יום רביעי, 1 בפברואר 2012

The Best of Both Worlds


לכל אחד, גם אם אתם בעניין של מכוניות וגם אם לא, יש את מוסך החלומות שלו. אם אתם תגשו לכל אחד ברחוב ותשאלו אותם: "אם כסף לא היה מהווה מטרד, אילו מכוניות היית רוצה במוסך שלך?", הייתם מקדלים שפע של תשובות שונות בהתאם לאדם. דבר אחד משותף תוכלו לראות, אם תשאלו מספיק אנשים, לכולם יש את התשוקה גם למכוניות חדשות וגם לישנות. כמובן, מי לא היה רוצה איזו פרארי 458 איטליה, אבל בטח גם תרצו איזו קמארו '69 שתעמוד לידה, בדמיון שלך...400 מ"ר, עם בקרת אקלים, מפוצץ בפוסטרים ודגלים של כל מיני מותגים מוטוריים...







למרבה הצער, לרובינו אין תקציב בלתי מוגבל (אם יש לכם, אנחנו נמסור לכם את פרטי ה-PayPal שלנו כדי שתוכלו לתרום ל"קרן הצדקה" שלנו...) לכן אנחנו נאלצים להישאר עם מוסך החלומות הריאלי שלנו. עבור רבים, מוסך החלומות נמצא בתהליכי "בניה", אבל אצל חלק יש כבר מוסך כזה וסקוט ריד הוא אחד מאותם האנשים. הדרך אל היעד לא הייתה חלקה, אבל הוא הצליח להשיג לעצמו צמד אידיאלי של פולקסוואגן, כזה שחובבי VW רבים היו יותר משמחים לקבל.





סקוט נהג ב-GLI שנת 1989 שלו אי שם ב-2003, כאשר אביו נתן לו במתנה ג'טה אחרת, Wolfsburg Edition שנת 99 בצבע ירוק קלאסי במצב כל-כך טוב שהוא לא רצה לעשות איתה כלום והשאיר אותה במצב מקורי. אבל זה לא נמשך זמן רב. סקוט הוא לא בחור חדש בתחום המכוניות, הוא תמיד אהב שיפורים ועשה שינויים במכוניות שלו (הוא הזכיר את ההונדה שהייתה לו ב-1996 עם מתלים הידראולים...אל תצחקו! באותה תקופה זה היה יותר מגניב מאשר מתלי אוויר בשנת 2011), לכן לא עבר הרבה זמן עד שהוא מכר את ה-GLI שלו כדי לממן את הפרוייקט טורבו הראשון שלו, אותו הוא רצה לבנות על מנוע 2.0 ל' ABA מקורי ב-2005.

בערך באותו הזמן, לא רק שהוא הרים פרויקט טורבו ייחודי, הוא גם קנה חיפושית 1967 מקליפורניה באחד המפגשים שהוא ואביו מגיעים מדי שנה ביחד. אמנם החיפושית לא ראתה השקעה כספית כמו הג'טה, היא עדיין יפיפיה בזכות עצמה, מה שנעשה בה זה רק בניה מחדש של המנוע והתקנת אייר-רייד. יש משהו נוסטלגי ומרתק בלראות חיפושית מקוררת אוויר מקורית בנסיעה, אבל יש משהו מאוד חושני רק בלראות אחת "מקורקעת" לכביש נוסעת במורד הרחוב או סתם שוכבת על הרצפה באחד המפגשים.







פרויקט התקנת טורבו התחיל ב-2005 וזה היה יחסית פשוט. הוא נשאר עם הסט-אפ הזה עד 2008, כאשר עלה לו הרעיון לשנות כמה דברים בתא המנוע, כגון התקנת טורבו עם מצערת נפרדת. זוהי אחת ההתקנות הייחודיות ביותר על מנוע ABA באזור שלו. הוא פנה אל המומחיות של החבר'ה מ-Dreams to Reality Performance בפלורנס, קנטוקי, אשר בילו 18 חודשים הבאים בהתקנת ITB סט-אפ, מחשב ניהול מנוע עצמאי, בניית צנרת פליטה, צינורות אינטרקולר, תיבת הילוכים ועדו דברים נוספים, מהיניקה ועד האגזוז.

במהלך פירוק, הם מצאו כי המנוע המקורי למעשה היה ניזוק בצורה משמעותית, ולכן מנוע ABA מס' 2 נכנס במקומו והוא זה שראה את כל השדרוגים הנ"ל. כאשר המכונית עשתה את הבכורה שלה באביב 2010, היא נסעה מאוד חזק ונראתה יותר מיפה. סקוט נסע במצב הזה כל עונת האירועים עד אוקטובר 2010 (שבוע אחרי חזרתו מנסיעה הלוך ושוב ל-H2Oi באושן סיטי, מרילנד), כאשר הוא פיצץ בצורה רצינית את הבלוק בדרך לאחד המפגשים המקומיים. מישהו אמר מנוע מס' 3?





הפעם, סקוט החליט לפנות לסדנה יותר קרובה ולעשות בניה יותר ייסודית. הוא פנה ל-Eurofixx, מוסך בעיר מגוריו סינסינטי, שם המנוע מס' 3 (הנוכחי שלו) קיבל את רוב החלקים מהמנוע מס' 2, אליהם נוספו כמה חלקים חדשים כמו חומרת ARP, קאמשאפטים 260/268 ונעשה גם פורטינג עדין. מנוע השלישי היה מוכן באביב 2011, ואיתו המכונית נסעה חזק עוד יותר מהמנוע הקודם וזה היה ניכר. הג'טה הזאת היא אחת החיות הקטנות והמפלצתיות שתראו, ואם נוכחתם ב-H2O 2011 סביר להניח שראיתם אותה מסתובבת לאורך הרחוב הראשי ללא מכסה מנוע במשך כל הסופ"ש. אה, לפני שאתם מתחילים לחשוב שהמכונית הזאת מצוינת איך שהיא, תתעדכנו לקראת שנה הבאה כאשר מנוע מס' 4 (מנוע סטרוקר עם הרבה ממתקים) ימצא את מקומו בתא מנוע נקי ומגולח. Hell yeah!





סיפורו של סקוט הוא על בחור ממוצע, שמנסה להגשים את החלום של "מוסך החלומות" והוא עושה את הכל תוך כדי איזון בין עבודה ומשפחה. הוא לא מיהר לשום מקורם ולקח את הזמן שלו כדי לעשות את זה כמו שצריך, עם שתי המכוניות שלו. התשוקה שלו וטעמו האנין מוצגים בשתי המכוניות שלו ותענוג לראות את שתיהן. אין שום דבר רע בלהחזיק במוסך חיה רעה ויפיפיה קטנה. מי אמר שאי אפשר להנות משני העולמות?









מפרט טכני של הג'טה Wolfsburg Edition שנת 1999:



1999 Jetta Wolfburg
Classic Green
3.5 Cabby dash
034 stand alone
550 cc injectors
Walboro 225 fuel pump
full turbo back stainless side exit exhaust
CAE shifter
spec stage 3 clutch
lightened fly wheel
ATP straight cut gears mirco polished
O2a trans out of an early Corrado with 515 final drive
Golf CL gauge cluster with a clock instead of tach
SPA tach with remote shift light
German glovebox for non ac car
Custom black carpet
Willwood four piston front brakes
Image DM classic built wheels 16×8 16×8.5
Greddy blow off valve
custom intake cover
coilpack conversion
Polished Corrado Valve cover
Custom catch can
All billet engine pullies
Shaved exhaust cut out in rear bumper
Shaved rear swag lines
Euro orange turn signals.
Rear euro tub
Limited slip quaife

מקור: The Drive Life

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה