יום שבת, 1 בספטמבר 2012

From Poland, With Stance


לעתים רחוקות החיים מסתדרים כפי שאנחנו רוצים. ולמרות שזה מצוין כשיש לך את מה שאתה רוצה, לפעמים אנחנו צריכים להיות מוכנים לקבל ולהסתפק רק במה שיש בהיצע. אבל זה לא אומר שצריך להתפשר על משהו פחות טוב. ללוקאס והסיוויק EK שלו יש סיפור שבא כל הדרך מדרום פולין כדי להוכיח שאם אתה מוכן לקחת מה שיש, בסופו של דבר אתה עלול לקבל יותר ממה שציפית.





לוקאס תמיד התעניין בסיוויק האצ'בק עד שהגורל הפגיש אותו עם ההוט-האצ' הזאת. "תמיד רציתי הונדה סיוויק EG". לאלה שלא יודעים, זאת לא סיוויק EG. דור EG של הונדה סיוויק נבנה בין השנים 1992-1995. הסיוויק שאתם רואים כאן היא מהדור EK, שיוצר בין 1996 ל-2000. עבור רוב חובבי רכב, כשאנחנו מחליטים איזו מכונית אנחנו אוהבים, קשה מאוד לקבל משהו אחר. אז איך הכל השתנה כאן?




בשנת 2008, לוקאס קיבל שיחת טלפון מידידו שהציע לו לבוא ולהסתכל על סיוויק נקיה מאוד שהוא מצא. למרות שזה לא היה הדגם שלוקאס העדיף, הוא היה מוכן להעיף מבט. באותו הזמן זאת הייתה סיוויק EK בצבע שחור, עם גלגלי OZ Polaris במידה 17X8 והנמכה של אינצ' אחד. אפילו עם השינויים הקטנים האלה, לוקאס לא רק חשב שזה יפה, הוא גם האמין שלא צריך לשנות בה שום דבר...מה שבעצם כולם אומרים בהתחלה. כפי שאתם יכולים לראות, היא עברה "כמה" שינויים מאז...שינויים נפלאים.




לוקאס הוא חבר במועדון פולני בשם “Raceism”. אל תטעו, הקבוצה הזאת לא מתעסקת בהפליות של יצרניות. יש להם במועדון מכוניות מכל הצורות, גדלים ודגמים. למרות שהם די מגוונים, חלק גדול מהמועדון מורכב ממכוניות קטנות שעושות מהלכים גדולים. אי שם בשנת 2008, מונח "סטאנס" לא היה פופולרי כמו שהוא עכשיו, במיוחד איפה שלוקאס גר. עדיין היו להם מכוניות מונמכות, עם גלגלים עמוקים עם ליפים שבלטו מחוץ לקו הכנף, אבל בפולין בזמנו הסגנון הזה היה נקרא German Style וללוקאס לא הייתה שום בעיה להיות חלק מהקהל.




בהשראה ממה שהוא ראה אצל החברים, לוקאס החליט שהוא רוצה לקבל יותר. הוא ידע שהוא רוצה גלגלים אגרסיביים ומראה נקי ופשוט, לכן הוא בחר בעיקר בתוספות חיצוניות OEM. קודם כל הוא ביצע לסיוויק שלו מתיחת פנים על ידי החלפת הפרונט לזה המקורי של דגם 1999+ עם גריל אפטרמרקט ופנסים עם רקע שחור. למרות שהפרונט הזה מגיע מקורי בכמה מהדגמים של הסיוויק, זה עדיין דורש קצת התאמות כדי לחבר את הכל, כגון קצת שינויים בכנפיים, מכסה מנוע, פנסים וגריל. מאחור תוכלו לראות בקליות קאסטום, החלקת וישר האחורי וספויילר "מקור ברווז" שמאוד פופולרי.




אחרי כל השינויים בפרונט של המכונית, הגיע הזמן שלוקאס ייקח אותה לצביעה מחדש. ללוקאס יש אובססיה "קטנה" עם הגוון לבן JDM. הונדה הצליחה להוציא את הלבן היפה ביותר בכל הזמנים שנקרא NH 0 או Championship white, אולם כפי שהזכרנו קודם לכן, לא תמיד הכל הולך כפי שאנחנו מצפים. נוצר בלבול קטן בזמן הצביעה. במקום הגוון Championship white הרצוי, ההאצ'בק שלו נצבעה בגוון Cold White. למרות שקוד הצבע לא היה מדויק, לוקאס לא התבאס מזה יותר מזה והחליט שלא להתקע בזה ופשוט הכריז על הצבע הזה כ-Frost White. הצבע עצמו יצא מאוד פריך והגוון שלו מאוד מחמיא לגלגלים המוזהבים שעל האוטו.




אם כבר מדברים על גלגלים, החישוקים המוזהבים האלה נראים טוב יותר מרוב טבעות נישואים. הם גם מוסיפים כמות מכובדת של בלינג, כאילו הם היו יהלומים. אז מה שמקשט את ארבעת הפינות של הסיוויק הזאת זה סט של BBS "כוורת" עם ליפים בהזמנה אישית. הקדמיים במידה 16X9 +10 העטופים בצמיגי טויו T1R במידה 195/40 והאחוריים במידה 16X10 +7 ועליהים סט של דאנלופ SP9000 במידה 215/35. מה שעוזר לסיוויק להתקרב לאדמה זה סט של בולמי MTS מתכווננים עם קפיצי הנמכה של H&R ובחלק האחורי תמצאו קיט זרועות קאמבר, שעוזר לגלגלים להיות כמה שיותר צמוד אל הכנף. 



אחד המאפיינים האטרקטיביים ביותר של סיוויק האצ'בק הוא העיצוב ומרכב בעל משקל נמוך. הן שוקלות מעט מאוד, כך שאם להסיר חלק מהרכיבים המיותרים ולהוסיף קצת כוח, הן יכולות להתחרות מול מכוניות חזקות בהרבה מהן והכל בזכות המשקל. לוקאס לא חשב שמושב אחורי או כל דבר אחר בחלק האחורי של האינטריור נחוץ באמת, לכן הוא פשוט הסיר את הכל. אחרי שהכל היה בחוץ, הוא שייף והחליק את הכל בפנים וצבע בהתאם לשאר המכונית. לאחר מכן הוא התקין רתמות מרוץ 3" שתופסות אותו חזק במושבי הבאקט. כמו כן נוסף גלגל ההגה של OMP ומתאם הגה של D1. 




כאשר הונדה עיצבה את האצ'בק הזאת, היא הייתה אמורה להיות מכונית קטנה עם צריכת דלק נמוכה. הן הגיעו מהמפעם עם המנוע D15Z6 (יש הבדלים בין מדינות) אשר היה מנוע נהדר, אבל קצת קטן מדי וחלש מדי ממה שלוקאס רצה. הפתרון הנפוץ ביותר היה להחליף את המנוע לסדרת B, אותו אפשר למצוא בשלל הדגמים של הונדה ואקורה, כולל גרסאות Si מיוחדות וטייפ R. אבל לוקאס רצה משהו קצת יותר גדול ופחות נפוץ, לכן הוא בחר ב-H22A, אותו אפשר למצוא באחיו הגדול והאתלטי של סיוויק, הונדה פרלוד. מנוע הזה בנפח 2.2 ל' מטבעו גדול בהרבה מ-1.5 ל', לכן הוא אמור היה לתפוס את כל המקום בתא המנוע. בשביל לחבר את המנוע החדש לתושבות המקוריות, לוקאס היה צריך להרים את המכונית למעלה ובשבילו זאת לא הייתה אופציה בכלל. לכן הוא החליט שהוא יבנה תושבות חדשות וימקם אותן בנקודות חדשות. ועכשיו, רק חצי אינצ' מפרידים בין מכסה מנוע לבין הנקודה הגבוהה ביותר של המנוע. זה לא היה פשוט, אבל היה שווה.



מנועי הונדה נושמים מעולה כבר מהמפעל, לכן לא היה צורך בהרבה שיפורים. פילטר אוויר פתוח בצורת קונוס וצינור יניקה עוזרים לאוויר להכנס בקלות לתוך הסעפת. הפליטה מתבצעת דרך צנרת בנויה בקוטר 2.25". יום אחד לוקאס החליט לעשות קצת נקיון מתחת למכסה מנוע ו"קצת" נסחף. הוא הוציא את המנוע החוצה כדי שיוכל לנקות כל פינה ופינה באזור הזה והכל הסתיים בתא מוחלק ומגולח לחלוטין. היום לוקאס לא מתפדח לפתוח את המכסה ולהראות לכולם את ליבה של הסיוויק שלו.



מאז 2008, כשלוקאס רכש את הסיוויק, הוא ביצע בה המון שינויים, חלק גדולים וחלק פחות, חלק אפילו לא מוזכרים כאן. אומנם הסיוויק הזאת היא לא בדיוק מה שלוקאס רצה במקור, אבל הוא היה מוכן "להתפשר" ועכשיו יש לו אחת הסיוויקים הנקיות והמיוחדות בסביבה. אנחנו בטוחים שעוד נראה דברים יפים מצוות ה-Raceism ואנחנו מצפים לראות מה יהיה הרכב הבא שלהם שיופיע כאן.




מפרט טכני ורשימת התוספות:

Wheels/Tires/Suspension
BBS with custom inner barrels
Front: 16×9 ET10 with TOYO T1R 195/40
Rear: 16×10 ET7 with Dunlop SP9000 215/35
MTS Adjustable sport kit with H&R springs
Rear camber kit
Front and rear strut bars
X-Bar


Exterior
Rolled & Pulled fenders
Repainted to frost white custom color
facelifted to version ’99+
EK9 front lip
Customed headlights and rear lights
Aftermarket grill and duckbill
Removed rear wiper and side indicators


Interior
Bare sheet painted in body color
One sports driver seat
3″ OMP seatbelts
OMP steering wheel with D1 Spec adapter


Engine
Full wiretucked H22A JDM
Thermal shield intake manifold gasket
Custom 2,25″ exhaust


מקור: StanceNation

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה