יום שני, 3 בספטמבר 2012

Anniversary Edition


בשנת 2002, במקביל ליום השנה להצגתה של גולף GTI הראשונה אי פעם, פולקסוואגן מציגה גרסת היובל 25 (25th Anniversary) של GTI. רק 1800 יחידות ממנה היו זמינות בשוק הבריטי, 900 יחידות בגרסת בנזין ו-900 בגרסת דיזל. כדי להפריד אותה מהדגמים הרגילים, גרסת היובל הגיעה עם גלגלי BBS RC בקוטר 18", הנמכה, בודי קיט של Votex, מושבי Recaro מיוחדים ואלמנטים שונים מאלומיניום ופסים בצבע אדום בפנים הרכב.




לעתים קרובות, מה שקורה כאשר יש בבעלותכם פריט ממוספר ממהדורה מוגבלת, אפילו אם הוצאתם אותו מאריזה המקורית שלו, אתם מכניסים אותו למדף תצוגה בארון זכוכית או במקום בטוח אחר, כדי שגורמים שונים לא יוכלו לגרום לו נזק. לרוב פריטים כאלה לא נמצאים בשימוש יומיומי. אז אם הייתם יכולים לשים את ידכם על אחד האקזמפלרים של 25th Anni, היינו סולחים לכם אם הייתם מאחסנים אותה במוסך סגור למשך שבוע ומוציאים אותה לנסיעות רק בסופ"שים לטיולים או אפילו לקניות, בתנאי שהייתם מחנים אותה בפינה המרוחקת והמבודדת של החניון.



עם זאת, עם השם שלך הוא ג'ו ימינג, זה לא מה שאתה עושה עם מכונית כה נחשקת בקרב האוהדים. בשנת 2005, ג'ו קנה את ה-GTI 25th הזאת בצבע Reflex Silver עם מנוע 1.9 TDI מההורים שלו, אשר קנו אותה חדשה בזמנו והוא נשבע שהיו לו את כל הכוונות לשמור אותה מקורית כפי שיצאה מהמפעל. אבל כולנו יודעים איך זה קורה, ככל שהזמן עובר, גדל הדחף לצבוט בדבר הקטן הזה ולשנות בו כמה דברים, זה כמעט בלתי נמנע. כשמסתכלים על רשימת התוספות בגולף הזאת, רואים שג'ו לא הפך אותה למצועצעת מבפנים עם כל מני עצי ריח ותוספות אלומיניום לא מקוריות. למעשה האינטריור שלו נראה בדיוק כפי שהיה נראה ביום הקניה, למעט שטיחי Dub-Life ומתלים למעילים ש"הושאלו" ממרצדס ויטו.





מתחת למכסה מנוע לעומת זאת, לוגמת הסולר בעלת 150 כ"ס מקוריים זכתה לשדרוג של תוכנת ניהול של Custom Code ויחד עם פילטר אוויר פתוח Green Cotton היא מספקת כעת כ-190 כ"ס משוערים.

באשר לחלקה החיצוני של המכונית, ג'ו אומר "אני רוצה לשמור אותה OEM ככל האפשר, לכן יצאה לי גרסת 25th עם טוויסט קטן". וכך היה, כל השינויים שהוא עשה לא פגעו במראה המקורי של המכונית. לכן המכונית שלו עדיין מתגלגלת עם BBS RC מקוריים, אלא שהחלקים המרכזיים עברו ליטוש כללי ואליהם התווספו כאפות אדומות BBS מדגם יפני.



המכונית עדיין לובשת חצאיות צד וספליטרים מקוריים, אבל הגריל עבר צביעה לשחור ובפגושים נעשתה קצת עבודה: פסי קישוט בפגוש קדמי עברו שיוף והפכו לחלקים ואילו פגוש אחורי הוחלף בדגם אמריקאי. וזה פחות או יותר הכל בנוגע לעיצוב של ג'ו. רוב החלקים הוחלפו בחלקים אחרים שיירדו מדגמים אחרים של VW, מה שמשאיר תחושת OEM לגבי המכונית ולא גורע מהמראה הייחודי של גרסת יובל.


לדוגמה, מראות צד, אחת גדולה ואחת קטנה (כידוע בגרסאות האירופאיות), הוחלפו במראות קטנות ומחוממות שירדו מגרסה יפנית. אנטנה מקורית הוחלפה באנטנה קצרה של פולקסוואגן שאראן. סמל אחורי והבקליות ירדו לטובת החלקים המקוריים של גרסה אמריקאית של R32. 



למרות שגרסת 25th Anniversary הגיעה במקור עם מתלים ספורטיביים מונמכים, ג'ו הרגיש צורך להחליף אותם במשהו אחר, שיהיה לטעמו. בסופו של דבר הוא התקין מערכת פנאומטית של Rayvern Hydraulics. 




מקור: Stancelife

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה