יום שני, 14 במאי 2012

WHAT IS “COOL”? – JESSE ORTIZ’S TOYOTA A60 CELICA


כאשר נשאלת השאלה "מה הופך את המכונית למגניבה?", בלתי אפשרי עבורנו לענות עליה. מספר אינסופי של שילובים בין יצרן, דגם, מנועים וחלקים, יכול לעצב רשימה של מכוניות שהיינו יכולים לבנות רק בחלומות שלנו. צפוי שהמכוניות שישר עולות לנו לראש הן אלה שאנחנו מכירים הכי טוב, פרארי למשל, או משהו יותר "עממי", כמו טויוטה סופרה או אאודי S4. מכוניות שעליהן גדלנו ואהבנו עזרו לנו להגדיר את האינטרסים שלנו והמכוניות שאנחנו רואים לעתים קרובות הן אלה שגרמו לנו להחליט מה אנחנו אוהבים ומה לא. עם זאת, ג'סי אורטיז עוזר לנו להגדיר מה הופך את המכונית למגניבה בצורה שונה לחלוטין, על ידי בחירת מסלול שמעטים עברו בו.





סליקה קופה A60 של ג'סי היא מכונית נדירה בלשון המעטה. בגרסת ההאצ'בק, שזה נדיר בכל קנה מידה, היא מעולם לא סבלה מפופולריות יתרה אצל חובבי רכב. זהו הרכב שבדרך כלל לא זוכה במבט נוסף ממישהו שעובר ליד, אך ג'סי ראה את הפוטנציאל של המכונית בעלת סגנון ייחודי. פנסי חזית עולים (סימן היכר של שנות ה-80), קשתות GT רחבות וכן סטיות מעניינות נוספות, הם אלה שיוצרים את קווי העיצוב והם אחראים להתעוררות עניין במכונית הזאת אצל ג'סי וזה השתלם בצורה שאפילו הוא לא ציפה.





ישנם סוגים שונים של חובבי רכב בסצנה. יש המעדיפים מכוניות בעלות שם מוכר ומצלצל, 350Z, RX7, M3 ואחרות. הם נהנים ממכוניות ידועות ומבוססות, הנתמכות על ידי אפטרמארקט עצום. מצד השני של המטבע, יש את "האגוז הקשה", אותם מכנים "מוזרים" לעתים קרובות. אלה החבר'ה שאוהבים אלפא, נהנים מוולוו, ויש אפילו כאלה שלא יכולים לעשות עם עצמם שום דבר ואוהבים לאדה או יוגו. ביחד, שתי הקבוצות הנ"ל יוצרות סצנת מכוניות כולה. הם מניעים את הקהילה קדימה ושומרים על איזון מסוים, המונע מאיתנו לראות אותן המכוניות כל הזמן.





הקבוצה השניה לעומת זאת...החבר'ה שבוחרים במכוניות שנשכחו על ידי שוק האפטרמרקט...הם אלה שמסייעים להגדיר מחדש מה זה באמת "מגניב". ברוב המקרים, מכוניות שמשפיעות על עיני הציבור הן אלה שנמצאות מעל שאר המכוניות מסוגן, שנבנו על ידי הבעלים שהלכו עוד צעד נוסף כדי להיות "אחד ממיליון" ולעשות את המכונית שונה מהשאר וזה תמיד נחמד וזה תמיד יוצר סיפור ששווה לשתף. עם זאת, לפעמים, החבר'ה כמו ג'סי, מתרחקים מן ההמון כדי להראות כי לא צריך ספונסרים, שמות של מותגים, או למען האמת מכונית ידועה, על מנת להשפיע.







אבל, בעוד ייחודיותה של המכונית של ג'סי מספיקה כדי לגרום לנו להתרגש מסיבות שאנחנו רק יכולים לקוות שיורגשו על ידי מי שקורא את זה, יש בה יותר מאשר רק הסגנון: מנוע 1JZ-GTE עם טורבו יחיד נח לו מתחת למכסה, אשר מספק 300 כ"ס בגלגל ומקרב בפראות בין הכנף לצמיג בכל פעם שדוושת הגז נלחצת למטה. צליל השריקה של הטורבו דרך הדאון-פייפ מזכיר לכל עובר אורח שפלטפורמת A60 לא נשכחה.



אי שם, במקום כלשהו באינטרנט, ללא ספק ישנה קהילה שלמה של חובבי סליקה ואנחנו יודעים שהם חושבים: "אתם טיפשים, המכונית הזאת לא נשכחה, אנחנו כאן!" ועל כך אנחנו מודים לכם! אי שם, ישנה קבוצה של חובבים שאוהבים מכוניות ששאר עולם המוטורי לא מכיר. אמנם אין ספק שהמכונית של ג'סי היא לא הנקיה ביותר, היא לא A60 שבנויה בצורה הטובה ביותר, או החזקה ביותר, אבל הוא הגיע לשלב הזה כי זה מה שהוא אהב, ואנחנו יותר משמחים לחלוק עם קוראינו משהו לגמרי ייחודי ומגניב באופן בלתי מוסבר. כי אם לא היו אנשים כמו ג'סי, שיצאו קצת מה"נורמה", אנחנו היינו מאוד משועממים.



מקור: StanceWorks

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה