יום שלישי, 24 ביולי 2012

NOT FOR THE EUROPEAN ROADS

כולנו שואפים להגיע למשהו מושלם ופרויקטים איכותיים עבורנו, לעתים קרובות, הופכים למשהו בלתי ניתן להשגה..או שאין מספיק כסף או שחסר אומץ לעשות צעד כזה או אחר. זאת הסיבה שלפעמים אנחנו קונים דברים לא נחוצים, שזה לא נכון מלכתחילה, למה לזהם את המחסן בחלקים שאף אחד לא צריך? אנחנו אנחנו נספר לכם על השקעה כספית מחושבת עד הפרט האחרון.





אהלן דימה! תן לנו ולקוראינו קצת מידע עליך.


אני סטודנט, לומד באוניברסיטה, עובד בתור מנהל חברה קטנה בתחום המכירות, בזמני הפנוי רוכב על אופניים, מתעסק במכוניות, משחק כדורגל, יש חברה...

ספר לנו קצת על הפרויקט החדש שלך. הרבה אנשים מתעניינים בו, שואלים למה אין מידע עליו באינטרנט.

האמת יש לי מכונית מצוינת, פולקסוואגן גולף MK5 עם מנוע 1.6 ל' 102 כ"ס במרכב 5 דלתות עם מתלי אוויר וגלגלים RH ZW1 של פורשה, אבל לא נדבר על זה עכשיו...
היום נדבר על מכונית אחרת, מאוד דומה לה ממבט ראשון, גם פולקסוואגן, גם גולף, גם דור 5, אבל זאת מכונית אחרת לגמרי! זאת R32 עם מנוע BP6 בנפח 3.2 ל', הנעה כפולה, 3 דלתות ו-250 כ"ס.












בוא נתחיל מהתחלה, למה קנית עוד "מכונית דומה" אחת?


קניה של ה-R ממש לא הייתה מתוכננת. זה לא שעברתי לגור בלוח המודעות או משהו כזה בתקווה למצוא את האחת והיחידה! בסוף חודש ינואר, לא יודע למה, נכנסתי ללוח מודעות מקומי וכמו שרבים אחרים עושים, פשוט עברתי על כמה מכוניות מעניינות למכירה...ואז פתאום נתקלתי במודעת מכירה של R32 אחרי תאונה חזיתית. בהתחלה פשוט עברתי בזריזות על המודעה והחלטתי לראות את המכונית. בסוף קבענו להיפגש, לקח הרבה זמן עד שלשנינו היה זמן פנוי, ואז ראיתי אותה!!! זאת הייתה תחושה נפלאה, מיד הרגשתי שהיא תהיה שלי, היה בה כל מה שרציתי, 3 דלתות, מנוע BP6, סלון עור, היה רק חסר סאנרוף...אבל זה בקטנה. אחרי שיחה עם המוכר, איוון, אשר סיפר לי את כל הפרטים על האוטו, קבעתי להיפגש איתו אחרי כמה ימים במשרד הרישוי. פשוט ככה, תוך זמן ממש קצר הפכתי לבעלים שלה. אפילו לא דמיינתי שהכל יילך כל כך בקלות!









אחרי זה בא השלב של התיקונים, קניה של כל מיני חלקים וכמובן הבעיות הנלוות במציאת החלקים האלה, צביעה וכמובן שיפורים, כי להיות מקורי פשוט לא מתאים לי!
בהתחלה, אחרי שהרכבתי את הכל, החלטתי לנסוע בה במצבה המקורי, כי זה היה סוף החורף לכן רציתי לחכות לעונה חמה ויבשה יותר כדי להתחיל לשפר אותה. כמובן שחשבתי על הכל לפני זה ומראש הזמנתי את כל החלקים הרצויים. במהלך הנסיעה על צמיגים שחוקים באמצע החורף חוויתי ים הנאה ממערכת הנעה כפולה ומתפקוד ה-ESP.










בוא נעבור עכשיו לשלב השיפורים, לקטע של התאמת הגלגלים לאוטו.


בהתחלה הגלגלים היו די רגילים, ברוחב 8" ו-9" (כמו אצל הרבה אנשים), נסעתי עליהם במצב הזה עונה שלמה כשהם היו מורכבים על הגולף השניה שלי, זאת שהזכרתי בהתחלה. אבל אחרי זה הבנתי שהגיע הזמן להתחיל לשנות דברים...אחרי שיטוטים רבים בבלוגים שונים בחו"ל הבנתי שלהרחיב את הגלגלים זה ממש לא סרט, עושים את זה על ידי החלפת קאנטים לרחבים יותר, זה גם ירחיב את הגלגל וגם ישנה את המראה שלו. הרבה זמן התלבטתי בקשר לרוחב של הקאנטים...ובחרתי ב-2" ו-2.5". הזמנתי אותם מגרמניה, המשלוח לקח די הרבה זמן, אבל זה היה באמצע החורף כך שלא הייתי לחוץ בזמן. הרי לבסוף החלטתי להרכיב אותם על ה-R.

ברגע שהקאנטים הגיעו, התחלתי בתהליך פירוק והרכבה של הגלגלים. הגלגלים שלי הם BBS RS בקוטר 17" ואחרי שהרכבתי עליהם את הקאנטים החדשים קיבלתי רוחב מרשים של 9.5" קדימה ו-10.5" אחורה. אחרי ההרכבה היה צריך למתוח עליהם צמיגים (סטראץ'), בחרתי ב-Falken במידה 215/45/17 מסביב. אני חייב לציין שהם גמישים הרבה פחות אפילו מה-Dunlop SP9000!! המתיחה לקחה קרוב ל-5 שעות. אבל התוצאות עלו על הציפיות! אבל מה שווים הגלגלים בלי מתלים? ובכן, הזמנתי קוילאוברים XYZ Racing Spec.









אחרי שהכל היה מורכב, כיוונתי קאמבר של מינוס 4.2 מעלות אחורה ומינוס 2.5 מעלות קדימה. הכל היה טוב ויפה, אבל הכנף האחורית פשוט נשכבה על הצמיג...אבל נפשית הייתי מוכן לזה, כך שדיסק חיתוך, רתחת ופשיט נכנסו לעבודה. והנה, שום דבר לא משפשף, הכל מצוין, אבל לא הכל כזה פשוט! הייתי חייב להוריד את הקוילאוברים למקסימום, שזה לפי הצהרת היצרן 9 ס"מ, בדיוק מה שאני צריך!! אבל כאן באה הפתעה: אחרי שהורדתי את הקוילאוברים עד הסוף קיבלתי ג'יפ, אבל רק בחלק הקדמי, האחורה התיישב פשוט מצוין! התחלתי להלחם עם הקדימה, רציתי לקבל גובה נמוך מבלי להגיע למצב של חיתוך הבולם...בכל זאת, מוצר חדש!









דרך כמה שיטות הצלחתי להוריד את החלק הקדמי בסנטימטר וחצי וזה היה מספיק לי לאותו הרגע. כל זה נעשה שבוע לפני הנסיעה לאוסטריה, לפסטיבל ב-Worthersee ואני אפילו לא הספקתי לעשות עליה סיבוב ולהרגיש אותה כמו שצריך...

כשהגענו לאוסטריה, גילינו ששם אסור יותר מדי למתוח צמיגים על הגלגלים...מכון התקנים שלהם, TUV, לא מאפשר זאת ולפי החוקים המקומיים יכולים לעצור כל רכב על הכביש ולבדוק את גובה ההנמכה, רוחב ואופסט של הגלגלים ולהשוות את כל הנתונים עם אלה שרשומים ב-TUV! במקרה שהנתונים לא תואמים, לא ייתנו לכם להמשיך לנסוע. מישהו אמר שהדשא של השכן ירוק יותר?

אחרי כל העבודה והכיוונים, גם הגובה וגם התחושה היו אופטימליים. לא הייתה שום בעיה לנסוע לפסטיבל הלוך וחזור עם עוד שלישה אנשים ברכב ובגאז' מלא בדברים. אני אגיד את האמת - אני מאוד אוהב את המתלים האלה! היגוי ואחיזת כביש עמדו בציפיות שלי!







מה התוכניות לעתיד? הרי ברור שאתה לא תעצור כאן כי מבחינתך הפרויקט שלך רחוק ממושלם!


בזמן הקרוב, אני מקווה, ה-R שלי תהיה עוד יותר קרובה לכביש, עם קאמבר קיצוני יותר ואולי גם צבע חדש. אבל זה כבר יהיה סיפור אחר לגמרי!







מקור: lowdaily

תגובה 1:

  1. היא כל כך יפההה...
    מתי כבר אנשים בארץ יבינו שבשביל שהאוטו יהיה יפה לא צריך שום בודי קיט אלא פשוט צריך להשקיע בגלגלים והנמכה. זהו.

    השבמחק