יום שני, 30 ביולי 2012

Spider Wrecker: Mike Boyer’s 1947 Ford Pickup


למייק בוייר יש חולשה למשאיות וטנדרים. בבעלותו חברה שמתכננת ובונה סולמות הזזה חזקים עבור כבאיות, הוא אפילו בנה כבאית ברוח ה-hot rod לתערוכות ואירועים. באופן טבעי למדי הוא בנה משאית גרירה קאסטום עם מתלי אוויר על בסיס פורד 1947 והיא נראית פשוט תפורה עליו.





מייק שם דגש על איכות וזה נובע כתוצאה של שנים של עבודה קשה. הוא רצה לעשות את זה נכון בפעם הראשונה והתחיל את הפרויקט Spider Wrecker מבניה ידנית של המסגרת מצינורות בגודל 2X3" מרובע.



תשוקתו ליצירתיות באה לידי ביטוי במנוף גרירה וארגז המשאית, כל זה נעשה בעבודת יד ובהתאמה אישית על ידי מייק עצמו. בקליות אחוריות נלקחו קאדילק 1959 ותאורת לוחית הרישוי האחורית "הושאלה" מביואיק 1937. כל אלה רק דוגמאות קטנות לרצונו של מייק להיות שונה. גריל קדמי בצורת קורי עכביש הוא גם פרי עבודה עצמית של מייק.



כשבונים מכונית קאסטום, מנוע רגיל ופשוט יכול להוות פתרון קל ויעיל כדי לספק את הכוח, אבל איפה הכיף בזה? רכב חילוץ הזה מונע על ידי flathead V8 שירד מפורד 1950, אליו חוברה תיבת ההילוכים של C4. מערכת פליטה נעשתה בעבודת יד ו"פרפרים" נוספו לתחושה של משאית ישנה.



עד עכשיו ראינו שמייק לא מהסס לעשות דברים בעצמו, מסירתו לשלמות הייתה זקוקה לדרך להציג את עצמו עם סטייל. מתלי עלים מסורתיים של Speedway Motors מצאו את מקומם בחלק הקדמי, בעוד שמאחור הותקן סרן של פורד 1964. הרי הישבן של משאית הזאת זה המקום בו נמצא כל הכיף. כדי לספק אוויר למתלים האחוריים, מייק בנה במה מיוחדת על המסגרת, שמשמשת בתור מקום להתקנת מיכל אוויר מאולתר וחזק.



עיצוב טריקי הזה מאפשר למשאית לאחסן אוויר מבלי להסתיר את המיכל הגלוי. מייק חישב שהמסגרת שלו תוכל להחזיק כ-1/2 עד 3/4 ל' של אוויר, שמתמלא בעזרת המדחס ViAir 1.66 CFM, אשר מתחבא בארגז כלים שנמצא בצד של החלק האחורי של המשאית. אוויר ממלא את הכריות Firestone בכל פעם שמייק רוצה להרים את החלק האחורי של הגרר לטובת קלירנס רצוי. כמו כן מייק השתמש בצינורות אוויר 1/2" עם שסתומים גדולים לטובת זמן תגובה מהיר יותר.



נסיעה של אלפי קילומטרים במשאית הזאת בכל רחבי הארץ, מתערוכה לתערוכה, מוכיחה שמייק בוייר הוא לא רק אדם שמעריך מראה חיצוני, אלא גם פונקציונליות. בפעם הבאה שתתקע בצידי הכביש באמצע שומקום, תפקחו עין על משאית הגרר מגיהינום שדוהרת לעברך כדי להציל את היום.



מקור: AirSociety

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה