יום ראשון, 3 ביוני 2012

When in Quebec...


במשך עשרות שנים והרבה עונות, "רשימה רשמית של שיפורים מקובלים" מפיהם של הטהרנים השתנתה פעמים רבות. זמן קצר לאחר כניסתם של פולקסוואגנים מקוררי אוויר לצפון אמריקה, פנאטים רבים של החיפושיות, במרדף אחרי ריגושים והרפתקאות חדשות, פקדו את אולמי התצוגה במטרה לרכוש ראביט MK1. זמן קצר אחרי הצגת המכונית, בעלים חדשים ומאושרים התחילו לשפר את המכוניות האהובות שלהם, חלק עשו שינויים קוסמטיים בלבד והשתדלו לשמר את צריכת הדלק השפויה וחלק הלכו צעד אחד קדימה ובנו מכוניות מהירות וחזקות, לא לפני שהוסיפו פסי מירוץ לאורך המכונית, מה שהיה מאוד פופולרי בתקופה. אחרי כמה עונות מצליחות באירועים מוטוריים שונים ברחבי העולם, יותר ויותר חובבי הרכב התחילו לשנות את המראה של ה-GTI שלהם, כדי שיהיו דומות לאחיותיהם מעולם המירוצים. כל זה היה בתקופה שקדמה לפיתוח והצגה של המנוע 16V או אפילו לפני שראביט GTI הגיעה לצפון אמריקה.





טרנד אחד חזק, שטרם הגיע לשיאו, זה השימוש בקשטות רחבות בבתי הגלגל. זה הדבר הראשון שבאופן טבעי בולט הכי הרבה לעיניים וזה כנראה גם הדבר האחרון שתראו לפני שתקפצו לתמונה הבאה. קשטות אלה משתלבות כל כך טוב עם העיצוב הכללי של המכונית, שקשה מאוד לדמיין אותה בלעדיהן. בואו נהיה כנים, מדובר כאן בפיטמנט שימושי שיושם באופן מושלם, משהו שלא תראו בהרבה מכוניות. אנחנו יכולים רק לדמיין איך זה נראה לראות את היפיפיה הרחבה הזאת טסה דרך המראה האחורית, מחזה מרהיב!

ברוב המקרים, עבודת פחחות איכותית נמצאת אי שם בעמוד האחרון של רשימת המטלות, זה קורה אצל הרבה אנשים. בעלים של המכונית הזאת, ניקולאס דימרס מראה לנו שלמרות שזה עשוי להיות הדבר האחרון גם ברשימה שלו, זה בהחלט לא דבר זניח.



אין יותר מדי מה לומר על התמונות המדהימות האלה, נכון? כל דבר ב-GTI 1992 הזאת פשוט זורם טוב. היא משלבת בתוכה גם מכונית ראווה מושקעת ומטופחת וגם נותנת תחושה של מכונית מסלול קרבית ואכזרית. ניקולאס קבע לעצמו סגנון פשוט למדי: יורוסטייל, פרופיל נמוך ובלי מדבקות. צבע ירוק Montana תמיד היה בין המועדפים שלנו והוא תמיד ישאר קלאסי, כאשר ישתמשו בו כראוי. סגנון OEM שמשלב בתוכו מראה וביצועים, נמצא גם בפנים הרכב, שם תמצאו כלוב התהפכות בצבע הרכב ומושבי Recaro מגרסת 16V. 



קווים פשוטים ונקיים הם בדרך כלל אלה שמבדילים בין מכונית יפה לבין "מפילה לסתות". כשמדובר במכוניות ישנות, בעלות עיצוב "מרובע" לרוב, דרושה עבודה כפולה כדי לעצב אותה בצורה יפה מבלי להרוס את היופי הטבעי שלה. פגושי יורו קטנים ממשיכים עד היום להיות הבחירה הקלאסית לכל MK2. כמובן שמדובר בתקופה שעוד לא היו אופציות אחרות, הן הגיעו כשהוצג דור המשך ל-MK2, אחרי מתיחת פנים, אשר הגיע עם פגושים גדולים ורעננים.



כמובן, לא משנה כמה יפה ונקי יהיה הבודי, המכונית לא תהיה מספיק בולטת בלי יסודות טובים: גלגלים! עכשיו לפני שאתם מתחילים ללעוג שמדובר בעוד סט של Schmidt Modernline, מה שאתם רואים זה העיצוב הראשוני והמקורי של שמידט! כן כן, אלה Revolution RFX מקוריים עם שני חלקים! זה מה שנשאר משתוף פעולה עם מיני בזמנו ועד היום הם נחשבים לגלגלים נחשקים גם למכוניות עכשויות. להכניס גלגל ברוחב 9" קדימה זה לא הישג קטן, אבל בזכות הקשתות הרחבות זה נראה כל-כך טבעי. הסט-אפ הזה מראה לנו איך צריך להיראות פיטמנט מושלם. הם גם אחראים בין היתר על העברת הכוח של המגדש טורבו אל הקרקע.



ניקולאס נותן קרדיט על העבודה ועל ההשראה לרמי מ-Unix Performance שבקנדה. כאשר הגיע הזמן לשדרוג ההספק, ניקולאס שקל להתקין מגדש-על אפטרמרקט או אפילו להתקין את ה-G60 המקורי. הוא אפילו שקל לבנות 16V עם טורבו היברידי גדול, אבל כשרמי אמר לו שיש לו קיט טורבו חדש דנדש מוכן להתקנה, ההחלטה כבר הייתה ברורה.

סט-אפ T3/T4 היברידי התברר כמעולה בשילוב עם סעפת יניקה short runner. וכאילו לא היה די בזה, הוא ליטש את כל הצנרת, את "החילזון" ואפילו את הראש לקבלת ברק. שדרוגים כאלה הם תמיד יתרון עבור כל אחד, כיוון שזה לא מצריך ממך לבחור בין המראה לבין הפונקציונליות. ולא רק זה, בדרך כלל זה גם לא דורש השקעה כספית גדולה רק כמה שעות ספורות של ליטוש. זה גם זמן נהדר במהלך הפרויקט שבו אתה יכול לנצל את כוח העבודה זול של החברים הקרובים שלך. 





הבעלים הוא בן 32 והוא יליד העיר קוויבק, בבעלותו מספר מכוניות ישנות אחרות, כך שיש לו מספיק זמן כדי לחדד את כישורי הבניה שלו. הוא אפילו מכר GTI שנת 83 האהובה שלו כדי לרכוש ולממן את הפרויקט 16VT. מאז השלמת הפרויקט, הוא נהנה לשמר את הרכב במצב בתולי הנוכחי. כשהיא לא עומדת מכוסה במוסך, הוא לוקח אותה לנסיעות ארוכות לכל המפגשים האזוריים ואפילו יוצא למסע של 15 שעות נסיעה כל סתיו לכיוון של אושן סיטי, מרילנד, לאירוע H2Oi.



מפרט טכני ורשימת השיפורים:



-STD coilovers
-Wheels : Revolution RFX 3 piece wheels, 9×15 in front and 9.5×15 rear.  Radinox lips, powdercoated gray barrels and full polished centers with revolution center cap.
-G60 cross drilled discs
-FK tie bar kit, polybushings,
-Custom roll-cage by Unix

Inside:
-Recaro 16V seats, speaker pods, SWG center console, rear jetta GTX bench
Outside:
-Montana Green
-Unix custom widebody arches
-Happich pop-out windows
-Full polished Porsche door handles
-shaved badge and wiper
-FK crystal cross-air crystal headlights
-Kamei grille spoiler
-badgeless grille
-euro small bumpers
-short chin spoiler

Engine:
-Forged balanced and blueprinted 9a bottom end
polished 16v head
-Unix custom short runner intake
-Unix custom stainless chromed intercooler piping (2.5”)
-Turbo T3/T4 (polished turbo)
-FMIC
-Unix custom exhaust system
-SDS managemant
-02A five speed gearbox with Peloquin differential
-Unix custom 6-puck clutch
-chromed alternator and valve cover

מקור: Euromedian

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה