יום שבת, 14 ביולי 2012

THE BEST OF ITS KIND: HALFDAN VATN’S SCHULZ BMW E28 TOURING


מיותר לציין שלכל חובב רכב עם העדפה למותג (בואו נהיה כנים, כל אחד מאיתנו מעדיף מותג זה או אחר), יש את הדגמים הנדירים או גרסאות מיוחדות המועדפות עלינו ובהן אנחנו חושקים. אולי זה רכב שהגיע מהמפעל בצבע מיוחד, או שאולי הוא הגיע עם עיצוב ייחודי או משהו בסגנון. אולי הדגם הזה מגיע עם מנוע שונה ומיוחד או שאולי הוא בכלל לא מקורי, שעבר שינויים בשוק האפטרמרקט וזה מה שהופך את המכונית לנדירה וייחודית.

בעולם של ב.מ.וו האפשרויות הן אינסופיות. דגמים של Alpina, Schnitzer ו-Hartge שומרים על הערך שלהם עד למכירה הבאה וזה משאיר אותך עומד ומגרד את הראש, תוהה מתי אי פעם תהיה מסוגל להרשות לעצמך לשלם כזה מחיר עבור מכונית מבוגרת ממך. חברות כמו Baur ידועות בזכות הפרויקטים להפיכת מכוניות לקבריולטים, הם לוקחים דגמים רגילים של ב.מ.וו ועושים מהם משהו חדש לגמרי.





עם זאת, המכונית בתמונה פשוט שברה שיא. ישנם שני סוגים של אנשים: כאלה שאוהבים וואגונים (סטיישנים, אם תרצו או Tourings, אם מתייחסים ספציפית לב.מ.וו) וכאלה שחושבים שהם מיועדים לאמהות. לאלה האחרונים אין תקנה, תבורכו. אבל אם אתם חושבים כמונו, תודו שאי אפשר שלא לאהוב מכוניות עם 4 דלתות ופתח אחורי לתא מטען. עם זאת, יש כמה סטיישנים שפשוט...איך לומר..לא זה. קווי העיצוב שלהם לעתים גורמים לחשוב שהמהנדסים חיברו את הכל ברגע האחרון, בלי הרבה מחשבה, פשוט יצרו משהו גדול יותר מקופה וסדאן. אם אתם שואלים אותנו, אז ה-E30 טורינג היא אחת הסטיישנים היפות שקיימות, יחד עם Cressida MX73 ומהדור שלנו - אאודי אוואנט.


עם זאת, אתם אולי תסכימו שאף אחת מהמכוניות האלה, למרות שהן גם במרכב סטיישן, לא מתקרבות לסגנון הקלאסי של E28 סדאן (אנחנו יודעים שזה סובייקטיבי למדי). למרבה המזל, בין החברות שבונות ב.מ.וו מעניינות , ישנה חברה בשם Schulz Tuning, הם יצרו את הב.מ.וו המדהימה ביותר בעינינו. BMW E28 Touring של Halfdan Vatn בקלות יכולה להכנס לרשימת המכוניות האהובות עלינו בכל העולם.
הסטיישן הנקיה במיוחד הזאת לא נוצרה כתוצאה מכמה בעלים טובים או תחזוקה קפדנית...היא הגיעה מידיו של Halfdan כדי להציג את הפוטנציאל האמיתי של מכונית מאוד נדירה.




זוהי תמונה של הטורינג של Halfdan, אמנם מטושטשת, מהיום שהוא הצליח לשים את ידיו עליה. אם אף פעם לא ראיתם ב.מ.וו E28 טורינג לפני זה, זה בגלל שכאמור היא אף פעם לא יוצרה באמת על ידי ב.מ.וו. Schulz Tuning, חברה שמוכרת קצת יותר משיפורים של מרצדס-בנץ בשנות ה-80, אחראית על רוב האוסף הקטן מאוד של ב.מ.וו E28 טורינג הקיימות (הייתה עוד סדנה אחת שהתעסקה בהפיכת E28 סדאן לטורינג, אבל איכות העבודה שלה הייתה די נמוכה). מכונית ספציפית של Halfden הגיעה עם פח במקום חלון בחלק האחורי, בנוסף לנזקי גוף שונים וחלודה בכמויות מטורפות; פח זבל, בלשון המעטה.



והיום, שנה אחת בלבד אחרי שהמכונית נלקחה מהחניה שלה מתחת לעץ, בה היא עמדה במשך 10 שנים, Halfden הוא הבעלים של אחת ה-E28 הנקיות שיצא לנו לראות מזה זמן רב. פירוק כללי ושיפוץ מלא זה אומר ערבים ארוכים ולילות ארוכים עוד יותר עבור Halfden וחבריו. כל הלוחות החלודים הוסרו בחיתוך והוחלפו באחרים או יוצרו חדשים בהתאמה אישית. כל הבודי שוייף עד הייסוד במטרה לשחזר את השלמות. צבע שנבחר היה Fjordgrau Metallic של ב.מ.וו E39. תיבת ההילוכים הייתה במצב עבודה, אבל שופץ בכל מקרה, כל מה שהיה לא תקין - הוחלף וה-M30 קיבל חיים חדשים.



כשאנחנו אומרים "חיים חדשים", אנחנו מתכוונים להרבה יותר מכיוון שסתומים וניקוי טוב. מה שהחל את דרכו כ-M30B34 מקורי, הפך למפלצת של ממש. ראש M30B35 השתלב יחד עם סט מצערות נפרדות S38B36, שעברו התאמה אישית על ידי Halfden בעצמו. גל ארכובה Alpina B10 מזיז את הבוכנות, אשר נושפות דרך סעפת בהתאמה אישית לתוך המגדש Garrett GT40.



סט של קוילאברים GS Performance ואנטירולים של M5 נוספו למכונית לטובת שיפור ההתנהגות והאחיזה ו-Halfden ממש לא מפחד להשתמש בהם כשהוא צריך. אם תעשו חיפוש זריז ברשת, תמצאו די הרבה תמונות של הסטיישן הזאת נוסעת על הצד במסלול. וכשהוא פשוט נוסע בכביש, סט של AC Schnitzer Type 1 במידות 17X9 ו-17X10.5 נותנים למכונית מראה תואם לתקופתה אך אגרסיבי בו זמנית.



בסופו של דבר, Halfden לקח דגם נדיר לחלוטין, שהיה אמור להגיע לגן עדן של ב.מ.וו והחזיר אותו לחיים. בעינינו, ה-535 טורינג שלו היא אחת המגניבות והייחודיות ביותר שמשוטטות ברחובות נורבגיה...ובשאר העולם, לצורך העניין. אנחנו יכולים רק לחלום על ההזדמנות לשים את ידינו על יצירה כל כך יפה ונדירה. זה הרבה יותר מפתה מאיטלקיות אקזוטיות משובחות בעינינו...אבל שוב, זו רק סטיישן משפחתית משנות ה-80'.



מקור: StanceWorks

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה