יום שני, 7 במאי 2012

Mama Mia!: Mike DeCarli’s Alfa Romeo 164


כאשר אתה שומע את המילים "מכונית ספורט איטלקית", רוב הסיכויים שדבר הראשון שעולה בדעתך לאחר זמן קצר הוא יצירת אמנות של אנזו פרארי או פרוצ'יו למבורגיני. אז אתם בוודאי תוהים - מה זה לעזאזל הדבר הזה?











אלפא רומיאו, בדרך כלל, היא בחירה טבעית של חובבי רכבי ספורט (ממעמד הביניים) באירופה. הם סוגדים למותג הזה  בצורה מאוד ייחודית, דבר שקשה מאוד להסביר. מכונית האלה הן סוג של פרארי שבהן אפשר לנסוע ביומיום. לשבת בספיידר הישנה (שהפכה לפופולרית בתרבות הפופ בזכות דסטין הופמן בסרט "הבוגר") מרגיש כמו סוג של שבי בל אייר הישנה או פרארי 308. גלגלי ההגה גדולים מעץ, מוטות הילוכים ארוכים וצלילים הצרודים של מערכת הפליטה הם המאפיינים העיקריים והמשותפים של אלפא רומיאו. רוב הבעלים של אלפא רומיאו בארה"ב הם אנשים מבוגרים אשר רכשו אחת כשהיא לראשונה הגיעה לשוק האמריקאי ויש כאלה שהייתה להם כזאת עוד באיטליה, כשהיו נערים. היום אנחנו נציג לכם מכונית של מייק דה-קארלי, בעלים גאים של 164s שנת 91.









אז מה גרם למייק לקנות אלפא רומיאו? פשוט - זה עניין משפחתי. המכונית הראשונה של דודו הייתה פיאט 500L שנת 57, אשר בסופו של דבר זכתה להסבה ל-Abarth. הוא הביא אותה איתו מרומא לארה"ב. בכללי, משפחת דה-קרלי מתגאה במספר עצום של מכוניות איטלקיות: לאחיו של מייק יש גם 164s שנת 91 (אותו הדגם/צבע/אינטריור), אחותו מחזיקה ב-164L שנת 93. מלבד זאת יש עוד כמה מציאות: אלפא GTV6 שנת 83 (פרויקט הבא שלו), אלפא GTV 1750 שנת 71, אלפא GTV 2000 שנת 74. לאבא שלו יש פיאט 600 שנת 66 (מוסבת Abarth עם צביעת Gulf), פיאט 124 ספיידר 2000 שנת 85, אלפא ג'וליה Nuova Super (מוסבת למנוע 2.0 ל') שנת 75, אלפא ספיידר '76. ובנוסף לכל זה, לדוד שלו יש גם פרארי טסטארוסה שנת 87. אז אנחנו מניחים שאפשר לומר שמייק לא באמת בחר להיות הבעלים של אלפא, המכונית בחרה אותו.

















בתחום המתלים, מייק רצה שהבחורה המזדקנת שלו "תשב" יפה כמו שהיא נשמעת, מה שהפך למשימה לא פשוטה בכלל. רוב בעלי אלפא רומיאו מגבילים את עצמם בהתקנת בולמים מוקשחים וקפיצי הנמכה. מייק החליט שהוא לא רוצה להסתפק בזה, אז הוא הלך ובנה לעצמו קוילאוברים. סט-אפ מתלים שלו כולל קוילאבורים בבניה אישית, אשר נבנו מבולמי KONI ספורטיביים מתכווננים, שרוולים של Bilstein וקפיצים של H&R וזה מה שנתן לו את הגובה ואת הביצועים שהוא רצה. כדי לעצור את כל כוח הזה, הוא הלך על בלמים מחורטים ומחוררים וצינורות ברקסים שזורים של Goodridge. 









מייק עשה בחירה נהדרת בכל מה שקשור בגלגלים. הוא רצה משהו איכותי ושיראה טוב והוא בחר בגלגלים שמחמיאים למכונית בצורה פנטסטית: OZ Pegasus במידות 17X8.5 ו-17X9.5 עם צמיגים 205/40 ו-215/45. מקדימה יש לו מתאמים מ-5X98 ל-5X114.3 בעובי 19 מ"מ ומאחורה המתאמים בעובי 24 מ"מ. לא, זאת לא טעות דפוס - אלפא חולקת את אותו מרווח ברגים בין היתר עם כמה פיאטים, פיג'ו ומזראטי ביטורבו המפורסמת. 









למרות שמבחוץ המכונית עשויה להיראות מקורית יחסית, מייק עשה כמה שינויים קלים במקומות שבהם הם היו נחוצים. את הפנסים המקוריים הוא שדרג בפנסי BOSCH אירופאיים עם פרוג'קטור ותאורת קסנון בעוצמה 8000K בנוסף לפנסי ערפל. את הגריל הוא החליף בזה של LS 24V והוסיף ליפ קדמי מפיבר לעוד קצת דאון פורס לימי מסלול. כמו-כן הוא החליק את הווישרים של הפנסים הקדמיים ואת הכיסוי של וו גרירה מאחורה, כדי לקבל קווים נקיים, את הסאן-רוף ומראות צד הוא החליק גם כן וכיסה את מקומם בפלאטות קארבון. 









מייק עיצב את האינטריור ברוח מאוד ספורטיבית עם ידית הילוכים MOMO Competizione בגימור אלומיניום מלוטש, דוושות אלומיניום MOMO Le Mans והגה בקוטר 320 מ"מ מצופה בזמש תוצרת MOMO. כמו-כן הוא התקין מושבי Corbeau Forza ורתמות Corbeau, הסיר את השטיחים והחליף את דיפוני הדלתות האחוריות בפלאטות אלומיניות. היא גם נראית טוב וגם פרפורמרית לא קטנה.





הדבר שאנחנו הכי אוהבים במכונית הזאת זה דווקא לא הסטאנס שלה, אלא ההילה סביבה. מורשת הספורט המוטורי שמשדר המותג, תשאר בחיים בזכות הדגמים האלה. היא לא מרגישה כמו מכונית, היא מרגישה כמו התגלמות פיזית של תשוקתו של איש אחד והנחישות לנהוג ולהציג ביצועים ברמה אבסולוטית הגבוהה ביותר. במילים פשוטות - זה אוטו של גבר שאוהב נהיגה.





אחרי שהכרנו את המכונית המדהימה הזאת מהתמונות, בואו נראה סרטון קצר ונחמד בכיכובה:




מקור: Canibeat

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה