי במקום האפרוריות המשעממת והגה של אוטובוס. 





והנה, הגיעו הגלגלים. ההמתנה והסבלנות לגמרי השתלמו, כיוון שרוחב 9" של גלגלי Keskin KT-1 מיד העלו את הסיוויק של מקס לרמה אחרת. 16X9 בבתי גלגלים של סיוויק דור 6 זה באמת מגניב! למרות הרוחב הזהה קדימה ואחורה, האופסט של הגלגלים האחוריים היה קטן ב-15 מ"מ מהקדמיים (15 לעומת 30) וההבדל הזה השתלב נהדר בחיצוניות של המכונית והרחיב וויזואלית את הגלגלים האחוריים. מתיחת צמיגים במידה 195/45 על גלגלי 9" הייתה קלה להפליא ואילו הקשתות המורחבות וקאמבר של 6 מעלות איפשרו "לדחוף" את הצמיגים פנימה בחלק האחורי ובכך להרוויח סנטימטר נוסף של הנמכה.





ולסיום - הבודי-קיט, שהתכסה באבק לאורך כמה שנים בביתו של מקס. השלב העיקרי כבר מאחוריו. נשאר רק לסדר כמה דברים קטנים בתחום הפחחות, אבל כבר עכשיו הקופה של מקס נראית מצוין. מה שהכי חשוב, כמו שכבר אמרנו, לא נשארו הרבה כאלה וכאלה שנראות "נכון" אפשר לספור על יד אחת. אבל הודות לאנשים כמו מקס, עדיין לא הגיע הזמן להספיד את המכוניות האלה. אז..מה יש לנו כאן? גלגלים עם קאמבר, קוילאוברים מסובבים למקסימום, בתי גלגלים מתוחים, סטראץ' בצמיגים ועוד כמה קטנות. התמונה הכללית מאוד סימפטית, למרות שעד הסיום יש עוד זמן.







מקור: lowerandwider

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה