יום שני, 23 ביולי 2012

HEADLINER: 420HP SUPER STREET RX-7


דרוש אדם אמיץ כדי לבנות מכונית כזו. להסתכל על רוב ה-street cars ולהחליט לא לשחק לפי הכללים. רובנו נוקטים צעדים קטנים, משדרגים קצת פה וקצת שם, אבל ראס ניגש לעניין בגישה שונה. זה כאילו הוא ישב וחשב לעצמו: "למה אי אפשר שיהיה לי את הכל?". אם אי פעם רצית לראות FD שראויה להיקרא "האולטימטיבית", החיפוש שלך הרגע הגיע לסיום.





תנו לנו פשוט להציג בפניכים כמה עובדות וכמה מספרים: קיט ווייד-בודי של Bodyform, גלגלי SSR SP1 במידות 19X9.5 ו-19X10, מושבי ריקליינר מעור של Bride, מנוע 13B המצויד במגדש T04Z מספק 424 כ"ס בגלגלים האחוריים. וזה רק קצה הקרחון!



רמי (או ראס, כפי שמכנים אותו) מתעסק עם ה-FB RX7 שלו במשך יותר משלוש שנים. יש המון FD's עם רשימת התוספות ארוכה הרבה יותר, אבל זה לא הופך אותן לטובות יותר. רק כמה בודדות באמת מושכות תשומת הלב כמו זאת ואי אפשר שלא להתמכר אליה מהפעם הראשונה שרואים אותה.



"אף פעם לא משך אותי הקטע של ללחוץ ברמזורים וגם לא רציתי לראות עוד RX7 שנראית כמו שלי. רציתי לבנות מכונית שתייצג אותי ושתהיה שונה מהשאר", אומר ראס.



אם המכונית המשופרת שלך חוקית לכביש ואתה נוהג בה באופן קבוע, אתה בטח מנחש מאיפה מגיע ראס. בתור משפר אתה לא תרצה להתמזג עם מכונית אחרת כמו שלך ואתה גם לא תרצה להרגיש משועמם כאשר אתה מאחורי ההגה. "רציתי לבנות מכונית שתעורר את הרגשות. תשוקה, הנאה, יופי ואדרנלין, הכל במכונית אחת. המכונית הזאת נותנת לי את כל זה כל הזמן."



כאשר רמי התחיל את הבניה, ה-FD שלו הייתה לבנה. רשימת "השיפורים" שלה כללה פגוש קדמי שרוט וקיט יניקת אוויר אפטרמרקט. חוץ מזה הכל היה מקורי.



ראס מסביר: "נמשכתי אליה בגלל הצורה, מקורית. זה וגם הן אוחזות כמו קארטינג חוקי לכביש!". המכונית התחילה את חייה כדגם RS שזכה לעוד כמה כוחות סוס מהמפעל, בלמים גדולים יותר, גלגלים גדולים יותר וצמד מצנני שמן, יחד עם עוד כמה אקסטרות שאין ב-RB RX7 "הרגילות".



אחרי שרכש מכונית בעלת פוטנציאל כל כך גדול, לראס לא היו שום כוונות להפוך אותה למה שהיא היום. "במקור התקציב שלי לשיפורים היה מוגבל ל-10 אלף דולר וכל מה שרציתי זה להתקין בודי קיט רחב". אבל כמו שהרבה בעלי מכוניות עם מנוע רוטורי יגידו לך, להשאיר מנוע 13B כמו שהוא זה לשחק באש וראס אכן נכווה.



"בשלב מסוים הייתי צריך לבנות מחדש את המנוע. מצאתי את עצמי מחדש הכל ומחליף הרבה חלקים מקוריים בחלקים משופרים. משם הכל הפך לכדור שלג." כשהמנוע היה בחוץ, היה מאוד הגיוני לצבוע את כל האוטו ואז הווייד בודי החדש פשוט צעק לראס שהוא חייב גלגלים חדשים. פירוש הדבר שבנוסף להכל הוא היה צריך מתלים חדשים כדי שהכל יישב כמו שצריך.


"עם כל כך הרבה עבודה שכבר עשיתי, זה היה פשוט פשע לא לסיים את כל המכונית." לכן פנים הרכב ותא המנוע זכו לטיפול נרחב. אבל לא הכל הסתכם רק במראה: "רציתי יותר כוח כדי להצדיק את המראה הקרבי וזה פשוט נמשך ונמשך!"



חבילת הביצועים של רמי יוצאת דופן ובנויה בצורה איכותית. טורבו T04Z בנוי דוחף 19PSI דרך הצנרת, כאשר כל המכלולים הנלווים עומדים היטב במשימה. מתחת למכסה מנוע מקורי של Scoot אפשר למצוא מכסה שסתומים של SCR, רדיאטור של PWR, סעפת פליטה בבניה אישית, ווסטגייט חיצוני של TIAL ומצנן ביניים של HKS. 



בררן ככל שתהיה, אתה בהחלט יכול לבנות מנוע רוטורי איכותי וזה בדיוק מה שראס עשה. כשהווסטגייט נפתח וה-13B מתחיל לשיר, כדאי שתתחיל עם מחרוזת התפילה שלך. 



"אני אוהב את הקולות שהוא משמיע. הוא כזה חי ומהיר. צליל שריקה של המגדש כשאני לוחץ על הדוושה...אני פשוט מת עליו!"



מכוניתו של רמי היא גם יצירת אומנות וגם מכונת ביצועים, כיף להסתכל עליה מבחוץ בדיוק כמו שכיף להיות במושב הנהג. אם אתה בונה מכונית, אתה צריך לשאוף לזה. רכבי איכות כמו זה לעולם לא ייצאו מהאופנה, הם רק יישתבחו עם הזמן.



מפרט טכני ורשימת התוספות:



ENGINE:- Street port 13B rotary turbo
- 2mm SCR Unbreakable apex seals
- Polished intake piping and manifold
- Gold anodized pulleys
- Wiring tuck
- PWR radiator
- Sard thermostat
- RE-Amemiya AST
- Custom relocated water pump
- Blitz pod filter and custom intake pipe
- Blitz DD BOV
- Ceramic coated T04Z turbo (.7 front and 1.0 rear)
- Siphon holes and V-band dual outlet
- Ceramic coated exhaust manifold
- Polished TiAL 60mm external wastegate
- HKS V-mount intercooler with polished piping
- Haltech engine management
DRIVELINE:- Factory five-speed
- Mazdaspeed lightweight flywheel
- Mazdaspeed twin plate clutch
- Braided clutch line
- Aftermarket 2-way diff
SUSPENSION:- BC Racing coilovers
- Cusco swaybars
- Front strut brace
BRAKES:- Braided lines
- Project  Mu pads
- Standard RS calipers
- Dixcel slotted rotors
WHEELS & TYRES:- SSR Professor SP1 F: 19×9.5+18 R: 19×11.0+22
- Toyo Proxes R888 semi slick tyres
BODYWORK:- FEED wide-body kit by Bodyform
- Full custom respray in pearl yellow
- FEED carbon side skirts
- Carbon rear diffuser
- Ganador mirrors
- Scoot bonnet
- Mu Secret HID kit
- Carbon door handles
- Carbon rear canards
INTERIOR:- Bride Low Max Gias seats trimmed in black leather
- ARC titanium gearknob
- Factory Nardi steering wheel
- Defi BF series gauges (water temp, oil pressure and boost)
- Blitz turbo timer and boost controller
PERFORMANCE:- 310rwkW (424rwhp) @ 19psi
- Premium unleaded petrol
מקור: The Lowdown

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה