יום רביעי, 29 באוגוסט 2012

TRUE TO FORM – ROMAN GRUSHETSKIY’S JETTA GLI ON SCHMIDT WHEELS


מאז 1979, פולקסוואגן ג'טה משחקת תפקיד די סטנדרטי בהיצע של מכוניות סדאן משפחתיות "קומפקטיות". במשך 33 השנים האחרונות, ג'טה גדלה במובנים רבים, כאשר הבולט ביותר הוא במימדים הפיזיים שלה. עם זאת, הצמיחה החשובה ביותר הגיעה בצורה של קהל האוהדים. ג'טה MK5 GLI של רומן גרושטסקי נשארה נאמנה לחלק הגדול של המורשת שהותירה אחריה הג'טה הקטנה והחביבה.




בשנת 1985, לא ממש הרבה אחרי שפלטפורמה MK1 של פולקסוואגן עשתה גלים בעולם הרכב, וולקר שמידט (Volker Schmidt) החל את מה שהפך לאחד השמות המוכרים ביותר בסצנת המכוניות האירופאית. החברה שלו, Schmidt wheels, התחילה את דרכה בכך שהייתה לוקחת את החלקים של גלגלי Compomotive ו-Revolution והייתה משנה את הגדלים שלהם, קוטר, רוחב ואופסט, באמצעות הליפים מתוצרת עצמית. בתור חובב שיפורים בעצמו, גלגליו מצאו את דרכם למכוניתיהם של חובבי ספורט מוטורי ומכוניות כביש כאחד. Schmidt Wheels גדלה והפכה לחברה מכובדת מאוד בתעשיה ופיתוח גלגלים יפים, המעטרים מכוניות אירופאיות בכל רחבי העולם. 





באופן לא מפתיע, ה-TH-Line של שמידט הם בין הבודדים בהיצע שמוצעים ועדיין זמינים בגדלים קטנים כמו 13", מה שמאפשר לחובבי פולקסוואגן מקוררי אוויר למצוא את הגלגלים המתאימים. עיצוב נכון לתקופה ומידות הנכונות, מאפשרים התאמה אידיאלית למכוניות קלאסיות קטנות, שילוב שאנחנו היינו מכנים "מרגיש כמו בבית". שילוב הנ"ל, ללא ידיעתו של וולקר שמידט, הפך למצרך נחשק בטרנדים עיצוביים במשך קרוב ל-30 שנה.





ה-GLI של רומן היא העדות המושלמת לרעיון של "אל תתקן מה שלא שבור". בהתאם לסגנונות עיצוביים שהביאו את הסצנה למה שהיא היום, הג'טה שלו משלבת את היופי והפשטות. עיצוב הקלאסי אך מגודל מותאם למארז בגודל העכשווי וצורתה של המכוניות. התוצאה הסופית נראית "נכון" וזה מתאים בדיוק כפי שהיה לפני עשרות שנים.







מראה נקי זה משהו שרוצים לשנות רק לעתים מאוד רחוקות; גלגלים מלוטשים זורמים נפלא עם הפרונט בגימור כרום ומהווה ניגודיות בריאה כנגד הצבע השחור העמוק. מודרנית אך עדיין קלאסית, שגרתית אך עוצרת נשימה. מכוניתו של רומן גורמת לנו לרצות להציג את מה שפשטות וסגנון יכולים לעשות יחד.


מקור: StanceWorks

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה