לפני שנים, כאשר רובינו היינו יושבים על הכורסאות וממתינים לחיבור אינטרנט קווי 56K הסופר-מהיר, לא דמיינו לעצמינו עד כמה עצומה תהיה השפעת האינטרנט על סצנת המכוניות. אין ספק שיש לכך תפקיד מאוד גדול בכל מה שקשור לתחביב המוטורי, במיוחד לאלה שהתעסקו בבניות והרשת עזרה להם במציאת חלקים שונים ומשונים בכל קצוות העולם, אבל היום זה הפך להרבה יותר מזה. רשת האינטרנט עזרה לסגנונות ורעיונות שונים להתפשט בכל פינה של כדור הארץ ונתנה סיכוי לתגליות שיכולות להשפיע על הכיוון או הטעם שלנו במכוניות. אחת הפלטפורמות שהאינטרנט הציג לכל העולם היא לאדה, הגרסה הסובייטית של פיאט 124.
לאדות זכו לפופולריות יחסית ניכרת בסצנה הבינלאומית בזכות הפשטות והמראה הקלאסי, הקווים (אם כי זהים לפיאט 124) וכמובן עד כמה שהן נראות טוב כאשר הן עומדות רק כמה סנטימטרים מעל המדרכה. לאדה 21011 שנת 1978 של אנדריי דודניקוב עדות לכך שגם מכוניות בתקציב נמוך, קופסאות שימורים אם תרצו, יכולות לסובב ראשים אחרי השקעה קטנה בפלטפורמה הזאת. הלאדה הזאת, שזכתה מאוחר יותר לכינוי “Junkie”, הייתה מכונית פשוטה ודי מוזנחת, אשר שימשה את סבו של אנדריי לנסיעות יומיומיות. יום בהיר אחד, המכונית הפשוטה הזאת נמסרה לאנדריי, אשר בילה את השנים הבאות שלו בבניית יצירה, כדי להראות שגם מכונית כזאת יכולה להיות שונה ומיוחדת.
כאשר אנדריי החל את מסעו עם הלאדה, רוסיה הייתה מלאה בשני סוגים של לאדות. מצד אחד, היו אלה מכוניות פשוטות ומשעממות, אשר היו בבעלותיהם של זקנים וגברים מבוגרים. מצד שני היו "יצירות" בסגנון Rice, עליהן נסעו "בריונים" ושאר "המאגניבים". שום דבר מזה לא דיבר אל אנדריי, אף אחד מהסגנונות האלה לא שיקף את הרעיון השאפתני שלו, הוא ראה אותה באור שונה, הוא ידע מה יעשה לה טוב והוא בחר ללכת בדרכו שלו. בערך בתקופה הזו, ברוסיה קם מועדון שנקרא Only Dropped ומיד הוא התחיל לקבל הרבה תשומת לב של בעלי לאדות שרצו אותן פשוטות, משוחזרות ונמוכות. המועדון הזה השפיע הכי הרבה על אנדריי בבחירת הכיוון של הבניה, במטרה להפוך את הרכב המוזנח של סבא למכונית סדאן שתגרום לאנשים להעיף בה מבט נוסף. כדי ליישם את כל זה, היה צריך הרבה יותר מסתם סט גלגלים והנמכה סטטית או פנאומטית, אבל אנדריי הוכיח שהוא מסוגל להתמודד עם זה.
כיוון שמדובר בדגם שנת 1978, אנדריי קודם כל התמקד בבודי הישן שסבל מבלאי במשך יותר מ-30 שנים. במהלך שנת 2010 הוא הצליח להחליף קרוב ל-50% מהפאנלים של הבודי המזדקן, כך שהקווים חזרו להיות נקיים מפגמים. הושקעה עבודה קשה מאוד בתהליך השחזור של חלקים מקוריים רבים כדי להחזיר עטרה ליושנה. כמו כן הושקעו הרבה מאמצים בתהליך הליטוש של הרבה חלקי כרום OEM שנמצאים מסביב לרכב. בנוסף לכך, בשנת 2010 אנדריי נחשף לראשונה לסצנת הסטאנס, מה שגרם לו לרכוש סט גלגלי steelies רחבים וסט בולמים עם קפיצים חתוכים.
אנדריי לא נשאר מרוצה מהתוצאות ומהר מאוד הוא זרק את הסט הישן והחליף אותו בסט מתלים בהתאמה אישית. כמו כן סט גלגלי ברזל שירדו מפולקסוואגן ראביט MK1 עברו הרחבה והחליפו את הגלגלים הקודמים. שלב אחר שלב, לאט אבל בטוח הלאדה של אנדריי התקדמה לעבר המוצר המוגמר.
כך היה עד לפני שנה, כאשר אנדרי הבין שהוא עדיין אינו מסופק מהתוצאות והגיע הזמן להעלות רמה כדי להגשים את החזון שלו. הוא התחיל לחדש את פנים הרכב בכך שהתקין גרסה איטלקית נדירה של דשבורד מדגם 2012 וגלגל הגה O.B.A Racing Italy שעבר שחזור מאסיבי. כדי לוודא שיוכל לשבת בנוחות באינטריור המחודש, אנדריי התקין סט מושבי באקט נדירים, שנבנו בהתאמה אישית ממש מהיסוד, מהמסגרת דרך הספוגים ועד לרמה של ריפוד עור בגוון חמאת בוטנים. הוא גם המשיך בכך שהחליף את החגורות הישנות ועוד כמה חלקי OEM שדרשו רענון. ולמרות הכל, משהו היה חסר בלאדה הקטנה ואנדריי ידע שהוא רוצה עוד...
אנדריי החליט לקחת צעד שרבים אחרים לא היו שוקלים אותו אפילו. כאשר רוב האנשים היו נשארים עם הסרן האחורי היצוק שבא במקור, אנדריי השקיע הון תועפות לטובת תת-שלדה שלמה ואת החלק האחורי של ב.מ.וו E21. מתלה אחורי עצמאי עם קוילאוברים בהתאמה אישית דאגו שהלאדה הזאת תהיה בין הראשונות, אם לא הראשונה, עם קאמבר שלילי. לבסוף אנדריי נטש את ה-steelies לטובת משהו שיתאים יותר לסט-אפ החדש שלו. הפעם הבחירה שלו נפלה על סט חישוקי Smoor Roadsters במידה 13X8 עם צמיגי 175/50.
ישנם הרבה דברים שהופכים את המכונית של אנדריי למיוחדת. החל מכל הפרטים הקטנים שהוא הוסיף לאורך השנים: באקטים בהתאמה אישית, שעות עבודה שהושקעו לטובת ליטוש חלקי כרום, צנרת פליטה בבניה אישית עם דוד אחורי שירד מאופנוע מתוצרת סובייטית שעבר התאמה למכונית, מראות ווינטאג' שירדו מטריומף ועד לפתרון הייחודי לבעיית המתלה האחורי תוך כדי חשיבה מחוץ לקופסה. ללאדה של אנדריי יש לא רק את המראה הייחודי משלה, זה גם מעיד על תחכום ואיך שקצת יצירתיות יכולה לקחת רכב אחד מני רבים ולהפוך אותו ליחיד במינו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה