תסכימו איתנו שטויוטה קורולה בכללי לא נועדה להיות מכונית בולטת שמסובבת ראשים. היא יוצרה במטרה להיות מכונית סדאן קומפקטית פשוטה במחיר סביר, עם צריכת דלק טובה, בעלת אמינות יוצאת דופן שגורמת לחובבי הדגם לחזור לאולמי התצוגה במטרה לרכוש אותה שוב. אבל הייתה קורולה אחת יוצאן דופן: XRS. בשנת 2005 ו-2006 אנשי טויוטה החליטו להעניק לסדאן המשפחתית הזאת קצת פלפל, לשכוח לרגע מקהל היעד "המשעמם" שלה ולהפוף אותה לקצת יותר עצבנית.
בין השנים 2005 - 2006 יוצרו כ-6600 יחידות מה-XRS. המנוע שלה זה מה שמבדיל בינה לבין שאר האחיות החסכוניות שלה. טויוטה עבדה בשיתוף פעולה צמוד עם אנשי ימאהה כדי ליצור את המנוע המושלם עבור ה-XRS. כתוצאה, המנוע בעל 4 צילינדרים יכול להגיע לאזור 8200 סל"ד וכל הכוח מועבר אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים ידנית עם 6 מהירויות. אבל שלא תטעו לרגע, המכונית ממש רחוקה מלהיות טיל בליסטי, כפי שבטח התחלתם לדמיין, אבל ללא ספק היא הרבה יותר כיפית לנהיגה משאר הקורולות "בני תמותה".
אחד הבחורים בשם ג'וי פרנק החליט לרכוש לעצמו אחת כזאת ומיד התחיל לעבוד עליה. ללא ספק אחד הדברים הבולטים שמיד קופצים לעין זה הצבע החום והנוצץ של הקורולה הזאת, זה לא הצבע המקורי שלה. הצבע נבחר מהקטלוג של פורשה והוא נקרא Macadamia Metallic ואיתו הוא צבע את רוב המכונית, כאשר את הגג הוא החליט לצבוע בגוון שחור שנקרא Java Black Pearl, צבע שפוגשים המון ב-STI של סובארו. חום ושחור משתלבים מצוין ביחד ונותנים את הניגודיות שמבליטה כל צבע בנפרד בצורה מושלמת. צבע כללי לא היה הדבר היחידי שנעשה באקסטריור של המכונית. ג'וי ניפח מעט את הכנפיים, גם קדימה וגם אחורה והסיר את פסי הקישוט בצדדים. כמו כן הוא החליף את הפגושים המקוריים לדגם 2003-04, אליהם הוא חיבר ליפים של Vulteq, הוסיף גריל של Vulteq, מראת צד מתקפולת של Altis, ספוילר לתא המטען של Altis, ספוילר לשמשה אחורית של Altis וסיים עם הבקליות של Altis. למרות שעל יבש הוחלפו הרבה חלקים והרבה עבודה נעשתה כאן, הקורולה הזאת שמרה על קווי העיצוב המקוריים מהיצרן והיא נראית נקיה ומעודנת.
אחרי כל העבודה שנעשתה על האוטו, לשמור על הגלגלים המקוריים וגובה הנסיעה לא באו בחשבון, ג'וי היה צריך משהו ייחודי מספיק כדי שהכל יראה מושלם - סטאנס. כיוון ששוק אפטרמרקט לא הציע הרבה אופציות לדגם הזה, להנמיך את המכונית לרצפה הייתה משימה בכלל לא פשוטה. לכן ג'וי החליט שלא תהיה לו ברירה והוא יצטרך להתקין מערכת מתלי אוויר. זו הייתה אופציה יחידה בשבילו, כי מתלים סטטיים לא היו מקנים למכונית שלו את הגובה הרצוי, זה היה משהו בין לבין. ג'וי רכש בולמי אוויר של AirRex, מערכת ניהול דיגיטלית Air Lift AutoPilot v2, מיכל אוויר מלוטש בקיבולת של של 5 גאלון, צמד מדחסים 444C של ViAir, לוכדי מים פנאומטיים כפולים וממסר 80A Stinger. בנוסף להתקנת אייר-רייד "שגרתית", ג'וי חיזק מעט את השלדה על ידי התקנת x-brace בתא המטען ומוט גישור קדמי עליון של DC Sports CS-2. אחרי שהמכונית נגעה ברצפה, על ג'וי היה להחליט אילו גלגלים ייכנסו לקשתות המורחבות, כאלה שיתאימו בצורה מושלמת למראה המכונית. כולנו היינו בסיטואציה הזאת בשלב כזה או אחר בחיים. ג'וי הרגיש שסט גלגל Work מדגם VS-XX הוא הסט המושלם עבור הקורולה שלו והאמת - אנחנו מאוד שמחים על הבחירה שלו. הם משתלבים נהדר עם המכונית, מקנים לה קצת מהאופי של מכונית VIP. יש להם את המרכזים המוזהבים וליפ מלוטש, 2.5" קדימה ו-3" אחורה.
אחרי ששלב העיצוב נשאר מאחור ובחירת הגלגלים נעשתה (אחת ההחלטות הקשות אצל כולנו), הגיע הזמן לדאוג קצת לסאונד. תודו שלכל אחד מאיתנו יש את השיר או האלבום האהוב שאותו אנחנו אוהבים לשמוע כשנכנסים למכונית לנסיעה, גם אם היא קצרה. ובכן, ג'וי החליט להשקיע קצת במערכת שמע שלו, כדי שהצלילים יהיו איכותיים והנסיעה תהפוך למהנה עוד יותר. הותקנו קומפוננטים של Pioneer, מערכת ניווט בתוך הדאשבורד, חיבור ל-iPod, כל הרמקולים הולחפו ולמזלו (ולמזלם של כל בעלי XRS) המכונית הגיעה מהמפעל עם סאבוופר 10" של Kicker ומגבר, כך שהוא לא היה צריך לדאוג לזה.
ג'וי צריך להיות גאה כאשר הוא אומר שהוא הבעלים של טויוטה קורולה XRS יפיפיה כזאת. הוא באמת הראה לקהילת המשפרים שגם עם קורולה "פשוטה" אפשר לעשות משהו מאוד מגניב. עם עבודה קשה והרבה גריז עד המרפקים, כל דבר יכול לקרות. אז אנחנו מורידים כובע בפני ג'וי וה-XRS שלו!
מקור: Klutchrepublik
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה