בכל אירוע רכבים גדול ומוצלח בחו"ל ניתן למצוא המון רכבים מדהימים ומיוחדים, כמו בכל אירוע תצוגה האורחים עוברים ומתרשמים ומתלהבים מהרכבים שמוצגים, כנ"ל כשהצופים חולפים על פני הקוראדו האפורה הזאת בעלת המראה הרגיל והמקורי של קוראדו... אבל אז כשמסתכלים טיפה לעומק מגלים שהקוראדו הזאת בכלל לא מקורית, ובכלל לא סטנדרטית.
"זה קורה כל הזמן" צוחק הבעלים של האוטו ג'ייסון היידן בן ה-30 מפיטסבורג, שמציג בגאווה את הקוראדו SLC שלו. "רציתי לבנות משהו שנראה כמו פולקסוואגן מקורית, אבל בתאכלס היא רחוקה מהאמת".
כשמסתכלים קצת לעומק, הדברים המעניינים מתחילים לצוץ, מתחת למכסה מנוע שוכב לו מנוע 2 ליטר טורבו FSI שנלקח מגולף MK5 GTI, המנוע יושב שם כאילו שפולקסוואגן בנו אותו בשביל זה.
במבט חטוף אל פנים הרכב ניתן לגלות שלא רק המנוע של ה-GTI נכנס לרכב אלא גם מושבים הקדמיים והאחוריים, הריפוד של הדיפונים הותאם, ואפילו הדש-בורד מצא את מקומו שם. בכל מבט שמשקיעים ברכב הזה מגלים דברים שהופכים את הרכב הזה ליוצא מן הכלל.
"תמיד אהבתי את הדגם קוראדו" ג'ייסון ממשיך לספר. "זאת הפולקסוואגן הכי אהובה עלי מכל הזמנים. אז רציתי ליצור רכב שהאמנתי שפולקסוואגן יבנו במידה וירצו להציג את קוראדו מודרנית. בגלל זה רציתי את המנוע הכי מודרני שיש לייצרן להציע, כמו כן את כל הסלון המודרני כדי שהכל יראה אותנטי".
כשמסתכלים על איכות העבודה קשה פשוט להאמין שהדש-בורד הזה לא היה שם במקור, זה גורם לנו לתהות האם זה רק ליופי או שזה באמת הכל עובד, "הכל עובד" , מאשר ג'ייסון, "אפשר להתקין את המנוע ללא הדש-בורד אבל ה-FSI לא יעבוד, מה שקצת יצור בעיה בסופו של דבר. מבלי לדעת את זה לא חשבתי על לעשות הסבה לרכב ולהזניח את הדש-בורד, זה תמיד היה חלק מהתכנית שלי. "
כל הרעיון של ההסבה החל בשיחה פשוטה שג'ייסון ניהל עם ג'וש וולק מסדנת השיפורים Next Level. ההכרות של גייסון עם ג'וש החלה כאשר ג'וש בנה ושיפר לג'ייסון את הג'טה MK4 1.8 טורבו שלו עד לרמה שלא היה כבר מה לעשות. "הגעתי למצב שכבר לכולם הייתה ג'טה כזאת חזקה ומיוחדת, ואני אוהב להיות שונה, אחר התייעצות עם ג'וש לגבי פוטנציאלים שונים לפרויקט הוחלט ללכת עם קוראדו מוסבת למארק 5 - GTI, או R32". את תורמת החלקים הם רכשו ב-500$ ממישהו שעבר תאונה במארק 5 GTI שלו והתגלגל כמה פעמים, מה שהשאיר מנוע ואינטיריור במצב טוב, וזה כל מה שהיה צריך.
בגלל שזאת קוראדו SLC הקלה על עבודת ההסבה, שילדת ה-VR6 חזקה מספיק כדי להחזיק את מנוע ה-FSI וכדי להכניס אותו הם השתמשו בשתי תשבות מנוע מקוריות של ה-VR6 ועוד אחת היו צריכים להתאים. אחד האתגרים הקשים היה למצוא מקום להתקין את האינטרקולר של המארק 5, אז הם פירקו את המדחס של המזגן, התאימו ובנו מחדש את צינורות הקירור שלו, ועם הזמן הכל החל להיכנס למקום.
משאבת הדלק של ה-MK5 הותאמה למיכל הדלק של הקוראדו ודואגת שיהיה מספיק מיץ כדי שלתוכנה של APR סטייג' 2 לא יהיה חסר שום דבר. מה עוד, בגלל שההסבה נעשתה כל כך טוב והכל עבד על לפרטים הכי קטנים כמו הכריות אויר, כפתורי שליטה בהגה, ואפילו המערכת המקורית של האוטו הם הצליחו לשים את התוכנה בקלות דרך שקע OBD שנמצא בדש-בורד מבלי להסתבך בכלל.
הדבר היחיד שהם החליטו לבטל היה כרית אויר בצד הנוסע כיוון שפחדו שבגלל המיקום החדש שלה יכול להיגרם נזק לנוסע.
כדי להכניס את הדש-בורד היה עליהם לקצר אותו בחצי אינצ' בכל צד, וב4 אינצ' מקדימה, את כל הניסויים האילו הם עשו על הדשבורד של הרכב התורם אבל הם קנו דש-בורד חדש בהתקנה עצמה.
"ברגע שידענו כמה יש לנו לחתוך הצלחנו לחמם ולהסיר את הציפוי המקורי של הדשבורד, לאחר שעשינו את השינויים שרצינו החזרנו את הציפוי עור חזרה כדי שהוא יראה כמה שיותר מקורי.
"הדש-בורדים המודרניים הם הרבה יותר עמוקים והבטיחות היא גורם מאד משפיע בבניה שלהם, אבל זה יצר לנו בעיה כיוון שכשג'ייסון רצה להכניס את ההגה והסלון המקורי של הגולף לא היה מקום, היינו צריכים להעמיק ולשנות את המקום של הרגליים בקוראדו, דבר שלקח לא מעט זמן, אבל נכון להיום אני יכול להימתח בקלות כאילו זה פשוט מקורי." - גייסון.
"ההתקנה של המושבים האחוריים הלכה בקלות באופן מפתיע, היינו צריכים לשנות קצת את המסגרת של המושבים מה-GTI אבל לאחר כמה דברים הם יושבים כאילו הם מקוריים, מתקפלים ונסגרים בקלות".
האתגר הבא היה להתאים את הדיפונים של הדלתות לריפוד, לצורך זה נקנה בד כמו שמצפה את המושבים של ה-GTI, עבודה פשוטה וקלה שלקחה כחצי שנה. "לא היה לי מזל עם היבואן האמריקאי אז יצרתי קשר עם היצרן בגרמניה שיעזור לי להשיג פיסת בד גדולה, מתברר שהם מכרו בדיוק פיסת בד כזאת לקליפורניה. לאחר בירורים מצאתי אצל מי זה נמצא ושילמתי לו כמעט 1000 דולר על כ-13 מטר" - ג'ייסון.
אומנם הסיפור לא יצא זול בכלל, אבל הריפוד הוסיף למראה המקורי של הרכב. "חשבתי על לצפות גם את הגג עם הבד, אבל ידעתי שלא נשאר לי מספיק כדי להשלים את הכל, אז במקום ריפדתי את הגג בבד סקאי שחור. "
את השינויים בשלדת הרכב הוא עשה דיי בקלות, המתכון היה פשוט קויילאוברים של קוני, וסט של ברקסים שנלקחו מגולף MK4 GTI, עשו את העבודה. מערכת ה-ABS ירדה מהרכב כדי להשאיר את זה פשוט.
במהלך ההסבה ג'ייסון החליט להוריד את ההגה כוח שהיה מקורי מהחברה. זה היה בעיקר בגלל שהוא העדיף להרגיש את הכביש, וגם כיוון שהחלפת המנוע והפולי גרמו להגה להרגיש ממש קל ולא מדוייק.
גורם משפיע נוסף היה כמובן התקציב, והוא הגיע לידי ביטוי בעיקר כשהגיע הזמן לבחור בסט גלגלים. "שמתי בצד 25 אלף דולר לכל הפרויקט, אבל רק הגלגלים לקחו לי 4000. ואומנם גלגלים זה חשוב, אבל הרגשתי שזה הרבה יותר חשוב לי שהרכב יסע כמו שצריך. אז החלטתי לקנות במקום סט מקורי של פולסוואגן 17 אינצ', וצבעתי אותם בצבע הרכב. " כמובן שבעתיד הוא מתכנן להחליף אותם, כי הסט הזה לא מושך אנשים להסתכל על האוטו כמו שהוא היה רוצה.
מה שהיה משמעותי בפרויקט לא פחות משאר הדברים הייתה הבחירה של הצבע, "רציתי להשאיר את האוטו כמה שיותר גרמני, רציתי צבע שיתן לי מראה של סופה שמתקרבת". לאחר שחיפש הרבה באינטרנט הוא החליט ללכת את הצבע המקורי של ב.מ.וו בגוון אפור טיטניום. בנוסף הוא הוסיף ליפ אירופאי, גריל ללא סמל, ופנסים מושחמים.
כיוון שבעלי קוראדו לרוב מאד נאמנים לסצנה האירופאית, ג'ייסון בנה את האוטו המושלם שלו בשילוב מושלם של מראה קלאסי ומודרני. ובמידה והוא ישתעמם הוא תמיד יכול להחליף את הטורבו ולחצות את קו ה-400 כוח סוס בקלות.
מקור: eurotuner
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה