יום ראשון, 8 באפריל 2012

1991 VW Corrado G60 and 1990 VW Corrado G60 - Sweet 16v




כפי שאתם יכולים לראות לפי שאר הפוסטים שלנו בבלוג, שסצנת היורו משפיע בצורה מאוד משמעותית על חובבי הרכב, והלחץ שהיא יוצרת גורם לאנשים לצאת מהקופסה וליצור רכבים מיוחדים ומהממים. אבל לה יש שתי השפעות או שהיא יכולה לחסוך לכם הרבה צער גם אם זה לכיס (להנמיך אותה, גלגלים גדולים יותר, יותר כח, צבע מיוחד) או להעניק לכם 15 דקות של תהילה, היא לגמרי לא נחשבת לסלחנית במיוחד. 

אבל זה ממש לא צריך להיות ככה, וכדי להוכיח לכם את זה תכירו את שני החברים מרוד איילנד: מייק גלוסי - Mike Glossi, ודייויד פריירה  - David Ferreira, שניהם עם קוראדו 16V טורבו. 

בנוסף לכך, שני הרכבים ייחודיים, ויוצרים אמת איכות משל עצמם. הם גרמו לבעלים שלהם לקחת רכבי קופה משלהם ולהפוך אותם למשהו שאפשר לקרוא לו "סצנה" משל עצמם. 




הקוראדו של דייב 91


דייב הוא הבעלים של הקוראדו שלו כבר הרבה זמן, ליתר דיוק עוד מתחילת התיכון - ליתר דיוק זהו גם הרכב הראשון שלו, וכמו כל הרכבים הראשונים הרכב הזה ראה חיים יפים יותר והרבה חיים יפים פחות. 

"הרכב היה בשימוש יומיומי בזמן התיכון והקולג', ובגלל שעבדתי בעבודות מזדמנות הרכב היה מלא במכות מעגלות קניות ומה לא, ובגלל שבמקור היא הייתה G60 כל הסטיגמות שיש לקוראדו קראו לי, הסופרצ'רג'ר התפוצץ, הידית של הדלת התפרקה, ומה לא.. "

דייב החליף ברכב שלו 3 סופרצ'רג'רים על המנוע ה-8V המוגדש שלו, שזה הרבה יותר מכל חולה VW ממוצע. אבל הסוף האמיתי של הרכב הגיע מידי טייס באסקלייד שהחליט שתמרור עצור בשבילו זאת רק המלצה מה שגרם לו להתנגש בו ואפשר להגיד להרוג את הקופה הירוקה. "הדלת שלי, הכנפיים וכמעט כל דבר באוטו נהרסו, האוטו עמד כמעט שנה בזמן שניסיתי להחליט אם למכור את הרכב או להשאיר אותו"


אחרי שנים של שירות אמין, דייב החליט שלרכב הזה מגיע מייקאובר. אחרי הכל הוא כל כך אהב את הרכב הזה עוד מגיל כל כך צעיר, ובגלל שהוא בדיוק קיבל קידום לתפקיד IT Administrator  בעבודה שלו גם התקציב כבר לא היה בעיה. הוא הפשיט את הרכב עד ליסוד בעזרת חברו הטוב ג'ון בראלט, והחל את העבודה. 







הפאנלים ההרוסים הוחלפו, מכסה מנוע מנופח של דגם ה-SLC הורכב, וכל הפח של הרכב תוקן ונצבע בצבע ירוק פנינה של VW. "אני מאוד אוהב ירוק, אבל לא ירוק בהיר שהיה הצבע המקורי של הרכב, פשוט על הדרך ניצלתי את ההזדמנות לצבוע את האוטו לגוון שאני באמת אוהב"

בגלל שידוע שהסופרצ'רג'ר בדגם ה-G60 לא אמין במיוחד, סיבוב בשירוקו 16V טורבו של חבר הספיקה לדייב כדי להבין מה הכיוון החדש של האוטו שלו. דייב ניגש אל רוי מארוסיו מסדנת RM Protune שיעזור לו להפוך את המנוע 8V ABA שלו ל-16V טורבו אימתני. חלק מהרשימה כולל בוכנות חדשות כדי להגדיל את יחס הדחיסה בראש 16V של גולף מארק 2, רוי החליט גם ללכת על מערכת ניהול דלק עם OBD2 כדי שתקל על עבודת הכיוונים ועל עבודת האיתור תקלות, אפילו היחידת מזגן נלקחה מגולף מארק 3. "זאת הייתה הדרישה היחידה שלי, היה לי חשוב המזגן ברכב כי בקיץ אפשר למות בלעדיו".
בעייה עם הלחץ דלק ואחרי זה הרצון לטורבו גדול יותר מנעו מהרכב מלעלות על דיינו אבל כבר ב-12 psi שהרכב היה מכוון עליו הורגש שיפור משמעותי בכוח. "למנוע כזה קטן, אני תמיד מופתע וכמה כוח ומומנט יש לדבר הקטן הזה" - דייב. 
הנגיעות האחרונות כללו ידיות בדלתות של אודי A6, החלקה של הסמל מאחורה, וטמבון קדמי RS שנבחר במיוחד בגלל המקום לקולר. חצאיות צד בסגנון של M3 והגלגלי רפליקה של BBS בגודל 17X7.5 גרמו לרכב להיראות נמוך גם עם הבולמים המקוריים, שגם אותם החליפו בולמים של KONI בשילוב עם קפיצים של H&R. 




זאת חבילה ממש נחמדה בסופו של דבר, אבל כמו שאנחנו תמיד שומעים מהבעלים של הרכב, "הרכב רחוק מלהיות גמור", בדרך התוכניות עוד רבות כמו החלפת פנים הרכב, החלקת תא המנוע מהדברים המיותרים, גלגלים אחרים, והרשימה עוד ארוכה. "כשיש לך VW ועוד קוראדו, אתה אף פעם לא מסיים את שיפוץ שלה" - דייב. 
(מניסיון שלנו בהולימניאקס המשפט הזה מאוד נכון).

ולרשימה העדכנית בינתיים של מה שנמצא באוטו:
Engine: 2.0L four-cylinder ABA 16v with OBD2 harness and CPU, custom C2 Motorsports chip, forged JE pistons, 42 lb Green Top injectors, OBX fuel pressure regulator, Euro intake cam, BBM short-runner intake manifold and fuel rail, custom valve cover, ARP bolts, oil cooler, Precision 5431E CEA T3 .63A/R 54mm turbo, custom turbo-back 3" stainless steel exhaust with VR6 cat, Magnaflow and Borla XR-1 mufflers, Turbo XS dual-stage boost controller, 2.5" front-mount intercooler with custom piping under transmission, Forge DV, Mk3 alternator and A/C, Gruvenparts billet rad neck & Y-pipe, SpoonFedTuning carbon rain tray cover, BBM solid front mount

Drivetrain: G60 O2A five-speed manual transmission, Quaife LSD, lightweight flywheel, Clutchnet six-puck clutch

Brakes: Powerslot rotors, EBC Greenstuff pads, Autotech lines
Suspension: Koni Sport shocks, H&R Race springs, Autotech stress bars 
Wheels & Tires: 17x7.5" BBS LM replica Wheels, 15mm front, 20mm rear spacers, 205/40 R17 Kumho Ecsta AST tires
Exterior: SLC hood, Mattig SLC badgeless grille, Kamei eyelid spoiler, RS-style bumper, M3-style side skirts, DDI rear valance, Euro G60 clear turn signals and E-Code headlights, FK crystal smoked and red tail lights, TM Tuning OEM aero wiper, Sprinter fender vent, Audi A6 handles, Audi A4 smoked markers, shaved rear emblems, rolled fenders, shaved side moldings, car painted SLC Classic green pearl
Interior: Passat cup holder, OEM Euro seatbelts with pillars, under-dash parcel trays, and door sills, Sparco steering wheel, shift knob and pedals, Auto Meter boost/vac, air/fuel, oil and fuel pressure gauges, custom boost controller switch on cruise control lever, custom OBD2 check engine light, 160mph UK cluster, custom dash trim

הקוראדו של מייק 90'


קוראדו של מייק היא בהחלט מה שאתם בטח רגילים לראות בדרך כלל עם ג'נט BBS עם סטראץ' קטן והאוטו פשוט נראה מעולה, אבל בסופו של דבר זאת הייתה המטרה של מייק - מראה ה-OEM+ ואם תשאלו אותנו הוא הצליח לא רע בכלל. 

"תמיד הייתי בחור של OEM+, הרבה אנשים שמדברים איתי על הרכב חושבים שהוא סטנדרטי לחלוטין, הם לא יכולים לראות את כמות העבודה שהושקעה ברכב, ואת האמת אני די אוהב את זה, האוטו לא צעקני ונראה מקורי, אני מאוד נהנה מזה." - מייק.

מייק קנה את הרכב בשנת 2007 בתור קופסת פח שהיה מותקן בה מנוע 16V. "לבעלים הקודמים של הרכב יצא כל הקיטור לפי שהוא הצליח לסיים את הפרויקט - אני מצאתי את זה בתור משהו חיובי כי כל מה שרציתי זה משהו לבנות ולעשות משלי, ובמשך השנים פשוט הרכבתי אותה לאט לאט". - מייק.

מייק בתמורה לעבודה הצליח להשיג שילדה של דגם SLC משנת 93, משם הוא לקח מכסה מנוע, כנפיים, ועוד הרבה חלקים אחרים. "מאוד חשוב לי שיהיה כל בורג ומכסה באוטו, ואני חושב שאני כמעט סיימתי עם הכל" - מייק. 

עם כל החלקים במקום, ליפ אירופאי, החלקה של הסמלים ועוד כמה דברים קטנים שתפסו את מקומם לפני שהרכב עבר צבע כללי כדי להיות בגוון GM Super Jet black. 




לקוראדו של מייק יש מנוע 2.0 ליטר 16V עם מערכת הזרקה של Digifant 1 עם טורבו T3 SUPER 60, ובוכנות מחוזקות של JE. כל זה נוסע על לחץ של 14psi אבל גם הקוראדו הזאת אף פעם לא נבחנה בדיינו. 

"המנוע בינתיים מאוד אמין, הרבה אנשים שואלים אותי על המספרים שהוא מפיק בגלל כל המספרים שרצים עכשיו בסצנת המכוניות, אבל לי זה לא משנה, אני אוהב את זה שהאוטו מאוד אמין, ונוסע בצורה מעולה, לי זה בהחלט מספיק" - מייק.

הרכב נוסע על קויילאוברים של חברת FK, שמקנים לרכב הנמכה סולידית, הנמכה קיצונית אף פעם לא עניינה את מייק. "למען האמת האוטו אפילו קצת יותר נמוך ממה שאני אוהב, אני אוהב שאני יכול לנסוע בלי דאגות, עם הרבה אחיזה, בלי שפשופים ופשוט נסיעה חלקה אז נכון במפגשים אני לא נמוך כמו שאר הרכבים שלידי, אבל לעומתם אני יכול בקלות לעלות על הכביש ולנסוע בלי לדאוג"  - מייק


ההנמכה הורידה את הגוף של האוטו כדי לקרב אותו אל הגלגלים של פורשה מדגם BBS RS017 - בחירה קלאסית ומושלמת למראה ה-OEM+. הרבה מרכבי G60 הגיעו עם גלגלי BBS, כמובן שלא עם 16X9 מקדימה ו-16X9.5 מאחורה עם צמיגים יוקהומה עם סטראץ' קל. אבל הנקודה של ה"+" בסיפור הזה שזה כמעט מקורי אבל יותר טוב. בגלל שמייק מבלה הרבה מזמנו בלנהוג ברכב אין בחירה טובה יותר מאשר מושבי ריקארו מדגם SRD שרופדו עם ריפוד בצבע TAN והותאמו לשאר הריפוד ברכב. "רציתי שהם יראו כאילו הם שייכים לשם, ואני מאוד אוהב את המראה שהם נותנים כאילו הם הגיעו ככה מהמפעל" - מייק. 


זה מעניין שמייק ודייב מבטאים מטרות דומות בבניות שלהם - שניהם מחפשים לעשות שינוי שיראה כאילו ככה זה יצא מהמפעל, אבל עם קצת אקסטרה. ובזמן שהם הגיעו למסקנות שונות במשך הזמן אף אחד מהם לא פחד לבנות את הרכב של החלומות שלו. 






רשימה קצרה של מה שמורכב רכב של מייק:

Engine: 2.0L four-cylinder 16v with Techtonics stage 3 head, street cams and adjustable cam gear, 9:1 forged JE pistons, metal head gasket, Garrett T3 Super 60-trim turbo, 2.5” turbo-back exhaust, Bahn Brenner fuel rail and solid front mount, 440cc Green Top injectors, adjustable FPR, inline Ford fuel pump, APR adjustable boost controller, Digifant 1 injection with SNS stage 5 chip, polyurethane rear mount

Drivetrain: Passat 16v five-speed transmission with 3.94:1 final drive, stock Corrado G60 clutch and lightweight flywheel, G60 hardened mount

Brakes: Girling 60 dual-piston front calipers, stock G60 discs
Suspension: FK Silverline coilovers, new G60 control arm bushings
Wheels & Tires: 16x9" ET62 front BBS RS017 wheeels with 1.5" lip, 16x9.5" ET62 rear with 2" lip rear, half caps with BBS carbon and gold centers, new bolts, gunmetal gray centers with metallic flake, 25mm 4x100 to 5x130mm PCD adaptors, 195/45 R16 front, 205/45 R16 rear Yokohama S.drive tires
Exterior: SLC hood, front fenders, front bumper, foglights, signals and badgeless grille, DD tinted mirror glass, 16v grille badge, Euro Corrado rear badge, deleted rear wiper, 90mm Euro front lip, smoked markers, red tails, Passat B3 glass sunroof with slider, car painted GM Super Jet black
Interior: ’93+ tan leather door cards, rear seats, dash, center console, switches, knobs and door handles, tan leather-wrapped knee bars, ’93+ gauge needles on early G60 cluster, custom gauge pod for boost and AFR gauges in factory console, Audi A4 shift knob, black pillars and carpet, Mk3 mats, Recaro SRD seats wrapped in tan leather with OE-style stitching, Scirocco Recaro sliders cut and welded 
Audio/Visual: Pioneer head unit, Boston Acoustic component speakers


נלקח מ: eurotuner

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה