יום חמישי, 19 בינואר 2012

Golf MK3 - Abnormal


בין שלל הדורות של הגולף בסצנת מכוניות הבינלאומית, ריכוז של הדור השלישי נמוך יחסית. לדעתינו הסיבה לכך היא ש-MK3 עדיין לא נכנסה לקטגוריה של מכוניות קלאסיות, וגם אף אחד לא יעיז לקרוא לה "חדשה". אבל הזמן עובר, ועיצוב של הדור השלישי של הגולף, אשר משנה לשנה מתקרב למובנים "הקלאסיים", הופך למעניין יותר ויותר. בדרך כלל, כמעט בכל סיקור של אירוע V-Dub כזה או אחר בעולם, אנחנו רואים טונות של MK1, MK2, MK4 ו-MK5. בתקופה האחרונה גם אפשר לראות כמויות גדולות של MK6. בזכות זה, נציגות בודדות של הדור השלישי מושכות תשומת לב מיוחדת.



לראשונה ראינו את הגולף הזאת ממוסקבה לפני כשנה. הבעלים, בחור בשם פאבל, ידוע ומוכר לא רק בזכות המכונית שלו, אלא קודם כל בזכות התחום המקצועי שלו. פאבל הוא צלם מכוניות. הוא עובד עם כמה מגזיני רכב מקומיים ואתרי אינטרנט. אם בתחומי רוסיה מתקיים אירוע מוטורי כלשהו, במיוחד אם מדובר באירועי V-Dub, תהיו בטוחים כי בסיקור תראו את התמונות שפאבל צילם. אבל למרות הכל, פאבל הוא לא בן אדם מתנשא ובשמחה עוזר לפורומים ובלוגים מתחילים בתחום הסטאנס ע"י כך שמספק להם חומר מצולם איכותי, משובח ולא שגרתי.



אבל בואו נחזור למכונית של פאבל...לפני שנה הגולף שלו נראתה שונה לגמרי, וחייב לציין שהמראה שלו היה שנוי במחלוקת. אינטריור משובץ Burberry, סטיקרבומב על הספויילר הקדמי, והנמכה קיצונית למדי נתנו איזושהי תקווה בנוגע לעתידה של המכונית. אבל כל זה בשילוב עם אופטיקה "עבודת יד", ג'אנטים מוזרים ומראה חיצוני רעוע, עשו רושם שמדובר במכונית "ג'אנק" אמיתית לדלי תקציב. אבל למרות הכל, היה משהו במכונית הזאת שמשך אליה תשומת לב וגרם לנו לקרוא לעומק את הסיפור שלה ושל בעליה כדי להבין את קו המחשבה שלו. אנחנו לא יודעים מה זה היה בדיוק: מכסה מנוע עטוף במדבקה לתיאום עם האינטריור, חלקי קארבון אשר פאבל עשה בעצמו בתנאי בית...כנראה הכל ביחד. אפילו מיקס כזה של כל מיני תוספות נתן למכונית הזאת את האופי הייחודי, אשר לפעמים כל כך חסר בהרבה מכוניות. אחרי שקראנו והבנו לעומק את המסר שפאבל ניסה להעביר דרך המכונית שלו, הבנו שלגולף הזאת צפוי עתיד מזהיר ונמוך במיוחד.



תוך שנה בלבד, פאבל הביא את הגולף למצב נורמלי פחות או יותר. כל אחד אשר נתקל בחייו בפרוייקט שחזור ושיפוץ של מכונית מוזנחת בת 15, ללא אפשרות כלכלית להביא את הרכב למוסך, לתת כסף "ושיעשו את הכל", יבין כמה סבלנות ועצבים צריך בשביל זה. פאבל שחזר ושיפץ את הכל. ומה שלא היה ניתן לשיפוץ, פשוט הוחלף. פנסים ראשיים חדשים OEM, בקליות עברו תהליך של פוליש, חלונות צד ושמשות חדשות, שפה קדמית ופסי קישוט הוחלפו לחדשים, קשת פסלטיק של GTI סביב בתי הגלגל ושאר הפלסטיקים והחיבורים הוחלפו.



בפנים - המושבים והקורות זכו לריפוד משובץ Burberry ואלקנטרה שחורה, חלקי קארבון מלוטשים בדאשבורד ועוד. אולי חלק מכם לא יבינו מה הקשר בשילוב בין כל אלה..אבל תודו שזה נראה מיוחד ובטוח זה לא נראה מכוער.




אבל עדיין, חיצונית הרכב המשיך לדכא את פאבל עם המראה "השבור" שלו. בהתחשב בקו מחשבה הלא שגרתי שלו, אף אחד לא ציפה שהוא פשוט ייקח את הגולף לצבעי מקצועי לבצע עבודת פחחות וצבע. אחרי שהוא גלש אין ספור שעות בפורומי רכב בחו"ל ועשה "שיעורי בית", הוא הגיע להחלטה לא פשוטה, לצבוע את המכונית עם...ספריי. תהליך קפדני של הכנת הרכב לצביעה, שהתבצע בחצר האחורית וצביעה עצמה במבנה של שטיפת מכוניות, הביאו לתוצאה מאוד לא צפויה.





אנחנו בטוחים שרבים מכם, וגם אנחנו, היו בספק שהכל ייצא "מושלם", אבל התוצאה הסופית הייתה מפתיעה, אפילו עבור האנשים האופטימיים ביותר שהיו סביבו. טקסטורה מחוספסת מסדרת Black, גימור מט וגוון ירוק כהה סטנדרטי..פשוט בנאלי.







להתלבטות בנוגע לג'אנטים, פאבל ניגש בצורה ייחודית, כצפוי. בזמן שכל ה-V-Dubרים עפו על חישוקים גרמניים קלאסיים נוסח BBS RS ודומיהם במחיר מופרך, פאבל רכש סט של חישוקי Rota אשר היו רפליקה של Work Equip 03 האגדיים. חישוקים יפניים על מכונית גרמנית, ועוד במידה 16X7 הלא רצינית...על פניו, שום דבר טוב לא ייצא מזה. אבל באופן מפתיע, השילוב המוזר הזה "עובד"! בעזרת הנמכה עם קוילאוברים של TA-Technics וספייסרים, הכל התחיל להיראות מאוד נחמד ולא שגרתי, אפילו מסוגנן.















מקור: Lowerandwider

2 תגובות:

  1. ואווו יצא לו טוב!!
    יש מצב לקבל כתבה שהוא פרסם או שזה ברוסית?
    אני חייב לדעת אך צובעים עם ספרייXD

    השבמחק
  2. הקישור לכתבה המקורית מופיע בתחתית הסיקור (הכתבה המקורית אכן ברוסית).

    השבמחק