יום ראשון, 13 במאי 2012

Moody Blues


בימים אלה יש מומחים לכל משימה. זה תקף בעולם השיפורים בדיוק כמו בכל תחום אחר. וגם עבור אנשים רבים המעסיקים מישהו שיש לו נסיון של שנים בביצוע משימה מסוימת, זה שווה את הכסף. עבור אחרים, לעומת זאת, שום דבר לא משתווה לסיפוק שמגיעים כשיושבים ומפענחים בעיה כלשהי, לומדים אותה בעצמם, את הבסיס הנדרש כדי ליישם בפועל את הפתרון. אחד מהם, לדבריו, הוא אנדי סמית', בעליה הגאה של הגולף המופיעה כאן. "קניתי את המכונית מתוך כוונה לשפר אותה והכי חשוב, לעשות כמה שיותר דברים לבד."





אחרי שמשאית עוקפת סיימה את חייה של המכונית הקודמת שלו, גולף MK4, אדני שם את הכסף על גולף MK5 עם מנוע 1.6 FSI. את המכונית החדשה הוא קיבל רק לאחר 6 שבועות, אחרי שמחשב של כריות אוויר הוחלף עקב תקלה. ברגע שהמכונית הגיעה הביתה, אנדי לא בזבז זמן והתחיל לעשות כמה שינויים בקטגוריית DIY. "כשרק הגעתי עם המכונית החדשה הביתה מהסוכנות, מיד הסרתי את הסמלים והורדתי את המגב האחורי", מסביר אנדי, ויומיים בלבד לאחר מכן הוא הזמין סט של קוילאוברים וגלגלי BBS RSII.



"רוב העבודה עשיתי בעצמי ובעזרתם של כמה חברים שלי וזה אחד הדברים המהנים ביותר בשיפור המכונית, לקרוא איך כל דבר עובד ואיך עושים את זה ושביעות הרצון כשאתה עושה את כל זה לבד."

למרות שלדבריו של אנדי הוא מאוד אוהב את המראה OEM וכמה תוספות של השוק האמריקאי, הוא החליט שלא להתחייב לשום טרנד כזה או אחר. "אני משפר ומשנה דברים במכונית שלי כדי להתאים אותה לעצמי, לא לאף אחד אחר. אבל אני מרגיש שאולי את ההשראה שלי אני מקבל בעבודה, כשאני עובד לצד מכוניות מדהימות כל יום." זה כנראה הזמן המתאים להגיד שאנדי עובד בבנטלי.



יחד עם החלקה של החלק האחורי של הגולף, אנדי התקין פגוש מוחלק של Rabbit מקדימה, אחרי שחורים של לוחית הרישוי הוחלקו. דברים נוספים שהוא עשה: ספליטר קדמי מקורי של Votex בגימור שחור מט שמתאים למרקם של פסי קישוט, הרחיב את הכנפיים הקדמיות, התקין חצאיות צד וליפ אחורי של GTI, כדי להבליט את האגזוז והשחיר פנסי חזית מבפנים. 



אחרי שהצליח לעקם את הכנפיים שלו כמה פעמים בעקבות גובה סטטי נמוך עם קוילאוברים, הוללט להחלים אותם במערכת מתלי אוויר. הבחירה שלו נפלה על Rayvern. ואף על פי שהם ללא ספק נחשבים למומחים בהתקנות מתלי אוויר, אנדי נשאר תקוע עם הפילוסופיה שלו שאומרת "עשה זאת בעצמך". אחרי ש-Rayvern סיפקו לו כריות אוויר קדמיות ואחוריות של Firestone, מיכל אוויר בקיבולת של כ-20 ל' של Firestone, מדחס 280C של Firestone, צינורות אוויר 8 מ"מ, זוג שעוני לחץ אוויר וזוג שסתומי סרוו אלקטרוניים, אנדי התיישב והתחיל לאט לאט לחבר את הכל ביחד לתוך המכונית. "להתקין מערכת אייר-רייד היה סיכון גדול עבורי, לא היה לי שום ידע בנושא. עשיתי קצת מחקר ופשוט הלכתי על זה. זה עבד די טוב, לפחות עכשיו אני יודע איך הכל עובד, במקרה שמשהו ישתבש או יתקלקל."



בתוך האוטו, היה צורך לפנות מקום ללחצנים ושעונים של האייר-רייד. ואז, בליווי של גלגל ההגה Momo Team 280, שעון לחץ אוויר בהתאמה אישית ופאנל של הלחצנים יוצרו והותקנו. וזאת לא עבודת אינטריור היחידה שאנדי עשה. הוא גם ריפד את הגג והקורות A, B ו-C בבד אלקנטרה שחור.





הגולף הזאת עוד רחוקה מלהיות גמורה. הבא בתור ברשימת המטלות של אנדי זה החלפת המושבים וריפוד מחדש של דיפוני דלתות. וכדי להוסיף קצת פלפל בתחום הביצועים, הוא מתכנן להחליף את המנוע המקורי ב-2 ל' TFSI היישר מ-GTI, לא לפני שתא המנוע יעבור גילוח והחלקה מלאה. "את זה אני גם רוצה לעשות בעצמי." - אומר אנדי.





מקור: StanceLife

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה