יום רביעי, 8 באוגוסט 2012

PIETER GOUWY'S NISSAN SILVIAS


כילד בן 15, פיטר כולו היה בקטע של אופנועי monkey mike של הונדה וכידוע, הסצנה הגדולה ביותר של אופנועים האלה הייתה ועודנה ביפן. לכן אהבתו למכוניות יפניות זה משהו מאוד טבעי. מוסך Portello הוא מוסך קטן יחסית, אך מצויד היטב והוא בבעלותו של אביו של פיטר מזה 25 שנים. הוא התחיל מסניית מכוניות ראלי ומיני למסלולי סלאלום ואפילו הצליח לזכות ב-5 אליפויות בשנות ה-80. לכן פיטר גדל בין אגזוזים פתוחים וצמיגי סליקס. בשנות ה-90 המאוחרות הוא עבד בצוות שירות מכאני בקבוצת המירוץ של פורד, מה שאיפשר לו לבקר בשלל המסלולים ברחבי אירופה, מה שלחלוטין פתח את עיניו לתחום המכוניות.



אחרי המעבר למבנה החדש ב-1997, מוסך Portello התעסק בעיקר בטיפולים ותיקונים שגרתיים במכוניות פשוטות ורגילות, אבל עדיין הצליח להשקיע 50% מזמנו בשיפוץ ושחזור של כל מיני אגדות מוטוריות ובעיקר מכוניות ראלי. ואז בימי שבת וראשון, כאשר האב היה בחופש, מכוניות דריפט יפניות היו נכנסות למוסך כדי לעסוק בבניות רציניות.



נעבור לשנת 2007, פיטר בן 19. זה הגיל שהוא קנה לעצמו מכונית אמיתית ראשונה, ניסאן סקייליין GTR שנת 1992. כפי שאתם יכולים לדמיין, היא לא נשארה מקורית, אפילו לא לדקה. בערך שנה לאחר מכן, פיטר התחיל להנות מנסיעה על הצד. למרות שכבר היה נגוע בוירוס הדריפט, מהר מאוד הוא הבין מה בדיוק הוא רוצה לעשות: לבנות מכונת דריפטים איכותית. הוחלט שהוא יבנה ניסאן 200SX S13 עם הגה שמאלי. אבל באמצע הפרויקט הוא מצא סילביה שחורה למכירה במחיר מגוחך. פיטר קפץ על ההזדמנות ונסע לאנגליה כדי לקנות את המכונית מבחור שהפך לחבר טוב שלו עד היום.



פיטר השקיע די הרבה זמן בללמוד לנהוג בה, להרוס אותה, לבנות ולשקם מחדש ובעיקר לשפר אותה, להביא אותה למצב בו היא נמצאת כיום. אחרי שלקח כמה קורסים רלוונטים והתאמן במסלולים שונים באנגליה, פיטר היה מוכן לעשות את הצעד הבא: לנסוע לארץ המוצא של דריפטינג - יפן.



כיוון שפיטר היה מוכר בסצנת דריפטים המקומית והיו לו הרבה חברים ב-Drift Works שבאנגליה, הוחלט לעשות את הנסיעה ליפן עם עוד 5 בחורים ולצלם סרטון, The Outsiders:





בזמן שפיטר היה שם, הוא קנה לעצמו סילביה סגולה. הוא קנה אותה אך ורק במטרה להחליק בה במסלולים ביפן בזמן שהותו שם. למרבה הצער, הסילביה הזאת "מתה" בדיוק אחרי רבע שעה ב-Bihoku. ואז פיטר פשוט שלח את המכונית בחזרה לבלגיה, כאשר היא עבדה רק על 3 צילינדרים. אבל פיטר עשה איתה את מה שהוא עשה תמיד, הוא תיקן ושיפר אותה. הסילביה הסגולה נמכרה בדיוק לפני שבועיים לבחור שוודי, כאשר פיטר ביקר עם המכונית באירוע Gatebil.


מאז שהוא קנה את המכוניות, פיטר ביקר בהן במסלולי דריפטים שונים בהולנד, צרפת ובלגיה. הוא אפילו לקח מקום רביעי בתחרות המקומית בבלגיה, וזה מבלי שהוא התחרה אי פעם לפני. המכוניות משמשות אותו בעיקר בתור מכוניות כביש ודריפטים מאוחר בלילה, אבל למעשה הן בנויות להיות מכוניות מסלול לכל דבר ועניין.

כיום פיטר עובד על:
סקייליין GTR R32 עם יותר מ-600 כ"ס, עבור הלקוח
סקייליין R32 במרכב סדאן 4 דלתות, שיפוץ מלא
מכונית דריפטים על בסיס S13
אלפא רומיאו ג'וליה ספרינט GT שנת 1964, למסלול, כביש וראלי, תהיה מוכנה בשבוע הבא
פורד אסקורט MK2 widebody לראלי, תהיה מוכנה בקרוב

מפרט טכני ורשימת התוספות בשתי הסילביות של פיטר:


Black Nissan Silvia
ENGINE
sr20det
Garret GT2871RS turbo
Steel braided oil and water lines
WALBRO fuel pump
Nismo 740cc injectors
Aftermarket fuel pressure regulator
Drift Works rocker arm stoppers
Japspeed/Greddy intercooler kit
Z32 AFM
Apexi air filter
Alloy radiator
ACL bearings
ARP studs
Full turbo back trust exhaust
Drift Works light flywheel
5 puck paddle clutch
CHASSIS
K-sport front coilovers
HSD rear coilovers
Alloy strut braces front and rear
Custom portello front lower arms
Custom portello tie rods and ends
Adapted driftworks 4 arm kit and hicas eliminator kit
Adapted 5 stud knuckles front and rear
R32 gtr rear brake setup
Welded diff
Advan 17 x 9.5 Advan T7 wheels
INTERIOR
Fabricage rollcage
Nismo gearknob
Greddy boost controller
Apexi power fc + commander
Fire extinghuisher kit
Kill switch
AEM a/f gauge
Nardi steering wheel
Sparco evo seats
4 point belts
Drift Works hydraulic handbrake with custom lines
Purple Nissan silvia
ENGINE
SR20det
s14 bottom end
Steel headgasket
Redtop head with special paint cover
HKS cams 256 264
HKS rocker arm stoppers
Ball bearing turbo GT2530RS
Steel braided oil and water feeds
Apexi intake pipe
Engine slightly elevated
Nismo flywheel and clutch
Engine damper
Blitz fmic
Skyline fan
Alloy pulleys
Equal length exhaust manifold
Full trust turbo back exhaust system
Nismo fuel pressure regulator
Z32 afm
Alloy koyorad with external expansion can with steel braided lines
Nismo 555 injectors
Apexi airfilter
Oil cooler (from a lambo countach) with a relocation and thermostate
GTR fuelpump
CHASSIS
Rivvet reinforced shell
Tomei 3 piece front strut bar
Cusco rear strut bar
Cusco rear subframe braces
Cusco dash dodger roll cage
Whiteline anti roll bars front and rear
Cusco camber arms
Cusco toe arms
Cusco control arms
Cusco front tension rods
GP sports knuckles
Custom made Portello lower arms
Extra thick tie rods
ZEAL function coilovers
GTR brakes allround
R33 GTR wheels
Wide front arches and vented bonnet
Flared rear arches
Tinted windows
Nismo LSD
INTERIOR
Handbrake button
Completely stripped interior
DEFI gauges (watertemp oiltemp oilpress and boost)
Pivot rev gauge
Nardi steering wheel with extended hub
BRIDE seat
GTR passenger seat
Apexi power fc+ commander
Apexi boost controller


















מקור: I Love Bass

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה