יום שני, 28 במאי 2012

Duncan Yu’s 1995 Honda Civic DX


כשסטאנס ופיטמנט הגלגלים הפכו לשגעון הגדול ביותר בסצנת מכוניות, למצוא מכונית שנבנתה למטרת הביצועים די קשה בימינו. וזה בצדק, מכוניות עם כוח די מרשים אפשר לקנות בסוכנות, מה שמשאיר את הבעלים ללא צורך בשיפורים, אולי רק לשנות את ההשעיה/גלגלים, אם הוא רוצה בכך. לא משנה מה אנשים עושים עם כלי הרכב שלהם, נושא השיפורים יכול בקלות להפוך להתמכרות.







במקרה של דאנקן יו עם הונדה סיוויק DX שנת 1995 שלו, כוח ומהירות היו מילות מפתח ומרכיבים מרכזיים בהתמכרותו למכוניות. אחרי שנרכשה ב-2003, דאנקן המשיך לעבוד עם מה שכבר היה והוסיף מגדש טורבו למנוע D15 המקורי. אחרי בדיקת דיינו וכמה האצות במסלול, D15 המוגדש הוציא 150 כ"ס בגלגלים והיה מסוגל להגיע ל-155 קמ"ש תוך 14.8 שניות מכובדות. קופצים שנתיים מאוחר יותר, דאנקן החליף את ה-D15 טורבו ב-LS טורבו, מה שעזר לו לסיים קווטר תוך 12.7 שניות במהירות של 177 קמ"ש וכל זה עם הספק של 280 כ"ס בגלגלים. עם ההספק המדהים של ההונדה, לא פלא שהיא זכתה בכינוי STI Killer בפורום המקומי.

בשנת 2008, דאנקן הרגיש שהגיע הזמן להפרד מהמכונית והוא מכר אותה עם מנוע GSR מקורי. עם זאת, הסיפור אינו מסתיים כאן.



בשנת 2010, דאנקן התאחד עם ה-STI Killer, אחרי שהחליט לקנות את הסיוויק בחזרה באותו מצב שבו הייתה כאשר הוא מכר אותה. הרצה אל ההווה, דאנקן מפוצץ את ה-GSR המקורי, מה שהחזיר אותו אל המרדף אחרי מהירות וכוח, שוב. בסיוע של חברו, ג'סי R, דאנקן החליף את המנוע GSR המפוצץ ב-B18C1 עם מגדש טורבו. אחרי כיוונים על דיינו ע"י תומא K, המנוע החדש והבנוי הוציא 400 כ"ס בגלגלים ואפילו זכה לראות קצת אקשן בדראג, כאשר השיג תוצאה מרשימה של 12.2 שניות במהירות 198 קמ"ש.



בשל ההפסד האחרון בתחרות Race City בקלגרי, לדאנקן לא יצא לראות מה הסיוויק שלו מסוגלת לעשות במסלול דראג. לאחרונה הוא החליף מצמד וכעת המכונית "עומדת" על כ-472 כ"ס בגלגלים. כן כן, 472 כ"ס בהונדה סיוויק DX שנת 95, אין כאן שגיאות הקלדה.



עם כל זה, הסיוויק הזאת היא כנראה אחת המכוניות הצנועות ביותר שמסתובבות ברחובות קלגרי, לקרוא לסיוויק של דאנקן Sleeper זה בהחלט לשון המעטה. במצב הנוכחי, שבו זה נראה שהכל מסתובב סביב סטאנס ופיטמנט, דאנקן שובר את השגרה וממש משאיר את כולם בענן של אבק עם הסיוויק B18C1 מוגדשת שלו. נסו לעמוד איתו בקצב!

















מפרט טכני ורשימת התוספות:



ExteriorMugen style front lip
Vision amber corners
EK side skirts
InteriorK’s Meter Works JDM SIR gauge cluster
Momo Competition steering wheel
NRG short hub/quick release
Custom mount Stewart Warner boost gauge
USDM ITR front seats
Redline Goods shift boot/armrest cover
Alpine CDA-117 deck
Alpine SPX-17REF speakers
Alpine PDX 150.4 amplifier
JL 10W3v3 subwoofer
SuspensionTein S-Tech springs
KYB AGX shocks
ITR front/rear swaybar
Progress camber kit
Function 7 Lower Control Arms
Wheels.and.BrakesFront: 15×7 Rota slipstreams
Mickey Thompson ET Street 205/50R15
Rear: 16×7 Rota slipstreams
Firenza ST-08 205/40/16
Integra front/rear brake conversion
DBA 4000 rotors
Stoptech street performance pads
Earl’s stainless brake lines
EngineGolden Eagle sleeved 1.9L B18C1
CP 83mm pistons
Eagle LS rods
LS crankshaft
ACL Race bearings
Golden Eagle main studs
ARP head studs
Brian Crower stage 2 cams
Brian Crower springs/retainers
Skunk2 pro adjustable cam gears
Walbro 255 fuel pump
Injector dynamics 1000cc
Edelbrock fuel rail
Edelbrock Victor X intake manifold
RLD Fab exhaust manifold
Garrett GT3076R
Tial 38mm waste gate
Tial 50mm BOV
Precision intercooler
Revhard 3.5″ downpipe
Kteller 3″ exhaust
Magnaflow muffler
Revhard 2.5″/3″ intercooler piping
USDM ITR transmission
Clutchmasters FX400 clutch
Gator axles
B&R breather tank
Innovative mounts
Mugen oil cap
Koyo aluminum radiator
SPAL radiator fan
Innovate wideband
Hondata S300 with PWM boost control
Hondata 4 bar map sensor
Odyssey PC680 battery
מקור: illmotion

תגובה 1:

  1. אחח, אין כמו לקחת הונדה סיביק ישנה ולשפר אותה. קשה למצוא כאלה בימינו, אני חושב שהסיכוי ההכי טוב הוא דרך קניית רכב ממגרש

    השבמחק